جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس: ارتقاء مهارت دانش آموختگان دانشگاهی و آموزش در مناطق محروم، روستاها و مناطق عشایری دو سیاست دولت در بخش اشتغال است

    شناسه : 1249 ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 1267 بازدید ارسال توسط :

    آئین تودیع و معارفه رؤسای فنی و حرفه ای شهرستان داراب در روز پنجشنبه ۹ مهرماه و با حضور معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس در سالن فرمانداری داراب برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر داراب، مهندس زارعی معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای […]

    معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس: ارتقاء مهارت دانش آموختگان دانشگاهی و آموزش در مناطق محروم، روستاها و مناطق عشایری دو سیاست دولت در بخش اشتغال است
    پ
    پ

    آئین تودیع و معارفه رؤسای فنی و حرفه ای شهرستان داراب در روز پنجشنبه ۹ مهرماه و با حضور معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس در سالن فرمانداری داراب برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر داراب، مهندس زارعی معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس در سخنانی به سیاست های ابلاغی دولت در بخش اشتغال اشاره کرد و بیان داشت: دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های ابلاغی اشتغال دو سیاست مهم را ابلاغ کرده است. یکی از سیاست های ابلاغی سال ۹۴ در بحث رسالت سازمان فنی وو حرفه ای کشور بحث ارتقاء مهارت دانش آموختگان دانشگاهی است.
    وی در ادامه افزود: بزرگترین معضلی که امروزه کشور ما با آن مواجه است معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، بیش از ۴/۵میلیون نفر دانشجو که در حال فارغ التحصیلی بوده و وارد بازار کار می شوند که بسیاری از آنها مشکل اشتغال دارند و آن حلقه مفقوده ای که بین صنعت و و بین دانشگاه وجود دارد آموز ش های مهارتی است که وظیفه فنی و حرفه ای است.
    معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس در خصوص خدمات فنی و حرفه ای به مردم و دانشگاه ها گفت: این سیاست از ابتدای سال ۹۴ شروع شده و در استان فارس هم نهادینه شده است و ما در سطح استان تفاهم نامه هایی با برخی دانشگاه ها در شهر شیراز در فاز اول منعقد کردیم که حداقل کارورزی که دانشجویان در پایان دوره تحصیل دارند را در مراکز فنی و حرفه ای بگذرانند با اینهمه امکانات و تجهیزات که همه بطور رایگان به مردم ارائه می شود اما اکثر مردم در جامعه از این موضوع اطلاع ندارند.
    وی در ادامه به دانشجویان مراجعه کننده به مرکز فنی و حرفه ای شماره ۲ شیراز اشاره کرد و افزود: در مرکز شماره ۲ در شیراز یعنی مرکز تخصصی برق و الکترونیک شیراز بیش از ۹۲ درصد از کسانی که در کلاس ها حضور دارند دارای مدرک لیسانس، ۶۰ درصد فوق لیسانس و ۱۰ درصد دانشجوی دکترا هستند. اینها مدارک تحصیلی را گرفته اند و حال می خواهند وارد بازار کار شوند اما آن پنجه های مهارتی که مقام معظم رهبری می فرمایند را ندارند و مجبورند تا دوبار بیایند سراغ آموزش های فنی و حرفه ای، ما این تقاضا را داریم که از همین ابتدا ورود پیدا کنند زیرا نتیجه آموزش های نظری، تعداد زیاد بیکار در خانواده ها شده است.
    مهندس زارعی به نداشتن مهارت در بیکاران اشاره کرد و گفت: ما امروز بیکار زیاد داریم اما بیکار دارای مهارت کم داریم زیرا کسی که مهارت دارد بیکار نیست. آقای کاووسی در داراب با دانشگاه های این شهر چندین سال است که تفاهم نامه دارند و چون امسال هم جزء سیاست های ابلاغی وزارت و ریاست جمهور است از رئیس جدید فنی و حرفه ای می خواهم تا این سیاست را ادامه دهند و روی این قضیه بیشتر تأکید کنند و ارتباط با دانشگاه ها داشته باشند تا قبل از فارغ التحصیل شدن دانشجویان بتواننند این مهارت ها را فرا بگیرند.
    معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس به دومین سیاست ابلاغی دولت در بخش اشتغال اشاره کرد و افزود: سیاست دومی که ابلاغ شده آموزش در مناطق محروم، روستاها و مناطق عشایری است.در این شهرستان هم ما برنامه ریزی کردیم، نیاز سنجی آموزش های روستایی انجام شده، در ۱۴ شهرستان فارس نیاز سنجی شده که چه رشته هایی مورد نیاز است، و اولین اعتبار تجهیزاتی که در آبان ماه اختصاص یابد را برای نیاز سنجی گذاشته ایم و ما داراب را بصورت ویژه می بینیم چون تا کنون فرمانداری داراب در خصوص فنی و حرفه ای سنگ تمام گذاشته است.
    قاسم پور فرماندار داراب هم در این جلسه گفت: عامل اصلی بسیاری از جرائم در کشور بیکاری است و باید تلاش کنیم تا شغل ایجاد کنیم. فنی و حرفه ای یکی از نهادهایی است که می تواند در رفع بیکاری و اشتغال پایدار برای جوانان مؤثر باشد. باید مهارت های فنی و حرفه ای را گسترش داد و به آن توجه بیشتری داشته باشیم.
    وی در ادامه افزود: امروز بسیاری از بیکاران ما هیچ مهارتی ندارند، دانشجویان ما باید بدانند که حلقه واسط علم و عمل مراکز فنی و حرفه ای هستند. باید سعی کنیم تعداد رشته های فنی و حرفه ای را مطابق با نیاز شهرستان افزایش داده و و خدمات فنی و حرفه ای را به بطن بخش ها و روستاها ببریم تا جوانان ما از این امکانات بهره مند شوند.
    د رپایان این مراسم کاووس کاووس رئیس پیشین فنی و حرفه ای داراب هم در سخنان کوتاهی گفت: ۵ سال و ۱۰ روز در داراب خدمت کرده و با ۵ فرماندار در این شهرستان کار کرده ام . قضاوت عملکرد را به مردم واگذار می کنم و اگر کاری انجام شده به همت کارکنان فنی و حرفه ای و آموزشگاه های فنی و حرفه ای خصوصی بوده و بنده فقط مدیریت کرده ام.
    مهندس نگهبان رئیس جدید فنی و حرفه ای داراب نیز خواهان افزایش رشته های فنی و حرفه ای بویژه مکانیک خودرو و تعمیر موبایل در داراب شد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “معاون اداری مالی اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس: ارتقاء مهارت دانش آموختگان دانشگاهی و آموزش در مناطق محروم، روستاها و مناطق عشایری دو سیاست دولت در بخش اشتغال است”
    1. برنامه بسیار خوبی بود ولی میشد با برنامه‌ریزی بهتر نحوه چیدمان وصندلیها ….کمی از ناراحتی مردم درسالن را کاهش داد، مخاطبین واقعا معذب بودن از نحوه نشستن و گرما و…..