پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد: فوت ۵ ایرانی در حادثه مکه/ بی‌خبری از ۷ زائر

    شناسه : 997 ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 723 بازدید ارسال توسط :

    رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر ایرانی و بی خبری از وضعیت ۷ زائر خبر داد و توضیح دادکه ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستانهای مکه شناسایی شده‌اند. به گزارش عصر داراب؛ سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین آمار از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد […]

    رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد: فوت ۵ ایرانی در حادثه مکه/ بی‌خبری از ۷ زائر
    پ
    پ

    رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر ایرانی و بی خبری از وضعیت ۷ زائر خبر داد و توضیح دادکه ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستانهای مکه شناسایی شده‌اند.
    به گزارش عصر داراب؛ سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین آمار از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام گفت: تا دیروز یک فوتی ایرانی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائر ایرانی که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل برنگشته اند، از تمامی بیمارستانهای عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد که ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده اند و آمار فوتی های ما به ۵ نفر رسیده است.
    به گفته وی: از میان فوت شدگان ۲ نفر اهل سنت بودند.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، گفت: هنوز این افراد به هتل ها باز نگشته اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم، اما با خانواده هایشان تماس گرفتیم تا نگران نباشند.
    رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسولگری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.
    اوحدی تاکید کرد: علاوه بر زائرانی که در اثر حادثه فوت کرده اند، ۳ زائر مرد نیز از ابتدای اعزام تاکنون در عربستان فوت کرده اند.
    همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت ۱۰ زائر ایرانی حادثه مسجد الحرام را که از زمان حادثه در بیمارستان بستری هستند، تشریح کرد.
    ایرج حریرچی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: ۴ نفر از زائران ایرانی حادثه دیده در بیمارستان های هلال احمر در مکه بستری هستند که بزودی ترخیص می شوند.
    به گفته وی، ۶ نفر از زائران نیز برای انجام عمل جراحی در بیمارستان های عربستان سعودی بستری هستند که طی چند روز آینده مرخص می شوند.
    حریرچی تاکید کرد: وزارت بهداشت مسئول اعلام وضعیت مجروحان حادثه و سازمان حج و زیارت مسئول اعلام تعداد کشته هاست.
    جمعه گذشته بر اثر وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، ۵ زائر ایرانی کشته و تعدادی مجروح شدند. از ۷ زائر ایرانی نیز هنوز خبری در دست نیست. از ۳۲ مجروح ایرانی شناخته شده ۲۲ نفر مداوا شده و ۱۰ نفر در بیمارستان های هلال احمر و عربستان سعودی بستری هستند.
    این حادثه طبق اعلام عربستان بیش از ۱۰۰ کشته و حدود ۲۴۰ زخمی داشته است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.