جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر پژمان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: داراب ویترین تولیدات کشاورزی فارس است

    شناسه : 9241 ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 2886 بازدید ارسال توسط :

    آیین معارفه  مهندس احمدرضا  صالحی  رئیس جدید و تکریم  مهندس عبدالله سیدی  مدیر سابق  جهاد کشاورزی شهرستان داراب  با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین شهرستان داراب در سالن فرمانداری برگزار شد. دکتر پژمان در ادامه جلسه با تشریح انتظاراتی که سازمان جهاد کشاورزی از مدیریت جدید […]

    دکتر پژمان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: داراب ویترین تولیدات کشاورزی فارس است
    پ
    پ

    آیین معارفه  مهندس احمدرضا  صالحی  رئیس جدید و تکریم  مهندس عبدالله سیدی  مدیر سابق  جهاد کشاورزی شهرستان داراب  با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین شهرستان داراب در سالن فرمانداری برگزار شد.

    دکتر پژمان در ادامه جلسه با تشریح انتظاراتی که سازمان جهاد کشاورزی از مدیریت جدید دارد گفت: شهرستان داراب یک شهرستان منحصر به فرد و  در واقع ویترین کشاورزی استان است . در این شهرستان  توان تولید  ۷۵ درصد محصولاتی که در استان کشت می شود  وجود دارد.  اما آن چیزی که داراب را  فوق العاده برجسته می کند؛ رفرنس و مرجع بودن داراب است، همیشه شهرستان داراب بعنوان یک  سایت تولید علم و فناوری حتی در منابع خارجی  در تحقیقات کشاورزی شناخته می شود. بیش از ۵۰سال سبقه تحقیقات کشاورزی در داراب وجود دارد و برکات فعالیت های علمی و تحقیقاتی کشاورزی که در داراب انجام می شود نه تنها به خود شهرستان بلکه به سایر نقاط استان بویژه مناطق گرمسیری می رسد. و ۱۰درصد از سطوح کشت و تولید استان به داراب مربوط می شود. ظرفیت های علمی که در داراب وجود دارد در کمتر  شهرستانی در استان و حتی در سایر استان ها وجود دارد، وجود مرکز تحقیقات با سابقه بیش از ۵۰ سال و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی از ظرفیت های علمی بالایی است که در شهرستان داراب وجود دارد.

    وی امنیت غذایی را مهمترین وظیفه جهادکشاورزی دانست و افزود: امنیت غذایی مهمترین وظیفه جهادکشاورزی است؛ بیشترین تأکید مجموعه مدیریت کشور توجه به محصولات راهبردی از جمله گندم، جو، ذرت، چغندر قند و کلزا است. در مورد محصول گندم، داراب بعنوان سایت پلن تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی انتخاب شده است. در استان فارس دو شهر داراب به عنوان سایت تحقیقات گرمسیری و یکی هم مرودشت که سایت معتدل انتخاب شده اند؛ کشور با سازمانی به عنوان سیمیت، قرارداد بسته که بتوانیم در قالب همکاری مشترک ۲۵ درصد افزایش محصول داشته باشیم. عملکرد ۴ تن برای داراب زیبنده نیست. گرچه سیمیت به دلیل تحریم کنار رفت اما فائو به دلیل اهمیت موضوع ورود پیدا کرد است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جلسه از خدمات  مهندس سیدی تقدیر کرد  و افزود: سیدی انسان سالم و با عزت نفس است؛ پای کار بود و در شرایط سخت و با کمبود امکانات و بحث خشکسالی  و کاهش شدید اعتبارات در جهاد کشاورزی هر کاری که از او خواسته می شد انجام می داد.  وی در ادامه ضمن معرفی مهندس صالحی بعنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی داراب گفت: بدنه فنی جهاد کشاورزی از مهندس صالحی استقبال کردند چراکه او سابقه مدیریتی خوبی در بخش خصوصی و دولتی دارد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.