پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی : در دولت تدبیر و امید مستمری بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافته است

    شناسه : 474 ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 799 بازدید ارسال توسط :

    دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی طی سفری یک روزه که به منظور  شرکت در آئین کلنگ زنی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی داراب در روز پنجشنبه ۸ مرداد ماه به استان فارس و شهرستان داراب  سفر کرده بود در مراسمی که در سالن اجتماعات فرمانداری داراب تشکیل شد شرکت کرد. به گزارش سایت تحلیلی […]

    دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی : در دولت تدبیر و امید مستمری بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافته است
    پ
    پ

    دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی طی سفری یک روزه که به منظور  شرکت در آئین کلنگ زنی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی داراب در روز پنجشنبه ۸ مرداد ماه به استان فارس و شهرستان داراب  سفر کرده بود در مراسمی که در سالن اجتماعات فرمانداری داراب تشکیل شد شرکت کرد.
    به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر داراب مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی  که به همراه جمعی از مدیران تأمین اجتماعی استان فارس  در داراب حضور پیدا کرده بود طی سخنانی در سالن اجتماعات فرمانداری داراب به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و سازمان تأمین اجتماعی طی ۲ سال گذشته پرداخت.

    وی در این جلسه  ابتدا با اشاره وضعیت نامناسب اقتصادی کشور در ۲ سال گذشته گفت: در یک سال گذشته در یک جنگ تمام عیار اقتصادی که بر کشور حاکم بود و طبیعتاً پارامترهای اقتصادی کشور و معیشت مردم بدلیل ایستادگی مردم و نظام بر روی ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر روی آنها استوار است و بدلیل این خیال واهی که شاید با فشارهای اقتصادی ، کاهش قیمت نفت ، بردن افراد حقیقی و حقوقی در لیست های تحریم و تأثیراتی که این تحریم ها بر روی فروش نفت گذاشت به اندازه سر سوزنی از عزت مردم کم شود، این اتفاق هم نیفتاد؛ واقعاً سال سختی برای کشور بود. بسیار خوشحالیم که با تدبیر و درایت ریاست محترم جمهور و مقام معظم رهبری در حمایت از مذاکرات هسته ای با حفظ عزت و کرامت مردم و در واقع عبور نکردن از خطوط قرمز و حفظ ارزشها، این مذاکرات انجام گرفت و در شرایطی که سرنوشت این مملکت در صد ساله گذشته در سفارتخانه های خارجی رقم می خورد، ۶ قدرت و ابرقدرت دنیا پای میز مذاکره نشستند و ان شاا… افق های گسترده ای در پیش روی کشور قرار خواهد گرفت.
    مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به خدمات این سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی بعنوان سازمانی که نیمی از جمعیت کشور، یعنی بیش از ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و معیشت حدود ۵ میلیون نفر مستمری بگیر و خانواده هایشان را تأمین می کند و به اضافه موضوع مهم تأمین درمان برای همه این ۴۰ میلیون نفر و مزیت های متعدد دیگری مثل بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و ایام بارداری و از کار افتادگی؛ طبیعتا در یکسال گذشته تحت تأثیر شرایط اقتصادی کشور قرار داشته است ولی بسیار خوشحالم که بگویم دو تعهد اصلی سازمان یعنی پرداخت مستمری و درمان، پیشرفت های بسیار جدی داشت، در سال ۹۲ بعد از افزایش های ۶ ،۹ و ۱۲درصد مستمری ما افزایش ۲۵ درصد را داشت و در سال ۹۳ هم مجدداً افزایش ۲۵ درصد را داشتیم، یعنی پایه حقوقی مستمری بگیران علی رغم اینکه هنوز هم با مشکلات فراوانی روبرو هستند در طی ۲ سال از شروع به کار دولت ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
    وی در خصوص تحول در بخش درمان کشور بیان داشت: از طرف دیگر در بخش درمان هم اتفاق مهمی در کشور افتاد هر چند مشکلات هنوز هم پا برجاست ولی در طی یک برنامه یکساله اتفاقات بسیار سرنوشت سازی برای بخش درمان افتاد، بالاخره پرداخت از جیب مردم بیش از ۵۰ درصد بود، هزینه های خانمان سوز درمان بیش از ۷ درصد بود؛ علی رغم اینکه طبق برنامه های چهارم و پنجم باید زیر یک درصد می رسید، سناریوی خرید سوند و دمپایی و انژیوکت از بیرون از بیمارستان یک سناریوی رایجی در مراکز درمانی بود، با تدبیر دولت ، با اولویت دهی به بخش درمان و البته با کمک سازمان های بیمه گر که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مهمترین خریدار خدمات درمانی هست؛ هم اکنون فرانشیز در مناطق روستایی به زیر ۳ درصد و در مناطق شهری به ۶ درصد رسیده، اگر چه هنوز در بخش های خصوصی مردم مشکلاتی دارند که باید روز به روز کمتر شود ولی باید قبول کرد در یک برنامه یک و دوساله اقدامات بسیار جدی در بخش درمان در دولت اتفاق افتاده که طبیعتاً اینها نیاز به منابع داشته است.
    دکتر نوربخش با اشاره به منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی توسط خود سازمان تأمین می شود و متصل به بودجه عمومی نیست و توسط کارگران و کارفرمایان تأمین می شود و حقیقتاً سازمان تأمین اجتماعی در طی یکی دو سال اخیر، خط مقدم این نبرد اقتصادی بوده است یعنی بدون اتکا به بودجه عمومی، تزلزلی در تعهداتش ایجادنشده است بلکه در حد توان و وسعش علی رغم اینکه ما هنوز شرمنده مستمری بگیران هستیم اقدامات جدی انجام دادیم، حتی یک روز مستمری سازمان با تأخیر پرداخت نشده و کسی نمی تواند ادعا کند که در دولت جناب آقای دکتر روحانی که ما بین ۵ تا ۲۵ هر ماه مستمری پرداخت میکنیم؛ یک روز تاریخ پرداخت مستمری با تأخیر انجام شده باشد، علی رغم اینکه شاهد بودیم بدلیل همین مشکلات حقوق کارکنان دولت با چند روز تأخیر پرداخت می شد.در مجموع دوران سختی بود که هم مردم ایستادگی کردند و هم دولت تدبیر کرد و هم ما به عنوان کارگزار دولت سعی کریم که خدمت گزار مردم باشیم.
    وی گریزی به وضعیت تحریم ها زد و بیان داشت: البته اقتصاد ما باید درون محور باشد، قطعاً همه مشکلات وصل به تحریم نیست ولی مشکلات بین المللی و ممانعت از صدور نفت ، تسهیل در ورود منابع ارز ناشی از سرمایه مملکت طبیعتاً افق های روشن تری را در پیش روی اقتصاد کشور و انجام نعهدات سازمان ایجاد می کند.

    ثبت دیدگاه

    5 دیدگاه برای “دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی : در دولت تدبیر و امید مستمری بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافته است”
    1. سلام وقتی بستر پایدار درمان درخدمت جامعه باشد سلامت آحاد جامعه تضمین میگردد. واما برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر میبایست دربخش بهداشت هم بسترسازی شود. ازمسیولین محترم شهرستان خصوصا نماینده محترم درمجلس شورای اسلامی بخاطر پیگیری ،فرماندار محترم وامام جمعه دلسوز و مدیران تامین اجتماعی کشور،استان وشهرستان کمال تشکر داریم.

    2. آیا سر دبیر
      مسولین شهرستان بخصوص نماینده را فراموش کردن

    3. جناب دکتر نوربخش فرمودن مستمری بازنشسته ها افزایش پیدا کرده اما نفرمودن قیمت ها هم با شیب ملایم!!!!! افزایش پیدا کرده.

      • در جواب افسانه لازم می دانم بگویم شما باید اون موقع به فکر شیب های ملایم می بودید که توی دولت مکتبی شما میلیاردها تومان سرمایه مملکت حیف و میل می شد و نتیجه اش اختلاس های فراوان در دولت پاک دستان شد.

    4. در جواب تدبیر باید گفت نگاهی گذرا تنها به سوابق وزرای کهنسال این دوره کاملا تعیین کننده امید و تدبیر است. در ثانی سیستم بانکی کشور از دولت جداست و اختلاس های صورت گرفته و صورت پذیرنده! ارتباطی به نوع دولت ندارد. وزیر محترم ژنرال بیژن زنگنه که به تنهایی سابقه در قراردادهای ننگینی مثل کرسنت. استات اویل و وین و این اواخر هم تنها خدامی داند دست گل جدبدی که دادن چیست و به کسی از قراردادی که اخیرا با شرکت المانی بستن چیست!!!!! جناب نعمت زاده هم که باید عصا در دست داشته باشند تا خدای نکرده زمین نخورند چندوقت قبل از افرایش قیمت های کالای اساسی خبر دادند و دقیفا دو سه روز قبل جریان کی بود کی بود من نبودم!! اتفاق افتاد. دولت تدبیر و امید تا الان چه گلی به سر ملت زده؟؟؟