پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر عسکری: تأکید می‌کنم مرام و منش ما پذیرش انتقاد سازنده است

    شناسه : 13804 ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 518 بازدید ارسال توسط :

    دکتر عسکری: تأکید می‌کنم مرام و منش ما پذیرش انتقاد سازنده است نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین خطبه های نماز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، انقلاب اسلامی را دارای اصول و معیار عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اصول و قوانین اسلامی و معیارهای […]

    دکتر عسکری: تأکید می‌کنم مرام و منش ما پذیرش انتقاد سازنده است
    پ
    پ

    دکتر عسکری: تأکید می‌کنم مرام و منش ما پذیرش انتقاد سازنده است

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین خطبه های نماز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، انقلاب اسلامی را دارای اصول و معیار عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اصول و قوانین اسلامی و معیارهای امام علی(ع) و درایت و رهبری آیت الله خامنه ای اداره می شود و هدف انقلاب اسلامی نفی هرگونه سلطه پذیری، استعمار و استثمار است. در این راستا رسالت و مأموریت ما چیست؟ قطعا بعد از رحلت امام بزرگوار و بعد از دفاع مقدس ۸ ساله؛ دو رسالت خطیر و سنگین بر عهده همه ماست. یکی عمل کردن به سفارش و وصایای امام بزرگوار و رهنمودهای مقام معظم رهبری و دوم حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

    محمدجواد عسکری افزود: اگر به سفارش های امام بزرگوار و رهبری انقلاب عمل کردیم، قطع به یقین خیر دنیا و آخرت در آن خواهد بود. اگر کوتاهی کنیم ننگ ابدی در این دنیا و آتش الهی را در جهان دیگر در پی خواهد داشت.‌

    وی در ادامه افزود: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مهم است. ‌اگر تاریخ را مطالعه و ارزیابی کنید می بینیم بعد از غیبت حضرت مهدی (عج) هر حرکت آزادی خواهانه ای در دنیا در نطفه خفه شده الا انقلاب اسلامی ایران؛ بنابراین رسالت به مراتب خطیرتر وسنگین تر است.

    وی فلسفه وجودی مسئولین و متولیان را به برکت مردم دانست و گفت: خدمت گذاری صادقانه و بی منت به مردم مهم است.‌ فلسفه وجودی همه متولیان و مسئولین به برکت مردم است و قطع به یقین باید تلاش کرد و حلاوت و شیرینی خدمت رسانی را به کام مردم چشاند. در این میان ما باید در حوزه اجرای قانون و اجرای پروژه هایی که به نفع مردم است تلاش کنیم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در ادامه به ارائه گزارشی از پیگیری هایی صورت گرفته، پرداخت و تصریح کرد: شهرستان ما یک شهرستان کشاورزی است و در دهه ۱۳۳۰ اولین مرکز تحقیقات کشاورزی کشور همزمان با مؤسسه تحقیقات بعد از کرج در شهرستان داراب راه اندازی شده و که یک برند در حوزه پژوهش و تحقیقات است. امروزه به بزرگترین مرکز تولید نهال عاری از ویروس در سطح کشور و بویژه در جنوب کشور تبدیل شده و یک جایگاهی را مجددا پیدا کرده است. در مرحله اول ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات در اختیار این ایستگاه قرار گرفت و حدود ۴ متخصص phd و مجوز تعدادی کارمند که مجددا رونق پیدا کند و در راستای مباحث تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت کنند به آن اختصاص یافت.

    عسکری در خصوص فرودگاه شهرستان داراب نیز اظهار داشت: تقریبا از سال ۱۳۵۳ با نگاه پشتیبانی خلیج فارس استارت می خورد. دو فرودگاه در کشور اینگونه ساخته می شوند، یک فرودگاه داراب و یکی فرودگاه اردبیل است. نگاه ما این است که این فرودگاه باید مجددا فعال شود. در گام اول ۱۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و در گام دوم ۵۰ میلیارد که الان ۳۰ میلیارد آن آماده تداوم باند نهایی است که بتواند هواپیما نشست و برخاست کند که مطالبه عموم مردم است. به زودی کلنگ باند که حدود یک کیلومتر و ۸۰۰ متر باید به آن اضافه شود تا قبل از عید کار استارت خواهد خورد و عملیاتی می شود.

    عسکری به سفر ریاست جمهوری به استان فارس اشاره کرد و عنوان داشت: در این سفر، حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان فارس داشتیم. با پیگیری هایی که صورت گرفت برای داراب و زرین دشت از این ۶ هزار میلیارد تومان، ۷۰۰میلیارد تومان اختصاص داده شد. ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب‌های کانال بالا و پایین سد رودبال، ۲۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان امام علی(ع)، ۶۰ میلیارد تومان برای جاده اصلی فسا، داراب، گهکم و ۳۰ میلیارد تومان برای جاده قدیم داراب فسا، منطقه فسارود به داراب و ۵۰ میلیارد تومان هم برای انتقال آب سد رودبال به شهر جنت که ان شاا… به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.‌ مابقی آن مربوط به شهرستان زرین دشت است که ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده به انتقال آب سد رودبال به شهر دبیران و شهرپیر و روستاهاي اطراف آن، ۵۰ میلیارد تومان برای انتقال آب زیر سد خسویه و مقداری هم در حوزه های دیگر در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه ۱۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات مناطق محروم برای شهرستان های داراب و زرین دشت در نظر گرفته شده افزود: تقریبا حدود ۳۷ میلیارد تومان آن به بحث آب اختصاص داده شده است.

    عسکری با اشاره به انتقال آب سد رودبال به داراب و زرین دشت در گذشته اظهار داشت: این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان داشت که چیزی کمتر از ۵۰ درصد تخصیص داده شده بود. با پیگیری هایی که انجام شد، بدهی پیمانکار را دادیم و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هم در دولت گذشته اعتبار برای ادامه پروژه گرفتیم و هم روستاهای پیرامونی و هم جنوب شهر داراب از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

    عسکری در خصوص اجرایی شدن اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته به دستگاه‌های متولی عنوان کرد: در سال گذشته در مجلس به تناسب نیازهایی که وجود داشته در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دادیم و این کار را عملیاتی و اجرایی کردیم.‌

    عسکری در خصوص کمبود مدارس در شهرستان داراب که عمدتا مربوط به دهه ۵۰ هستند عنوان داشت: خوشبختانه مجوز ساخت و ساز برای ۱۴ مدرسه گرفتیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده تحویل مجموعه آموزش و پرورش بدهیم.

    وی با اشاره به جاده داراب، فسا، گهکم و بدهی پیمانکار آن گفت: پیمانکار حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی داشت و با پیگیری هایی که کردیم ۱۲۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ و تقریبا ۵۷ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۶۰ میلیارد تومان هم از سفر ریاست جمهوری گرفتیم. همه بسترها مهیا است و مشکل قیر پیش آمد اما دیروز مقرر شد کل سهمیه قیر استان فارس، طی یک و دو ماه آینده در اختیار این پیمانکار قرار بگیرد تا به قدری این مساله را حل کنیم.

    عسکری در خصوص جاده قدیم داراب_ فسا نیز گفت: پیمانکار آن حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی داشته و این مشکل را هم حل کردیم.

    وی با بیان اينکه، ۱۱.۵ هکتار از اراضی مسکن و شهرسازی احیا شد و در اختیار شهرداری قرار گرفته است، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته با کمک شهردار و اعضای شوراي شهر، توانستیم ۱۱.۵ هکتار از اراضی مسکن و شهرسازی را احیا کنیم و در اختیار شهرداری قرار بگیرد، ارزش آن حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است و طبعا برای مبلمان شهری، فضای شهری و مشکلات آسفالت های شهر یک پشتوانه است و باید دنبال شود.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت، اشتغال را یکی از دغدغه های خانواده ها و جوانان دانست و ادامه داد: در این موضوع خیلی عقب هستیم، مشکلات خشکسالی و بعضا سوء مدیریت ها و بی تدبیری و کرونا در کنار همه اینها قطعا وجود دارد و پیگیری هایی انجام شده و حدود ۱۵ میلیارد تومان از بنیاد علوی به صورت قرض الحسنه که با هماهنگی بسیج و سپاه بود پیگیری کردیم و تقریبا ۴۰ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی و امید گرفتیم که ۱۰ میلیارد تومان برای زرین دشت و ۳۰ میلیارد تومان برای شهرستان داراب است و پرونده ها در حال تکمیل شدن است و بعضا وام ها پرداخت شده تا در حوزه اشتغال یک حرکتی را بتوانیم انجام دهیم.

    وی افزود: یک تفاهم نامه ای با مجموعه وزارت تعاون با هماهنگی کمیته امداد برای اشتغال زنان سرپرست خانوار منعقد کردیم و در قرارداد ۵ هزار فرصت شغلی است که مجموعه کمیته امداد تعداد و وزارت تعاون و کار هزینه را بپردازند و نظارت به عهده یک شرکت هلدینگ زیرمجموعه کمیته امداد باشد. در بحث خرید تضمینی و نهایتا صادرات که خوشبختانه بسترها مهیا شده تا ۱۷۰۰ خانوار ثبت نام کردند. پیش بینی می کنیم تا پایان سال به ۵۰۰۰ نفر در پرداخت وام و خرید تضمینی محصولات برسد.

    عسکری در خصوص فاضلاب شهری اظهار داشت: اعتبارات فاضلاب شهری مربوط به صندوق توسعه اسلامی است و پیگیری هایی انجام دادیم، اولین شهرستان بودیم که سهمیه را از صندوق گرفتیم و در اختیار پیمانکار قرار دادیم و مشکلات آن برطرف شد. حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر از طرف بانک مرکزی در اختیار دستگاه متولی که شرکت آب و فاضلاب کشور است قرار خواهد گرفت و مشکلات مابقی طرح ها از این طریق حل شود.

    عسکری در ادامه در خصوص حوزه ورزش نیز گفت: در این زمینه، ۹ زمین چمن فوتسال تکمیل شد و در اختیار مردم قرار گرفت و بیش از ۲۵۰ دست لباس و تجهیزات ورزشی توسط کمیته ورزش در اختیار ورزشکاران قرار گرفت. زمین شماره ۲ شهر داراب که مشکل پیدا کرده بود با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان آماده سازی می شود و همچنین سالنی که سالن فوتبال است حدود ۱.۵ اختصاص داده شده و به زودی کار، عملیاتی و اجرایی می شود. سالن هایی که در گذشته پی ریزی شده بود ، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی گرفتیم و در اختیار استان است و آن هم ان شاا… به زودی اجرایی می شود.

    عسکری در خصوص گازرسانی عنوان کرد: در چند قسمت مشکل داشتیم و تقریبا اعتباراتی که پیگیری شد و به مجموعه های اختصاص داده شد حدود ۲۵۲ میلیارد تومان بوده، علی رغم وجود مشکلاتی که پیش رو بود. سرانه گازرسانی در کشور بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در نظر می‌گیرند ما برای وجود مشکلات در این حوزه باید به ۴۰ میلیون تومان می رساندیم. اولین نقطه که مورد موافقت قرار گرفت مروارید و کوهستان بوده و حدود ۷۰ درصد از کار جلو رفته منطقه فسارود هم به همین صورت و فورگ هم در مرحله اول افتتاح شد.

    وی با بیان اينکه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مربوط به اشتغال مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است، افزود: در بخش کمیته امداد جلسات متعددی برگزار شد و حدود ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در نظر گرفته شده و امیدواریم این کارها اجرایی شود.

    وی با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان در بحث درمان و بهداشت، عنوان کرد: تعداد زیادی متخصص روانه شهرستان کردیم و حدود ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات اختصاص پیدا کرد اما معتقدیم هنوز کاستی و کمبودهایی وجود دارد و باید تلاش بیشتری بکنیم.‌ در حال حاضر ۵ دستگاه دیالیز برای شهرستان های داراب و زرین دشت گرفتیم. ۳ تا برای داراب و ۲ دستگاه برای شهرستان زرین دشت است. بیمارستان امام علی در سال ۱۳۹۴ کلنگ می‌خورد اما الان ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی در اختیار پیمانکار است و مشغول به فعالیت است. عسکری افزود: در بحث شبانه روزی کردن درمانگاههای شهرستان در مادوان و رستاق ساعت حضور پزشک افزایش پیدا کرده است.

    بیمارستان در شهر جنت به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و ۳۲ تخت خوابی است.

    وی در پایان با گلایه از انتقادهای غیرسازنده عنوان کرد: ما با شعار وحدت برای خدمت آمدیم و معتقدیم ریاست کمیسیون کشاورزی یک غنیمت و قابلیت است. بیشترین سهمیه سم، نهاده دامی و هر آنچه لازم است به استان فارس و داراب و زرین دشت اختصاص دادیم. اگر بنای ما این باشد که هم تراز بقیه شهرستان ها حرکت کنیم با مودت و دوستی، همدلی و همراهی باشد. باز هم تأکید می‌کنم مرام و منش ما پذیرش انتقاد سازنده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.