پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس: برخی از مسئولین استان، مانع پیشرفت طرح های شهرستان بودند

    شناسه : 13756 ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰:۵۲ 937 بازدید ارسال توسط :

    دکتر عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس: برخی از مسئولین استان، مانع پیشرفت طرح های شهرستان بودند دکتر محمد جواد عسکری نماینده مردم شریف شهرستان های داراب و زرین دشت در نشست خبری با حضور رسانه های شهرستان داراب شرکت کرد. در این نشست خبری که در محل اداره فرهنگ و ارشاد […]

    دکتر عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس: برخی از مسئولین استان، مانع پیشرفت طرح های شهرستان بودند
    پ
    پ

    دکتر عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس: برخی از مسئولین استان، مانع پیشرفت طرح های شهرستان بودند

    دکتر محمد جواد عسکری نماینده مردم شریف شهرستان های داراب و زرین دشت در نشست خبری با حضور رسانه های شهرستان داراب شرکت کرد.

    در این نشست خبری که در محل اداره فرهنگ و ارشاد داراب برگزار شد، وی ابتدا گزارش اجمالی از فعالیت های خود ارائه کرد و سپس به چند سؤال خبرنگاران پاسخ داد.
    نماینده مردم داراب گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حوزه امنیت غذایی کارهای ارزشمندی انجام داده و توانسته است بامدیریت موضوع، گامهای مهم و مؤثری برای کمترشدن تورم و وفور کالاهای اساسی درکشور بردارد.
    دکترمحمدجوادعسکری که باخبرنگاران محلی درداراب سخن می گفت افزود:
    خوشبختانه ما در شهرستان داراب ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوبی داریم که علاوه بر استعدادها و توانمندی های جوانان و نخبگان شهرستان، وجود مراکز معتبر و مهمی همچون دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و علمی و کشاورزی است.
    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب بعنوان مرکز تولید نهال عاری از ویروس مرکبات جنوب انتخاب شده و دانشکده کشاورزی این شهرستان با تقویت و تکمیل اعضای هیئت علمی ارتقا خواهد یافت.
    دکترعسکری افزود: در بحث فرودگاه اتفاقات خوبی افتاده و با توجه به قراردادی که باقرارگاه خاتم منعقدشده و با تکمیل تجهیزات امیدواریم که در سال آتی حداقل هفته ای یک پرواز از این فرودگاه داشته باشیم. در بحث راه نیز اقدامات چشمگیر و قابل توجهی صورت گرفته است. که از این میان میتوان به تکمیل راه ارتباطی فسارود، تجهیز ۲۳ کیلومتری روشنایی این مسیر و به مرحله بهره برداری رسیدن ۵۰ کیلومتر از راه اصلی داراب فسا تاپایان سال، تحقق افتتاح بخشی از مسیر داراب حاجی آباد، انجام مطالعات مسیر فدامی به بن دشت، تصویب اعتبار برای راه ارتباطی رستاق کوهستان، حسن آباد به مادوان، جوخاری به دبیران و تکمیل بولوار رستاق اشاره نمود.
    نماینده مردم داراب تصریح کرد: با تلاش های بعمل آمده کار الحاق ۱۱و نیم هکتار از مراتع جنگلی به شهرداری درحال اتمام است و شهرداری خواهد توانست فضای سبز و جنگلی را در اختیار گرفته و با آباد سازی و توسعه آن، گام مهمی در جهت ارتقاء فضای سبز شهری بردارد.
    دربحث فاضلاب شهری هم اقدامات خوبی صورت گرفته که با تخصیص ۱۵میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی فاز دوم عملیاتی شده است.
    دکتر عسکری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش شهرستان گفت: در زمینه ورزش هم ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای زمین ورزشی شماره دو شهر داراب اعتبار گرفته ایم و به همین میزان هم برای سالن کنار استادیوم اعتبار تحقق یافته است. تعداد ۱۰ قطعه زمین چمن مصنوعی روستایی در این مدت احداث شده و بزودی زمین چمن ۱۱ نفره در حسن آباد با اعتباری معادل یک و نیم میلیارد کلنگ زنی خواهد شد.
    دکتر عسکری در خصوص انتقال آب سد رودبال گفت: برای انتقال آب سدرودبال به شهر جنت ۵۰ میلیارد اعتبار تحقق یافته است. ۱۰۰ میلیارد هم جهت انتقال آب از سد به اراضی شهرستان داراب اختصاص یافته است. با تلاش های صورت گرفته درصدد هستیم تا موضوع بحران آب در ۵ نقطه بحرانی روستایی و مشکل برق در برخی مناطق را تا دهه فجر امسال به پایان و نتیجه برسانیم. بحث اتصال آب سالم به منطقه جنوب شهر داراب را حل کردیم.
    نماینده مردم در مجلس از اختصاص اعتبار به طرح آنتنی راه آهن داراب- زادمحمود اشاره کرد و افزود: برای احداث راه آهن آنتنی زاد محمود داراب هم ۱۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است.
    وی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: درمانگاه جنت شهر از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت ارتقا یافته است و درمانگاه فرگ هم دارای ۱۰ تخت دیگر خواهد شد.
    برای بیمارستان داراب هم مبلغ ۲ میلیاردتومان اعتبار گرفته ایم. به بخشهای دیالیز داراب و زرین دشت تعداد ۵ دستگاه افزوده شده است. برای تقویت اورژانس هوایی ۲ ونیم میلیارد اعتبار گرفته ایم و هلیکوپتر امداد ارتقاء کیفیت یافته است.
    دکتر عسکری در ادامه افزود: درحوزه های بهسازی روستایی و اشتغال روستایی و تولید و کمک به وضعیت روستائیان اعتبارات قابل توجهی دریافت کرده ایم و بیشترین میزان قیر در استان به داراب اختصاص یافته است.
    در زمینه گاز رسانی به تعداد روستاهای باقیمانده و منطقه کوهستان امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسیم و تمامی مناطق شهرستان از نعمت گاز برخوردار شوند.
    نماینده داراب و زرین دشت در مجلس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص طرح های اشتغالزایی که سال گذشته کلنگ زنی شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده اند گفت: بروکراسی اداری یکی از دلایل کندی روند ساخت پروژه هایی است که قبلا کلنگ زنی شده اند. ما در ابتدای ورود به مجلس با یک دولت پیر، خسته و فرسوده مواجه شدیم که در مقابل پیشرفت کارها ایستاده بود و متوجه شدیم همین قدر که دست انداز در جاده ها وجود دارد به همین نسبت هم بروکراسی اداری آن هم در اداره هایی که فاسد هستند وجود دارد. عملیات اجرایی کارخانه های آرد و ماکارونی و بیکربنات بزودی شروع خواهد شد.
    وی از سنگ اندازی عده ای در پیشرفت کارها گلایه کرد و گفت: برخی مسئولین استان مانع پیشرفت طرح های شهرستان بودند، افرادی را مأمور کرده بودند تا مانع انجام پروژه های شهرستان شوند، حتی به بعضی از وزارتخانه ها توصیه می کردند تا در کارهای مربوط به داراب سنگ اندازی کنند، بگونه ای که یکی از آنها از بنده حلالیت طلبید.حتی در خود شهرستان هم عده ای با سرمایه گذاران تماس می گرفتند تا از سرمایه گذاری در داراب خودداری کنند.
    دکترعسکری در خاتمه این گفتگو با تشکر از همدلی مردم و مسئولین افزود: با این همدلی می توان به آینده نگاهی امیدوار کننده داشت همه با هم با تقویت نیروهای خوبمان، آبادانی را به ارمغان آوریم و از ادامه دعواهای جناحی و مأیوس کننده بپرهیزیم. زمان، زمان اتحاد و پرهیز از حسادت و بخل ورزی است. دست در دست هم بدهیم و شهر و دیارمان را آباد کنیم و اجازه یکه تازی به انسانهای کوتاه نظر ندهیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.