پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در نشست صمیمی با آتشنشانان مطرح شد: مردم در هنگام مأموریت با آتشنشانان همکاری کنند

    شناسه : 6076 ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 748 بازدید ارسال توسط :

    ایثار و گذشت راهی بی پایان است؛ از زمان انقلاب و کمی بعد ۸ سال دفاع مقدس و در همین اواخر، که باید برای حفظ کیان ایران اسلامی در آن سوی مرزها خون داد. در بین حوادث تاریخ دار، پیشامدهای بزرگی که باعث ثبت در تقویم خواهد شد اتفاق می افتد و حافظه تاریخی ایرانیان […]

    در نشست صمیمی با آتشنشانان مطرح شد: مردم در هنگام مأموریت با آتشنشانان همکاری کنند
    پ
    پ

    ایثار و گذشت راهی بی پایان است؛ از زمان انقلاب و کمی بعد ۸ سال دفاع مقدس و در همین اواخر، که باید برای حفظ کیان ایران اسلامی در آن سوی مرزها خون داد. در بین حوادث تاریخ دار، پیشامدهای بزرگی که باعث ثبت در تقویم خواهد شد اتفاق می افتد و حافظه تاریخی ایرانیان از این گونه حوادث خالی نیست. حادثه پلاسکو نیز در حافظه ایرانیان ثبت شد. این اتفاق علاوه بر اینکه وجود افراد فداکاری چون آتشنشانان را به رخ می کشد زنگ خطری برای همه، علی الخصوص مسئولین است. دو حس غرور و ترس را همزمان تجربه کردیم. غرور از اینکه انسانیت بیدار است و ترس البته در شهرهایی که در محرومیت هستند، احساس می شود.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، دراین راستا جمعی از فعالان رسانه ای و خبرنگاران و همچنین برخی از اعضای شورای شهر داراب با زحمت کشان عرصه آتشنشانی دیدار کردند. رئیس شورای شهر در این دیدار، آماری از وضعیت حال حاضر و همینطور امکانات موجود در ایستگاه آتش نشانی ارائه داد و از تعمیر چند دستگاه ماشین آتش نشانی، خرید یک دستگاه ماشین و آماده سازی جایگاه شماره ۲ آتش نشانی در ۲۲ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

    عبداللهی همچنین گفت: پایگاهی هم در خیابان سمیه در حدود۳۰۰ تا ۴۰۰ متر زمین خریداری شد که بتوانیم آن هم به یک پایگاهی برای قسمت پایین شهر تبدیل کنیم. اگر هم بتوانیم در بلوار امام  پایگاهی دایر کنیم وضعیت آتشنشانی بهتر می شود. در ضمن به بالابر چند طبقه هم نیاز داریم..

    علی زارعی  مدیر مسئول پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، در این نشست صمیمانه به نمایندگی از طرف خبرنگاران گفت: حادثه پلاسکو که به وجود آمد توجه مردم و مسئولان را به سمت زحمات وتلاش هایی که نیروهای آتش نشانی می کشند جلب کرد. یک قسمت این حادثه ناراحتی و غم و اندوه فراوانی  داشت و جامعه را دچار شوک و حیرت کرد، ولی از یک نظر که توجه را به  سمت حوزه آتشنشانی جلب کرد خیلی خوب است. مردم فقط در حد وسع و توان می توانند کمک کنند اما مسؤلین شهرستان، شورای شهر و شهرداری  باید زحمت فراهم کردن امکانات مورد نیاز ایستگاه های آتشنشانی که نیاز مبرم مردم است را بکشند. در حادثه ساختمان میدان باغ ملی داراب مشهود بود که با کمبود امکانات مواجه هستیم..

    وی افزود: باید از نظر فرهنگی هم کار شود که حداقل در مدارس و دانشگاه ها کارشناسانی از آتشنشانی بروند و به دانش آموزان و دانشجویان آموزش بدهند؛ اطلاعات مردم در این زمینه بسیار ضعیف است..

    در این دیدارهمه آتش نشانان از عدم همکاری مردم گلایه داشتند و از آنها دو درخواست حیاتی داشتند. موضوع اول مزاحمت های مکرر و غیر ضروری است که تلفن  تنها ایستگاه آتشنشانی داراب را اشغال می کند؛ شاید در این مدت زمان، شخص یا اشخاصی واقعا به کمک نیاز داشته باشند و یک ثانیه هم برای ما و فرد گرفتار، یک ثانیه است.

    موضوع  دوم و مهمتر از موضوع اول، این است که در هنگام مأموریت، خودروهای دیگر برای ماشین آتش نشانی مزاحمت ایجاد نکنند و اجازه عبور به ماشین های آتشنشانی بدهند زیرا هر لحظه خودروی امدادی دیر به محل وقوع حادثه برسد ممکن است خسارت جیران ناپذیر جانی و مالی به  حادثه دیدگان وارد  شود..

    به روایت افسانه قرایی خبرنگار عصر داراب نیوز

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.