سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر محصولات زراعی کشور: وزیر جهاد کشاورزی با اهدای لوح تقدیر از مهندس دستفال محقق برتر مرکز تحقیقات کشاورزی داراب تقدیر کرد

    شناسه : 1127 ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 1570 بازدید ارسال توسط :

    طی مراسمی که در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت تجلیل از تولیدکنندگان برتر محصولات زراعی کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید از مهندس منوچهر دستفال پژوهشگر و محقق برجسته مرکز تحقیقات کشاورزی داراب تقدیر شد. منوچهر دست فال محقق آزمایشات داخلی گندم دوروم و بین المللی گندم نان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب، […]

    در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر محصولات زراعی کشور: وزیر جهاد کشاورزی با اهدای لوح تقدیر از مهندس دستفال محقق برتر مرکز تحقیقات کشاورزی داراب تقدیر کرد
    پ
    پ

    طی مراسمی که در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت تجلیل از تولیدکنندگان برتر محصولات زراعی کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید از مهندس منوچهر دستفال پژوهشگر و محقق برجسته مرکز تحقیقات کشاورزی داراب تقدیر شد.
    منوچهر دست فال محقق آزمایشات داخلی گندم دوروم و بین المللی گندم نان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب، عضو کمیته فنی بذر و محقق معین در بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و عضو کمیته فنی گندم و خاک ورزی حفاظتی در وزارت جهاد کشاورزی است.

    مهندس دستفال در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب مهمترین فعالیت تحقیقاتی و اجرایی خود در سال زراعی ۹۴-۱۳۹۳ را برشمرد و گفت:
    – همکاری فنی و اجرایی و ارتباط تنگاتنگ با مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در خصوص افزایش ضریب خودکفایی گندم در سال زراعی ۹۴-۱۳۹۳٫
    – همکاری مؤثر با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه بهبود و سامان دهی تکثیر سریع بذور ارقام جدید گندم با کیفیت مطلوب.
    – همکاری مؤثر با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس خصوصا شهرستان داراب و بخش-های ذی¬ربط شامل اداره ترویج کشاورزی، معاونت زراعت و اداره مکانیزاسیون.
    – حضور فیزیکی و فعال در مزارع گندم کشاورزان استان فارس جهت ارایه توصیه های فنی و کاربردی.
    – مشارکت در برنامه ریزی برای بهبود و ساماندهی مزارع دیم استان فارس و اجرایی کردن آبیاری تکمیلی گندم با استفاده از ارقام پرعملکرد دیم، خصوصا در حوزه آبخور زیر سد درودزن.
    – برگزاری بیشترین تعداد کارگاه ها و کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف به زراعی و به نژادی محصولات زراعی، با تأکید بر استفاده از ارقام جدید گندم جهت مقابله با خشکی و کم آبی در مناطق گرم و خشک کشور با استفاده از دستآوردهای جدید تحقیقات کشاورزی، که با همکاری اداره ترویج استان فارس شهرستان داراب و شهرستان های همجوار انجام شده است.

    این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی داراب در ادامه افزود: در کلیه فعالیت های انجام شده، بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر استان فارس و ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب به همراه بخش¬های اجرایی جهاد کشاورزی نقش ارزنده و بسیار مؤثر داشته اند.
    مهندس دستفال به تولید بذر ارقام جدید اشاره کرد و افزود: در سال زراعی ۹۴-۱۳۹۳، بیشترین میزان بذر ارقام جدید و پر عملکرد گندم، از جمله گندم نان سیروان و گندم دوروم شبرنگ در استان فارس تولید شد. در همین زمینه تلاش مؤثر و مشترک جهاد کشاورزی، تحقیقات کشاورزی، شرکت پنبه کاران و اتحادیه تعاونی تولید شهرستان داراب موجب ارتقاء قابل توجه کیفیت بذور بوجاری شده گندم و جو در سال زراعی ۹۴-۱۳۹۳ گردید.
    وی در خصوص عملکرد ارقام معرفی شده گفت: اندازه گیری ها و ارزیابی های بسیار دقیق و کنترل شده در بعضی از مزارع گندم استان فارس نشان داد که عملکرد ارقام جدید مانند سیروان در مزارع کشاورزان پیشرو به بیش از ۱۰/۵ تن در هکتار رسید. در مجموع عملکرد گندم سیروان بسته به شرایط کاشت و مدیریت مزرعه بین ۳۰۰ کیلوگرم الی یک تن در هکتار بیشتر از رقم فراگیر و تجاری چمران بود.

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر محصولات زراعی کشور: وزیر جهاد کشاورزی با اهدای لوح تقدیر از مهندس دستفال محقق برتر مرکز تحقیقات کشاورزی داراب تقدیر کرد”
    1. این یعنی افتخار واسه یک شهرستان.درود وخسته نباشی جانانه به جناب مهندس دستفال