پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در سی‌ و یکمین آئین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی از پنبه کار نمونه دارابی تجلیل شد

    شناسه : 5949 ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 846 بازدید ارسال توسط :

    پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری انتخاب و معرفی گردید به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛در سی‌ و یکمین آئین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی  که با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد از پنبه کار دارابی بعنوان پنبه […]

    در  سی‌ و یکمین آئین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی از پنبه کار نمونه دارابی تجلیل شد
    پ
    پ

    پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری انتخاب و معرفی گردید

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛در سی‌ و یکمین آئین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی  که با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد از پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری تجلیل بعمل آمد.

    محمد ابراهیم پیرزاده کشاورز پنبه کار دارابی  با تلاش و پشتکار خود و بکارگیری توصیه های فنی توانست با تولید ۸ تن و ۴۰۰ کیلو گرم پنبه در هکتار  عنوان پنبه کار نمونه کشوری را از آن خود کند. وزارت جهاد کشاورزی همه ساله به منظور ارائه توانمندی ها و الگوسازی در بخش کشاورزی با هدف پیروی سایر بهره برداران از روش های موفقیت آمیز کشاورزان برتر، نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر و هم چنین برگزاری مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی اقدام می کند تا از فعالان عرصه تولید کشور قدردانی شود.

    موفقیت های کشاورزان نمونه پیام امید برای خودکفایی کشور است و کشاورزان نمونه در عمل نشان دادند که توان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را دارند و نشان دادند که برای موفقیت بر ظرفیت ‌ها و توانایی‌های خود تکیه می‌کنند حال بحمداله در جمع نمونه های ملی کشور نام کشاورز دارابی به عنوان نمونه کشوری منتخب و از وی تقدیر به عمل آمد .

    گفتنی است محمد ابراهیم پیر زاده از اهالی روستای شهنان شهرستان داراب بوده که در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی و کشاورز زاده بدنیا آمد . وی علیرغم سن کم به دلیل علاقه زیاد ، به امور کشاورزی روی آورد بنحویکه در حال حاضر از ۱۰۰  هکتار اراضی تحت مدیریت خود  سالانه ۷۰۰ تن گندم ، ۵۰۰ تن ذرت و ۲۰۰ تن پنبه تولید می نماید که در این امر بیش از ۵۰ خانوار بطور ثابت و ۱۰۰ خانوار بصورت فصلی وی را یاری می دهند .  نامبرد ه از جمله کشاورزان  پیشرو شهرستان و از پیشگامان استفاده و اشاعه دهنده روشهای نوین کشاورزی همچون مکانیزاسیون ، آبیاری نوین وخاک ورزی حفاظتی می باشند . ایشان در فعالیتهای اجتماعی همچون شرکت در کارگاهها و بازدید های آموزشی ترویجی حضور فعالی داشته و هم اکنون بعنوان عضو هیات مدیره تعاونی پنبه کاران شهرستان داراب می باشند .

    لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر آقای محمد ابراهیم پیرزاده، از خانم لیلا جاودانی در بخش باغبانی به عنوان سیب کار نمونه کشوری با تولید ۱۲۳ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ، در بخش تعاون روستایی آقای محمد رضا رزاقی مدیر عامل نمونه کشوری اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استان و در بخش منابع طبیعی آقای محمد حسین ملایی به عنوان محافظ افتخاری جنگل و مرتع کشور  تجلیل بعمل آمد .IMG_2155 (Copy) IMG_2156 (Copy) IMG_2157 (Copy) IMG_2162 (Copy) IMG_2166 (Copy)

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.