جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در دیدار اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و شورای شهر چه گذشت؟ آیا اعضا شورای شهر داراب، با یکدیگر اختلاف دارند؟

    شناسه : 8492 ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 998 بازدید ارسال توسط :

    اعضای انجمن توسعه پایدار(حامیان) شهرستان داراب با حضور در محل شورای اسلامی شهر داراب با اعضا شورا و شهردار دیدار کرده و پیرامون مسائل و مشکلات شهر گفتگو و تبادل نظر کردند. به گزارش عصر داراب؛ در این نشست که به منظور بررسی فعالیت های شورای شورای شهر و بیان انتقاداتی که در در جامعه […]

    در دیدار اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و شورای شهر چه گذشت؟ آیا  اعضا شورای شهر داراب، با یکدیگر اختلاف دارند؟
    پ
    پ

    اعضای انجمن توسعه پایدار(حامیان) شهرستان داراب با حضور در محل شورای اسلامی شهر داراب با اعضا شورا و شهردار دیدار کرده و پیرامون مسائل و مشکلات شهر گفتگو و تبادل نظر کردند.
    به گزارش عصر داراب؛ در این نشست که به منظور بررسی فعالیت های شورای شورای شهر و بیان انتقاداتی که در در جامعه از این شورا می شود تشکیل شده بود با بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات اعضا انجمن توسعه پایدار داراب آغاز شد.
    هادی دژم مدیر عامل انجمن توسعه پایدار داراب در ابتدا جلسه با ذکر برخی انتقادات از شورای شهر گفت: شایعاتی در خصوص وجود اختلاف در میان اعضا شورای شهر در افکار عمومی  وجود دارد که اگر صحت داشته باشد ضربه بدی به شهر میزند و متأسفانه شورای شهر تحت الشعاع این قضیه قرار گرفته است. در واقع ما از شما توقع داریم به عنوان متولیان امر برای رسیدگی به مشکلات شهر؛ این اختلافات را با کمک دیگران از جمله افکار عمومی، رسانه ها و انجمن های مردم نهاد حل کنید. وی در در ادامه وظایف شورای شهر را فراتر از مسائل شهرداری دانست و افزود: بررسی و شناخت کمبودهای شهر یکی از مسایل اصولی شماست در حالی که فقط به وظایف شهرداری و فضای سبز محدود شده اید؛ بهداشت و درمان، راه، جاده، خطوط مرزی و ترافیک که بحران وحشتناکی در اجتماع به وجود آورده است از جمله مواردی است که شورا لزوما باید پیگیری کند. بخشی از این مسائل علاوه بر مسائل اقتصادی به روح و روان و افکار مردم هم تاثیر مستقیم گذاشته وهیچ برنامه و تلاشی نسبت به این مشکلات از سوی شورا اتخاذ نشده است. مدیر عامل انجمن توسعه پایدار داراب؛ رها سازی پروژه ها، ترجیح کمیت بر کیفیت و عدم اعلام هزینه ها و درآمدهای شهرداری را از جمله مشکلات شورا برشمرد و افزود:   پروژه هایی که انجام شده در مواردی، بخاطر قسمت های جزیی و کوچکترین مسائل که نه هزینه و نه وقت زیادی لازم دارد رها کرده اند و همین مسئله باعث ابراز نارضایتی مردم شده است، البته کارهای مفید زیادی هم انجام شده است. در هر صورت از شما تقاضا داریم این اختلافات را رفع کنید و توقعی که ما از این شورا داشتیم نسبت به شورای قبل، حداقل مشکلات آنها را دامن نزنید و اشاره می کنم به وظایف و اختیارتی که در شورا دارید که دو مورد آن را گفتم، دیگری هزینه و درآمدهای شهرداری که چند دوره است قول دادید منتشر کنید اما منتشرنشده است.نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر،که هیچگونه اتفاق مثبتی رخ نداده است.در رابطه با اقدام در خصوص تشکیل انجمن ها که نه تنها کاری در توسعه و احیای انجمن های مردم نهاد  انجام نداده اید حتی از آنها حمایت هم نشده است.
    پس از استماع سخنان اعضا انجمن توسعه پایدار داراب ابتدا بی ریا رئیس شورای اسلامی شهر داراب در پاسخ به مسائل مطرح شده گفت: ما اعضا شورا هیچ مشکلی با هم نداریم، اختلاف نظر در شورا وجود دارد، بالاخره عده ای مخالف و عده ای موافق برخی مصوبات و طرح های ارائه شده به شورا هستند اما همه مستقلا اظهار نظر کرده و رأی می دهند و رأی افراد همه به یک اندازه ارزش دارد و تفاوتی بین رأی رئیس شورا و سایر اعضا وجود ندارد، اما اختلاف سلیقه وجود دارد. برای تمام  مصوبات شورا وقت گذاشته و بحث می شود تا یک مصوبه به  تصویب برسد. فقط شهرداری موظف کاهش مشکلات بهداشت نیست، امور بهداشت خود شبکه گسترده ای است که میتواند جریمه کند این قانون بهداشت است و صرفا متعلق به شهرداری نیست و شهرداری عضوی از کار گروه بهداشت شهرستان است و کار گروه آن خود تشکیلات رئیس آن فرماندار و دبیر آن رییس شبکه بهداشت است.


    علیاری عضو دیگر شورا با اذعان به وجود اختلاف در شورا؛ اختلافات را در جهت حل مشکلات شهر دانست و گفت:  در رابطه با اختلافات اعضای شورا، اختلافاتی که وجود دارد اختلافات شخصی نیست. اختلاف نظرهایی که در شورا وجود دارد که اغلب آنها دغدغه من بوده به دلیل  مسائل شهرداری رخ داده است، در سه ماه گذشته بنده ۵ تذکر کتبی و یک طرح سوال از شهردار محترم داشته ام که  که در فرصت مقتضی شهردار در صحن شورا حضور پیدا می کند و به آنها  پاسخ می دهد، تذکراتی که من داده ام دغدغه شهروندان در حوزه های زیر ساختی و سایر حوزه ها بوده است. خواسته هایی را از شهردار داشتیم که انجام دهد که برخی را انجام داده  اما هنوز به آن نقطه نرسیدیم که رفع شود و اغلب آنها را درقالب تذکراتی که گفته شد ورود پیدا کردیم که همین پایه اختلاف نظر ما شده است. در حوزه برنامه ریزی در شهرداری خیلی نقصان  داریم که تا بحال رفع نشده، بحث نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی یکی از مواردی است که من همیشه تذکر داده و گفته ام که  در شهرداری تمرکزی برای اتمام یک پروژه وجود ندارد و مصادیق آن بصورت محدود هم همین تذکراتی است که به صورت مکتوب ارائه کرده ام تا مستند باقی  بماند که اگر روزی خواستم حرف خودم را تکذیب کنم مکتوب به عنوان یک عامل باز دارنده در اینجا وجود داشته باشد تا مردمی که ما را انتخاب کرده اند بتوانند از آن استفاده کنند. در حوزه فضای سبز، برنامه منسجمی نداریم که بخواهیم که بخواهیم یک پارک برای رفاه مردم داشته باشیم در حوزه فضای سبز اختلاف سلیقه داریم که رفع نشده و تعبیر من از کار یک چیزی است و تعبیر دوستان چیز دیگریست و منشاء، همان اختلافی است که می شنویم، میبینیم یا احساس شده، و این اختلافات همه در مورد شهر داراب است و اینکه سنجش را چه کسی انجام دهد بهترین سنجش خود مردم هستند و گوشه ای ازمردم انجمن حامیان است. نماینده شورا در شهرداری هم شخص شهردار است اگر تشویقی باشد ازجانب ما، صرفا به شخص شهرداری، به کارمند آن کاری نداریم.اگر تنبیه و اعتقادی هم باشد همین گونه است.مثلا من و شهردار وقتی روبان افتتاحیه را میبیریم .این حض  افتتاحیه برای ما است اگر انتقادی هم وجود دار  باید اول برای ما باشد تا کارمند.اگر کارمندی خوب عمل کند یعنی مدیر خوب عمل کرده و اگر بد عمل کند مدیر بد عمل کرده است.مقداری نارضایتی در سطح بومی شهر داراب از شهرداری داریم یکی از دغدغه های ما است و از شهرداری تقاضا داریم که این را اصلاح کند. توقع کار غیرقانونی از شهردار نداریم اما اگر ارباب رجوع رفت باید تکریم شود و یک (نه) محترمانه از شهرداری بشنود و بیرون بیاید، که این رضایت مندی را ایجاد کند.
    علی اکبر سیستانی عضو دیگر شورای شهروجود اختلاف در بین اعضا شورا را لازم دانست و گفت: باید در بین اعضا شورا اختلاف وجود داشته باشد، بنده شخصا شورایی که اختلاف نداشته باشد را قبول ندارم. ما حتی در انتخاب شهردار هم اختلاف داشتیم، چیزی نیست که بخواهیم پنهان کنیم، اختلاف اساس کار است، منتهی دشمنی نیست. اینکه شما می گویید دغدغه دارید درست و بجا است اما ما هنوز بهتر از این می توانیم کار کنیم به شرط اینکه هر کسی جایگاه خودش را بداند. من به عنوان عضو شورا ممکن است در گروه حامیان قرار بگیرم و رفتار و عملکرد من ممکن است تغییر کند اما وقتی در شورا حضور دارم باید متناسب با شورا باشد چون در آنجا مسئولیت من نسبت به کار بیشتر است.  انتقادی که من از شورای قبلی داشتم این بود که نباید شورا برای یک یا دو نفر باشد و در حال حاضر هم پیگیر هستم که شورا به این سمت نرود. در یکی از مباحثی که  شدیدا ضعیف هستیم اینست که  ارتباط ما با مسئولان استان قوی نیست، نمیتوانیم مدیر کلی بیاوریم و مکاتبات دائم داشته باشیم، از ابتدا که به شورا آمدیم تا بحال حتی ۵ مکاتبه قوی هم نداشتیم و لازم است که مکاتبه کشوری هم داشته باشیم. شورا شخصیت مستقلی دارد و دنبال کسی نیست و و همه ما در یک جایگاه هستیم با مسئولیت های متفاوت. باید بتوانیم باهم خوب صحبت کنیم و کنارهم باشیم. اینکه نگاه شورا فقط به شهرداری و فضای سبز است کاملا درست است، نگاه شورا باید به جاهای دیگر عمیق تر و جدی تر باشد. یکی از انتقادهایی که از شهردار دارم این است که شهردار باید کار بزرگی انجام دهد و من به عنوان یک عضو اعتقاد دارم که شهرداری داراب از توانایی مالی خوبی برخوردار است حتی به شهردار گفتم اگر می گویید توانایی مالی خوبی ندارید استعفا دهید.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.