جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در آستانه دهه فجر؛ کلنگ اورژانس هوایی داراب به زمین زده شد

    شناسه : 9069 ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 1047 بازدید ارسال توسط :

    آئین کلنگ زنی اورژانس هوایی شهرستان داراب با حضور دکتر سیف معاون اورژانس کشور، دکتر محمدیان مشاورعالی اورژانس کشور، دکتر مرادیان رئیس اورژانس استان فارس، دکتر رضا انصاری  نماینده مردم داراب و زرین دشت، مظفری فرماندار شهرستان داراب، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس بیمارستان، بخشداران و جمعی از فعالین اجتماعی و اقشار مختلف مردم […]

    در آستانه دهه فجر؛ کلنگ اورژانس هوایی داراب به زمین زده شد
    پ
    پ

    آئین کلنگ زنی اورژانس هوایی شهرستان داراب با حضور دکتر سیف معاون اورژانس کشور، دکتر محمدیان مشاورعالی اورژانس کشور، دکتر مرادیان رئیس اورژانس استان فارس، دکتر رضا انصاری  نماینده مردم داراب و زرین دشت، مظفری فرماندار شهرستان داراب، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس بیمارستان، بخشداران و جمعی از فعالین اجتماعی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

    به گزارش عصر داراب نیوز؛ دکترسیف معاون اورژانس کشور در آئین  اغاز عملیات اجرایی اورژانس هوایی داراب ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به نام داراب گفت: این شهرستان حتما دارای دارایی هایی است که این نام را دارد؛ دارایی ها حتما منابع طبیعی نیست انسان های پر تلاش، فهیم و با تقوا در این شهرستان دارابی واقعی این داراب محسوب می شوند.

    وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران جزو چهارمین کشور دنیا بود که اورژانس با ۴ پایگاه در آن تأسیس شد، افزود: سازمان اورژانس کشور از سال ۵۷ به دنبال ریختن سقف فرودگاه مهرآباد با تأسیس ۴ پایگاه در کل کشور تأسیس شد. در آن زمان سیر صعودی کرد و فعالیت های خیلی خوبی در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی انجام داد؛ اما بعد رکود کرد و دوباره افزایش فعالیتی تا سال ۹۵ داشت.

    دکتر سیف افزود: در سال های گذشته بین سال های ۵۷ تا ۹۵ تعداد آمبولانس ها و وضعیت اورژانس خوب نبود اما ازسال ۹۵ تا ۹۷ فعالیت های اورژانس دو برابر شده است. بدین معنی که تمام فعالیت های اورژانس از ۵۷ تا ۹۵ در یک کفه ترازو و از ۹۵ تا ۹۷ هم در یک کفه  ترازو می توان قرار داد. چرا که تمام پایگاهها در سطح کشور و تعداد دستگاه آمبولانس دوبرابرشده است. در این مدت خدمات ارزنده و چشمگیری انجام شده است.

    وی با اشاره به گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در این دو سال گفت: یک سری اقدامات خاصی صورت گرفته که نه تنها در منطقه و درخاورمیانه که در نیمی از جهان قابل رقابت و مقایسه هم نیست. از جمله این اقدامات احیای کد ۲۴۷ یا سکته حاد قلبی است که برنامه ریزی شده و تمام ابزار و دستگاههای مورد نیاز در کشور ساخته  و تأمین شده است و آرام آرام در تمام کشور گسترش می دهیم؛ همینطور سکته حاد مغزی که در حال برنامه ریزی است.

    وی با بیان اینکه مراحل اجرایی کردن پروژه اورژانس هوایی به خوبی در جریان است گفت: یکی از مناطقی که به دلیل گستردگی و پراکندگی جمعیت به اورژانس هوایی نیاز داشت داراب بود. بعد از صحبت با نماینده شهرستان داراب در اورژانس کمیته ای تشکیل دادیم تا در مورد مسائل و مشکلاتی که وجود دارد بررسی انجام شود، حتی نقشه هایی که توسط سیستم های ماهواره ای تهیه شده بود ارزیابی و به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردیم. از هفته گذشته مذاکرات و بروکراسی اداری در حال انجام است؛ سعی می کنیم تا زمان احیای ساختمان و آشیانه زودتر مقدمات را فراهم کنیم تا بتوانیم خدمتی به مردم مهربان این شهرستان داشته باشیم.

    در ادامه مراسم کلنگ زنی اورژانس هوایی شهرستان داراب، دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین، به خدمات ارزنده دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشوراشاره کرد و گفت: بعد از بررسی مشکلات شهرستان داراب توسط دکتر کولیوند، اورژانس هوایی جزو اولویت های کشور قرار گرفت، در اورژانس کشور مصوب و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابلاغ شد.

    انصاری خطاب به معاون اورژانس کشور و مشاور عالی اورژانس گفت: شما از بخش هایی از شهرستان بازدید کردید و کمبودها و انتظارات فراوان را ملاحظه نمودید. اما ما و همه مردم با بینش آگاه هستند که کمبود و  محدودیت هایی داریم؛ همچنین درآستانه چهلمین سالگرد انقلاب شاهدیم که چه فشارهای سنگینی از سوی دشمنان به مردم وارد می شود. ما انتظار داریم با توجه به امکانات و منابع خودتان هر چند اندک به این دو شهرستان نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

    وی با اشاره به وعده دکتر کولیوند مبنی بر عملیاتی شدن این پروژه گفت: امروز شاهد یک حرکت خوب در شهرستان هستیم. انتظار داریم ظرف چند ماه آینده این پروژه را عملیاتی کنیم، دکتر کولیوند قول داده اند که در همین دوره این کار انجام شود. ما در شهرستان تلاش می کنیم آشیانه و زیرساخت ها را مهیا کنیم وشما کمک کنید تا هلی کوپتر به داراب منتقل شود.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با دعوت از مردم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امیدواریم شاهد یک راهپیمایی باشکوه در ۲۲ بهمن داشته باشیم و با  اقتدار و باابهت ظاهر شویم تا دشمنان مثل همیشه ناامید شوند.

    در ادامه مراسم  مظفری فرماندار شهرستان داراب ضمن خیر مقدم به مدعوین، با اشاره به اولین اقدامی که بعد از تصویب شدن اورژانس هوایی انجام شد، گفت: اولین اقدامی که بعد از مصوب شدن اورژانس هوایی ترتیب دادیم جانمایی و مکان یابی بود و ما توانستیم ظرف مدت ۲۴ ساعت با همکاری نماینده و مدیران شهرستان مشکل زمین اورژانس هوایی راحل کنیم.

    وی به میزان اعتبار پیش بینی شده برای شروع عنلیات اجرایی اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت:  برای این پروژه ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با جابجایی اعتبارات آنرا تآمین کرده ایم.

    مظفری کمبودهایی که در بخش های مختلف شهرستان وجود دارد را برشمرد و افزود: از دکترسیف انتظار داریم که وضعیت اورژانس ما را که از نزدیک ملاحظه کردند وضعیت مطلوب و ایده الی ندارد. می طلبد دستور ویژه ای برای اورژانس مرکزی شهرستان صادر کنید و این مشکل در شهرستان مرتفع شود.

    وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در رابطه با تل بارگاه بود که نیاز مبرم به اورژانس دارد و شما هم بازدید کردید و انتظار مردم آن منطقه هم این است که این مرکز راه اندازی شود. درخواست راه اندازی پایگاه اورژانس نرده شهر داریم با توجه به اینکه تفرجگاه مردم است و تردد زیادی صورت می گیرد وجود یک اورژانس بسیار حیاتی است و همینطور منطقه هشیوار ، مروارید وفورگ به اورژانس نیاز دارند.

    دکتر زاهدانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر، گفت: زمینی که برای اورژانس هوایی جنوب شرق استان به همت نماینده و فرماندار شهرستان در اختیار ما قرار گرفته است ۵ و نیم هکتار وسعت دارد. اورژانس هوایی جنوب شرق فارس یک عنوان است و باید گفت اورژانس هوایی کشور؛ چون خدمات این مرکز درمانی به هر کسی که در این شریان اصلی که به سمت بندرعباس و چند استان مجاور است دچار صدمه و آسیب شود ارائه می شود.

    وی افزود: بیمارستان ما که در مجاورت همین اورژانس است، در بهترین جانمایی ممکن برای انتقال قرار دارد. شهر ما آبستن حوادث طبیعی است و روی چند گسل زمین لرزه قرار داریم و این شهرستان و زرین دشت شاهد زمین لرزه بوده است به همین دلیل علاوه بر اورژانس هوایی یک بیمارستان صحرایی نیز لازم است.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب در ادامه افزود: امیدواریم این پروژه مهم هر چه زودتر به به بهره برداری برسد  و شاهد افتتاح این پروژه بسیار حیاتی باشیم و فتح بابی برای افتتاح پروژه های حیاتی دیگر باشد.

    گفتنی است مدیران اورژانس کشور در این سفر از  ضمن حضور در پایگاه اورژانس داراب  از مناطق مختلف از جمله تل بارگاه و رستاق نیز دیدن کرده و مشکلات پایگاه اورژانس منطقه بررسی کردند

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.