شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دادستان جدید داراب معرفی شد/ معاون قضایی دادگستری فارس: در داراب آمار طلاق افزایش و ازدواج کاهش داشته است

    شناسه : 7476 ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 3529 بازدید ارسال توسط :

    در جلسه ای با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس  از خدمات حجه الاسلام خورشیدی دادستان سابق داراب تجلیل شد و صادقی رئیس شعبه یک دادگاه کیفری دو  داراب به جای وی منصوب گردید. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز در دهمین روز از مرداد ماه و با حضور مدیران استانی دادگستری و […]

    دادستان جدید داراب معرفی شد/ معاون قضایی دادگستری فارس: در داراب آمار طلاق افزایش و ازدواج کاهش داشته است
    پ
    پ

    در جلسه ای با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس  از خدمات حجه الاسلام خورشیدی دادستان سابق داراب تجلیل شد و صادقی رئیس شعبه یک دادگاه کیفری دو  داراب به جای وی منصوب گردید. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز در دهمین روز از مرداد ماه و با حضور مدیران استانی دادگستری و امام جمعه داراب، رئیس؛ قضات و کارکنان دادگستری و مدیران اداره های داراب جلسه معارفه دادستان جدید و تکریم از دادستان سابق داراب برگزار شد.

    رحمانیان معاون قضایی دادگستری استان فارس با تأکید بر تلاش مدیران برای اشتعالزایی گفت: در حوزه خانواده و بحث اشتغال در داراب مشکل داریم  و۲۰درصد پرونده های دادگستری مربوط به مهریه و طلاق است و این یعنی مسئولان اجرایی شهرستان در بحث اشتغال زایی وصنایع بسته بندی و تولید ی خوب کار نکرده اند و عامل فساد و طلاق  صرفا بیکاری و عدم اشتغال است و۳۷ درصد زندانیان داراب مربوط به مواد مخدر( خرید وفروش وتوزیع) است که فرماندارو مسئولان اجرایی باید چاره اندیشی  کنند. معاون قضایی دادگستری فارس با ارائه آماری از وضعیت  ازدواج و طلاق در شهرستان داراب گفت: براساس آمار ثبت و احوال ودادگستری داراب در سالهای ۹۴ و۹۵ آمار طلاق افزایش و ازدواج کاهش پیدا کرده است ودر سال۹۴امار ازدواج ۲۲۹۳پرونده در داراب ثبت شده وسال ۹۵به ۲۲۶۹ پرونده کاهش پیدا کرده است در حالی که آمار طلاق شهرستان داراب درسال ۹۴دقیقا۴۱۸ پرونده و سال ۹۵ به ۴۹۳پرونده رسیده است.

    رحمانیان در ادامه افزود:  دادگستری فارس در کشور مقام اول را در رعایت حقوق شهروندی  کسب کرد؛ درسال گذشته ۷۵۰ هزار پرونده وارد دستگاه  قضایی فارس شد که با پی گیری قضات و شوراهای صلح  و سازش،  تعداد زیادی از  پرونده ها مختومه شد؛ این مسئول قضایی استان فارس فضای مجازی را برشمردن فرصت ها و چالش های فضای مجازی گفت:  فضای مجازی دوروی یک سکه یعنی هم فرصت وهم تهدید است و۸۰۰۰شبکه غیر مجاز ومعاند و مخرب در کشور وجود دارد که متأسفانه وزارت ارتباطات همکاری لازم برای فیلتراین شبکه ها ندارد و نتیجه افزایش این شبکه ها  اعتیاد  شدید مخاطب به فضای مجازی و فروپاشی کانون خانواده هاست،  مسئولان اجرایی و فرهنگی باید در حوزه پیشگیری واسیب های اجتماعی با حساسیت کارکنند.

    وی ارتقا قضات داراب را افتخاری برای دادگستری داراب دانست و افزود: این افتخار است برای دادگستری داراب که مدیران قضایی وقضات آن بعد از مدتی ارتقا وبه مناصب بالاتر صعود می کنند.

    رحمانیان  با تشکر ار رئیس دادگستری داراب  افزود: چارت دادگستری داراب متحول و نسبت به سال های اخیر تعداد قضات دوبرابر شده و علاقه مندی و رغببت قضات به ماندن در داراب افزایش یافته است و این نتیجه  بستر سازی؛ زحمات و خدمات موسوی رئیس دادگستری  داراب است .

    معاون قضایی دادگستری فارس  از خدمات خورشیدی دادستان سابق داراب تشکر کرد و  گفت:  خورشیدی از قضات متدین ومتعهد و پرتلاش و مجرب داراب بود که علاوه بر کار قضایی کارهای فرهنگی خوبی هم در داراب انجام داد به همین دلیل به یک چهره محبوب در داراب تبدیل شده بود وبه عنوان رئیس دادگستری استهبان معرفی شد وارتقا پیدا کرد. وی در دادستان جدید را فردی خستگی ناپذیر دانست و گفت: صادقی دادستان جدید از قضات بومی و خستگی ناپذیر واگاه وداناست که لازم است همه مردم ومسولان با ایشان همکاری کنند.

    .

    حجه الاسلام علی خورشیدی دادستان  سابق  داراب در مراسم تودیع خود گفت: در این مدت حدود شش ساله خدمتم  در داراب  آبروی مردم برایم خیلی مهم بود و در جایگاه دادستان  هیچ فردی را به خاطر نفس خودم مجازات نکردم با همه مردم ومسولان واعضای شورای تأمین برای منافع شهرستان  تعامل خوبی داشتم، خورشیدی گفت:  مردم فهیم داراب مردمی نجیب واصیل وقدرشناس  هستند  و شایسته بهترین خدمت ها هستند.

    وی برخی  مسئولین داراب را کم کار دانست و افزود:  مسئولان شهرستان در جرم و جهل و علم مردم شریکند هر جرمی در شهرستان بوجود بیاید مدیران مسئولند  و متاسفانه بعضی مسولان کم کارند وفقط به فکر میزو کولر گازی اتاقشان هستند.  خورشیدی در ادامه افزود: همه مسئولان در هر جایگاهی هستند بدانند که این میزها ماندنی نیستند وانچه می ماند خدمت صادقانه است.

    دادستان سابق داراب  به عملکرد و خدمات خود در داراب اشاره کرد وگفت:  اگر موفقیتی داشتم در سایه تعامل مردم ومسولان  و اعضای شورای تامین بوده است واگر قصوری داشتم از همه مردم ومسولان  طلب حلیت دارم ودعای خیر شما بدرقه راه من در مسئولیت جدید در دادگستری استهبان است.

    وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: از خبر نگاران و اصحاب رسانه هم تشکر می کنم واز آنها می خواهم دست از مطالبه گری و روشنگری بر ندا رید  واز تهدید و زندان نترسید.

    حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب با انتقاد از مسئولان ارشد قضایی فارس  گفت: متأسفانه نه مسئولین قضایی فارس و نه دادگستری داراب اهل مشورت نیستند و در این خصووص اصلا با ما مشورت نکردند، بنده با جابجایی دادستان انقلابی و فعال و پرتلاش( حجه الاسلام  خورشیدی مخالف بودم) هرچند که ایشان ارتقا پیداکرد ولی اکنون   که مسئولین قضایی فارس اینگونه مصلحت دیدند از دادستان جدید( صادقی) که از قضات فاضل واگاه توانمند هستند حمایت می کنم

    وی با انتقاد از تغییر دادستان های داراب در سال های اخیر گفت:  عدم ثبات در حوزه دادستانی داراب  درست نیست،در دو یا سه سال اخیر ؛ پنج یا شش دادستان در داراب جابجا شده اند و این برای حوزه قضایی داراب زیبنده نیست.

    امام داراب تأسیس دادگاه بخش در داراب را ضروری دانست و افزود: در حال   حاضر حوزه قضایی شهرستان نیاز مبرم به تاسیس دادگاه بخش در منطقه فورگ دارد که بنده چندین بار از مسئولان ارشد قضایی استان در گذشته و حال در خواست کرده ام  که محقق نشده است.

    در پایاناین جلسه حکم انتساب صادقی بعنوان دادستان جدید داراب که به امضا آیت ا… عاملی لاریجانی رسیده بود به وی تقدیم شد و از زحمات خورشیدی با اهدا لوح سپاس از طرف القاصی مدیرکل دادگستری فارس و هدایایی از طرف سایر اداراه ها و نهادها تقدیر به عمل آمد.

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.