پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حیدری رئیس جمعیت هلال احمر داراب: بزرگترین مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر جنوب کشور در داراب ساخته می شود

    شناسه : 7077 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 2155 بازدید ارسال توسط :

    به مناسبت هفته هلال احمر و روز جوان مراسم جشنی  با حضور جمعی از مسئولین و داوطلبین جمعیت هلال احمر در سالن فرهنگی ورزشی هلال احمر برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم، محمود حیدری، رئیس جمعیت هلال احمر داراب  با اشاره به پتانسیل های موجود در هلال احمر […]

    حیدری رئیس جمعیت هلال احمر داراب: بزرگترین مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر جنوب کشور  در داراب ساخته می شود
    پ
    پ

    به مناسبت هفته هلال احمر و روز جوان مراسم جشنی  با حضور جمعی از مسئولین و داوطلبین جمعیت هلال احمر در سالن فرهنگی ورزشی هلال احمر برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم، محمود حیدری، رئیس جمعیت هلال احمر داراب  با اشاره به پتانسیل های موجود در هلال احمر گفت: سال گذشته در حوزه آموزش و پژوهش بالغ بر ۳۵۰۰ نفراز همشهریان را آموزش داده ایم و سعی کرده ایم تا آموزش ها را به نقاطی که احساس می کنیم مردم به افزایش آگاهی نیاز دارند ازجمله در روستاها ببریم.

    رییس جمعیت هلال احمر داراب افزود: در حوزه بهداشت و درمان یک اتفاق بسیار نادر و مهم در داراب رخ داد، سال گذشته برای اولین بار در تاریخچه جمعیت هلال احمر کشور  یک تیم درمانی از جمعیت هلال احمر داراب به عتبات عالیات اعزام شد و در شهر کاظمین در جوار آستان مبارک امام کاظم و امام جواد(ع) توانست به ۱۱هزار زائر اباعبدالله الحسین ارائه خدمت کند که یک رکورد بسیارعالی بود؛ امسال هم خواسته اند تا تیم هلال احمر داراب مجدداً در ایام اربعین عهده دار بهداشت و درمان در کل شهر کاظمین شود.

    محمود حیدری به بارش های سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته در حوزه امداد و نجات یک سال پر کار در مجموعه هلال احمر بود، زیرا پس از سیل سال  ۶۵بارندگی اتفاق افتاد که میزان بارش از سیل سال ۶۵ بسیار بیشتر بود.

    وی افزود: طبق آمار در آن سال ۴۲ نفر فوت کردند و ۸هزار نفر بی خانمان شدند در حالی که میزان بارندگی در ایستگاه رستاق ۲۴۰ میلی متر گزارش شده بود و در سال ۹۵میزان بارندگی ۳۶۰ میلی متربود.

    وی گفت: بزرگترین افتخاری که ما در جمعیت هلال احمر داریم اینست که در سال ۹۵  با یک بحران روبرو بودیم وشش شبانه روز بارندگی داشتیم اما حتی یک نفر هم تلفات انسانی  نداشتیم و به هیچیک از همشهریان عزیز ما آسیب جانی وارد نشد.

    حیدری با مقایسه آمار تلفات سیل درشهرستان داراب و سایر شهرستان ها گفت: سیل آذربایجان شرقی، غربی و کردستان را پشت سر گذاشتیم، در جریان این سیل  در یک روز ۴۵ نفر از هموطنانمان از دنیا رفتند، بیشترین بارندگی ۸۰۶ میلی متر در شهرستان سردشت  بوده اما در روستای لایزنگان داراب ۱۱۵۴ میلی متر بارندگی داشتیم.

    رئیس جمعیت هلال احمر داراب از ساخت مرکز آموزشی هلال احمر داراب خبر داد و افزود: بزرگترین مرکز آموزش های تخصصی  جنوب کشور را در داراب می سازیم تا استان های جنوبی برای آموزش خود به اینجا بیایند.

    خسرو ستوده رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان داراب در این مراسم گفت: هرگاه نامی از سیل، زلزله  و هراتفاق غیر مترقبه ای که به  گوش می رسد در ذهن همه ما نام جمعیت هلال احمر نقش می بندد.

    ستوده افزود: هلال احمر یک نهاد غیر سیاسی، صد درصد مردمی و اجتماعی است که همیشه در حوادث  در کنار مردم است، در آن شرایط بحرانی که در سال گذسته اتفاق افتاد نیروهای هلال احمر جان بر کف وارد شدند و بحران را کنترل کردند.

    ستوده با بیان اینکه عشق خدمت به هموطنان شعار نیروهای هلال احمر است، گفت: به واسطه کمک مردم هیئت امنای جدید انتخاب شد که در مدت یک سال گذشته توانسته اند خدمات ارزنده ای ارائه کنند. حضور خیرین در این مدت بسیار مغتنم بود و خدماتی این عزیزان ارائه کردند از جمله احداث خانه هلال احمر جنت شهر که در سیل سال گذشته یاری رسان بود؛ احداث مرکز امداد و نجات جنوب کشور، اهدای بیش از ۱۵ هکتار زمین به جمعیت هلال احمر از جمله اقدامات مؤثر در یک سال گذشته است.

    گفتنی است در این مراسم از فعالین هلال احمر در بخش های مختلف تقدیر و یک دستگاه خودرو از طرف آقای حاج علی شایق مدیر نمایندگی ساپیا به هلال احمر داراب اهدا شد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.