شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام صادقی: نرخ باسوادی در داراب به ۹۶ درصد رسیده است/ ۹ دی روز میثاق با ولایت و بصیرت مردمی است

    شناسه : 9000 ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 1019 بازدید ارسال توسط :

    حجه الاسلام صادقی  در خطبه دوم نماز جمعه ۷ دی ماه سواد آموزی را یکی از مهمترین اهداف انقلاب دانست و گفت: باید همه برای باسواد شدن خواهران و برادران دینی خود تلاش کنند و خواهران و برادران نهضت بدانند که در حال جهاد هستند. به شهرها و روستاهای دور افتاده رفتن و در مساجد، […]

    حجه الاسلام صادقی: نرخ باسوادی در داراب به ۹۶ درصد رسیده است/ ۹ دی روز میثاق با ولایت و بصیرت مردمی است
    پ
    پ

    حجه الاسلام صادقی  در خطبه دوم نماز جمعه ۷ دی ماه سواد آموزی را یکی از مهمترین اهداف انقلاب دانست و گفت: باید همه برای باسواد شدن خواهران و برادران دینی خود تلاش کنند و خواهران و برادران نهضت بدانند که در حال جهاد هستند. به شهرها و روستاهای دور افتاده رفتن و در مساجد، کلاس تشکیل دادن یک جهاد الهی است.

    صادقی افزود: در شهرستان داراب نرخ باسوادها تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۴۷ درصد بود؛ دراین شهرستان کمتر از ۴۷ درصد باسواد داشتیم که با تشکیل نهضت سواد آموزی نرخ باسوادی طبق سرشماری سال ۹۵ به ۹۶ درصد رسیده. تلاش شبانه روزی برداران و خواهران گرامی ما و فعالیت آنها به قدری بوده است که نرخ حدود ۴۷ درصد به ۹۶ درصد رسیده است.

    امام جمعه داراب به مزیت های مادی و معنوی سواد داشتن پرداخت و گفت: درهیئت دولت تصویب شده که هرکسی که بی سوادی را باسواد کند مبلغی هم به فرد باسواد شده می دهند و هم به فردی که او را باسواد کرده است؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران هم چنانچه افرادی باشرایط باسواد شدن باشند ولی برای فراگیری سواد به نهضت نروند خیلی از مسائل اقتصادی آنها با مشکل روبرو می شود؛ مثلا اگر چنانچه در کمیته امداد یا بهزیستی باشند مستمری آنها قطع می شود یا برای کارهای دیگری مثل گرفتن گواهینامه با مشکل مواجه می شوند. شورای اسلامی گفته اگر کسانی که سواد ندارند باسواد شوند ۵۰ درصد از مالیاتی که به شهرداری باید بپردازند تخفیف می گیرند؛ همچنین ۵ میلیون تومان هم وام می توانند بگیرند. خود باسواد شدن دستور دین مبین اسلام است لذا نهایت توجه و عنایت داشته باشیم

    حجت الاسلام صادقی حماسه ۹ دی را نمود عزت، استقلال و بصیرت مردم دانست و گفت: ۹ دی روز میثاق با ولایت و بصیرت مردمی است که اعلام کردند اگر دشمن در برابر دین ما بایستد در برابر تمام دنیای دشمنان خواهیم ایستاد. حماسه ۹ دی روز استقلال مردمی است تا پای جان برای حفظ اصول و آرمانهای اسلامی ایستادند.

    نماینده ولی فقیه در داراب به تشریح دستاوردهای این حماسه بزرگ که در عرصه داخلی و خارجی به وجود آمد پرداخت و گفت: اولین دستاورد این حماسه بزرگ در عرصه داخلی، افزایش جایگاه مردمی و اقتدار و استحکام نظام جمهوری اسلامی است؛ تا آن روز نمی دانستند نظام جمهوری اسلامی چقدر پایگاه مردمی در میان ملت ایران دارد. خیال می کردند مثل بقیه کشورها با کوچکترین حرکت می توانند نظام جمهوری اسلامی را به هم بزنند و از بین ببرند. ولی در حماسه ۹ دی مشخص شد که نظام جمهوری اسلامی چه جایگاه و اقتداری در میان ملت ایران دارد.

    وی دومین دستاورد ۹ دی را باور عمومی به وجود جنگ نرم و فتنه های پیچیده دانست و افزود: تا آن روز هر چه مقام معظم رهبری از فتنه و جنگ نرم بیان می کردند و به خطر نفوذ هشدار می دادند بعضی ها می گفتند که این گونه نیست؛ ولی در ۹ دی مردم باور کردند که جنگ نرم وجود دارد و استکبار جهانی جهت می دهد و غرب به سرکردگی آمریکا چگونه هدایت و رهبری می کند.

    وی به سومین و مهمترین دستاورد اشاره کرد و گفت: کنار رفتن نقاب ها از چهره ها و رسوا شدن سران فتنه بود. مردم فکر می کردند اینها انقلابی هستند و پیرو امام؛ ولی نقاب از چهره فتنه گران و حامیان فتنه کنار رفت و دست منافقین و فتنه گران رو شد.

    چهارمین دستاورد دفاع ملی از نظام و رهبری است. در سراسر کشور از نظام آنگونه به میدان و خیابان آمدند و حمایت کردند که چشم فتنه گران را کور کردند؛ در شهرستان داراب و چند شهر دیگر منتظر ۹ دی نبودند و ۸ دی ماه حماسه بزرگ را تشکیل دادند و راهپیمایی کم نظیری انجام شد.

    حجه الاسلام صادقی پنجمین دستاورد ۹ دی ماه را ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانست و افزود: همچنین ششمین دستاورد این بود که همه شخصیت ها و جریان های سیاسی علیه فتنه گران موضع گیری کردند مگر کسانی که خود حامی  فتنه بودند و فتنه گری می کردند؛ وگرنه همه به مردم پیوستند و از نظام حمایت کردند.

    وی شفاف سازی فضای سیاسی و اجتماعی را مهم دانست و گفت: تا آن روز مردم نمی دانستند چه جریانی حق است و چه جریانی باطل؛ آن روز برای همه شفاف سازی شد ومردم متوجه شدند که چه کسانی از فتنه گران حمایت می کنند؛ همچنین انقلابیون واقعی از مدعیان دروغین و عافیت طلبان و مصلحت اندیشان جدا شدند. ثابت شد که چه کسانی انقلابی هستند و چه کسانی مدعی انقلاب وعافیت طلب و مصلحت اندیش.

    خطیب نماز جمعه داراب افول سیاسی جریان فتنه را آخرین دستاورد ۹ دی خواند و به دستاوردهای به دست آمده در عرصه خارجی اشاره کرد و گفت: اذعان غرب به قدرت بازدارندگی ایران مهم بود و دنیا دانست که ایران کشور کوچکی نیست؛ همچنین آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام ایران و پیوند آنها با کسانی که می گفتند مرگ بر آمریکا نگویید. همه متوجه شدند که خطر نفوذ وجود دارد

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.