پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب: عدم نظار ت بر بازار مردم را فلج کرده است/ هیئات مذهبی باید سیاسی باشند

    شناسه : 8793 ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰:۴۰ 1357 بازدید ارسال توسط :

    حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب با گلایه از عدم نظارت بر افزایش قیمت ها گفت: بی نظارتی مردم را فلج و بی چاره کرده است؛ لازم است دولت نظارت بیشتر داشته باشد. در یک خیابان نخود ۸۰۰۰تومان فروخته شدی و در خیابانی دیگر ۱۰ هزارتومن و در خیابان دیگری ۱۱۵۰۰تومان؛ نخودی که شش ماه […]

    حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب: عدم نظار ت بر بازار مردم را فلج کرده است/ هیئات مذهبی باید سیاسی باشند
    پ
    پ

    حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب با گلایه از عدم نظارت بر افزایش قیمت ها گفت: بی نظارتی مردم را فلج و بی چاره کرده است؛ لازم است دولت نظارت بیشتر داشته باشد. در یک خیابان نخود ۸۰۰۰تومان فروخته شدی و در خیابانی دیگر ۱۰ هزارتومن و در خیابان دیگری ۱۱۵۰۰تومان؛ نخودی که شش ماه قبل کیلو ۴۰۰۰تومن بوده و کسی هم نمی خرید؛  نخود را احتکار کرده اند  و مردم امروز مجبورند برای نذری کیلویی ۱۱۵۰۰ بخرند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ امام جمعه داراب در خطبه های نماز جمعه ۲۴ شهریو ماه با خطاب قرار دادن اصناف گفت: خواهران و برادان؛ مردم با مشکل اقتصادی روبرو هستند؛ بزرگواران شورای اصناف؛ نهایت توجه و دقت در حق مردم داشته باشید؛ بیشتر مردم درآمد کافی  ندارند؛ یعنی بعضی کل درآمدشان فقط همین ۴۵۰۰۰تومن یارانه است.

    وی افزایش قیمت ها به بهانه گران شدن اجناس را غیر شرعی دانست و افزود: این قیمت های سرسام اور و لگام گسیخته باید امر به معروف و نهی از منکر شود و آنهایی ک در بازار هستند خدایی و عندالله و عندالرسول مواد غذایی را بفروشند نه اینکه بگویند چند برابر شده و موادی که قبلا خریده اند را گران بفروشند؛ این از نظر شرعی اشکال دارد

    امام جمعه داراب وضعیت فعلی بازار را گذرا دانست و گفت: برادران و خواهران و کشاورزان و کسانی ک مواد غذایی را می فروشید؛ بازاریان محترم؛ این وضعیت نمی ماند این وضعبت م یشکند و تغییر می کند؛ اینها بعدا خودشان از کارهایی که انجام داده اند خجالت می کشند.

    حجه الاسلام صادقی با تأکید بر حضور روحانیون در هیئات مذهبی در ایام محرم گفت: اگر روحانی در هیأت باشد واقعا کارساز است؛ یکی از اعضای اصلی  چارت تشکیلاتی هیئات مذهبی  باید روحانی باشد؛ ولی متاسفانه این روحانیون  بعضا سوری هستند و اسم یک روحانی نوشته اند و داده اند آن روحانی امضا کرده است برای اینکه هیأت شان ثبت شود.

    صادقی با اشاره به وظایف روحانیون در هیئات مذهبی گفت: سخنرانی یکی از وظایف روحانیون است؛ یک روحانی باید حداقل یک ریع یا ۳۰دقیقه قبل از سینه زنی به اندازه حوصله صحبت کند؛ که بهتر است به صورت کلاسیک باشد اگر کسی ده منبر روضه خوانی یا ده شب جلسه دهه محرم حضور پیدا کند حداقل ده مطلب یا مطالب فراوانی یاد  بگیرد.

    امام جمعه داراب هیئات مذهبی را سیاسی دانست و گفت:  هیأت مذهبی نباید سکولار باشد؛ متأسفانه بعضی در هیأت های مذهبی نمیگذارند حرف های سیاسی گفته شود؛ در صورتی که سخنرانی عصر عاشورای  امام حسین(ع) اکثرا سیاسی بود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.