پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • جناب آقای دکتر انصاری؛ راهکار شما برای اخذ وام های اشتغال زایی چیست؟

    شناسه : 5899 ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۷:۴۳ 908 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب نیوز- وقتی اشتغال دغدغه اصلی جامعه می شود و بنا به هر دلیلی امکان ایجاد اشتغال پایدار از سوی دولت وجود ندارد شاید استفاده از تسهیلات اشتغال زایی یکی از مهمترین دغدغه های دولت و مردم باشد. امروزه تسهیلات بانکی راهی  برای ایجاد شغل است، اما اگر دغدغه مردم گرفتن تسهیلات است دغدغه […]

    جناب آقای دکتر انصاری؛ راهکار شما برای اخذ وام های اشتغال زایی چیست؟
    پ
    پ

    عصر داراب نیوز- وقتی اشتغال دغدغه اصلی جامعه می شود و بنا به هر دلیلی امکان ایجاد اشتغال پایدار از سوی دولت وجود ندارد شاید استفاده از تسهیلات اشتغال زایی یکی از مهمترین دغدغه های دولت و مردم باشد. امروزه تسهیلات بانکی راهی  برای ایجاد شغل است، اما اگر دغدغه مردم گرفتن تسهیلات است دغدغه بانک ها بازپرداخت اقساط وام است که یکی از معضلات سیستم بانکی است، به همین خاطر بانک ها قوانین سختگیرانه ای اتخاذ می کنند تا از باز پرداخت تسهیلات اعطایی مطمئن شوند، اما این نوع قوانین آنقدر دست و پا گیر شده که مردم  نه تنها توان فراهم کردن شرایط وام  بخصوص ضامن کارمند را ندارند بلکه خود به خود این نوع قوانین هر گونه سیاست مبنی بر پراخت وام های اشتغال زا را ناکارآمد می کند. مخصوصاً در استان فارس که گوی سبقت را از سایر استان ها ربوده و در این میان در شهرستان داراب گویی قوانین اخذ وام سختگیرانه تر است. حال چه باید کرد؟ وقتی از سه ضلع؛  تسهیلات، متقاضی و مدارک مورد نیاز دو ضلع آن موجود است اما ضلع سوم یعنی فراهم کردن شرایط و مدارک مورد درخواست بانک ها کار را دشوار کرده چگونه می توان از این تسهیلات استفاده کرد؟  رسول امیری در نامه ای خطاب به نماینده مردم داراب و زرین دشت از وی خواسته است تا راهی برای این مشکل پیدا کند.

    نماینده محترم شهرستان های داراب وزرین دشت جناب دکتر رضا انصاری

    باسلام؛

    همانگونه که مستحضرید یکی از دغدغه های اساسی دولت و مردم در همه دوره ها کاهش دغدغه ی کار و اشتغال است که خوشبختانه مدتی است نهادها و اداراتی مثل، اداره ی بهزیستی، کمیته ی امداد امام خمینی و صندوق  تعاون و… به افراد واجد شرایط تسهیلات اشتغال پرداخت می کنند  و قطعن در صورت پرداخت موجب رضایت نسبی مردم و به ویژه جوانان خواهد شد .اما متاسفانه یکی از اساسی ترین مشکلات سد راه دریافت  تسهیلات اشتغال زایی، بهانه ی ضامن کارمند است که قبلا نیز گزارشی پیرامون همین موضوع منعکس شد و متاسفانه واکنشی از مسولین مربوطه احساس نشد. ازطرفی ضامن کارمند هم خیلی به ندرت یافت می شود و یا با دریافت مبالغی بلا عوض از وام گیرنده تن به ضمانت می دهند. عده ای حاضرند پروانه کسب، سند منزل و مغازه، تعهد محضری و قانونی و سفته و…هر تعهدی  به جز ضامن کارمند به جان بخرند تا ازفشار اقتصادی ناشی از بیکاری رها شوند. با تمام این حرف و حدیث ها، جنابعالی به عنوان نماینده ی مردم بفرمایید تکلیف چیست؟ این گونه وام های اشتغال زایی جز ترشح بزاقی رویایی در ذهن جوان بیکار حاصلی ندارد، دقیق مثل بوی کباب به مشام گرسنه هاست. لذاضمن تقدیر از جنابعالی که تاکنون در حد توان پاسخگوی سوالات و نیازمندی ها بوده اید به دوسوال زیر پاسخی راهگشا عنایت فرمایید:

    ۱- راهکار جنابعالی برای رفع این نگرانی چیست؟

    ۲- با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان به خاطر مشکل ضامن کارمند از دریافت وام منصرف می شوند، تکلیف سهمیه و اعتباری که به شهرستان داراب اختصاص داده شده چیست؟ یا به قولی “سرنوشت این پول ها چه می شود”؟

    امیداست که ضمن پیگری پاسخی مثبت عنایت بفرمایید.

    بااحترام

    رسول_امیری

    دی ماه ۹۵

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “جناب آقای دکتر انصاری؛ راهکار شما برای اخذ وام های اشتغال زایی چیست؟”
    1. انصافن این یک مشکل اساسی شده حرف دل اکثر جوانان است انشالا که نماینده داراب پی گیری,می کتند

    2. افرین که نقاط قوت و ضعف را منعکس می کند خبر نگار فورگ