شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان داراب برگزار شد/ آمادگی آموزش و پرورش داراب برای حضور دانش آموزان در مدارس پس از تعطیلات

    شناسه : 13868 ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ 524 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه شهرستان داراب، مدیر آموزش و پرورش داراب، رئیس شبکه بهداشت و درمان و برخی از مدیران شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد. در این جلسه مباحث و مشکلات پیرامون بازگشایی مدارس و همچنین […]

    جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان داراب برگزار شد/ آمادگی آموزش و پرورش داراب برای حضور دانش آموزان در مدارس پس از تعطیلات
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه شهرستان داراب، مدیر آموزش و پرورش داراب، رئیس شبکه بهداشت و درمان و برخی از مدیران شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد.

    در این جلسه مباحث و مشکلات پیرامون بازگشایی مدارس و همچنین مشکلاتی در خصوص انشعاب آب و برق مدارس، سرویس مدارس  و رتبه بندی معلمان مطرح و راهکارهایی ارائه شد.

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان، ضمن تاکید بر آموزش حضوری و افت تحصیلی دانش آموزان تصریح کرد: میانگین معدل دانش آموزان در دوران کرونا و قبل از آن به طور محسوسی متفاوت است و نظام و مجموعه مدیریتی به این نتیجه رسیده است که اگر آموزش غیرحضوری ادامه پیدا کند به نفع نظام آموزشی و تعلیم و تربیت کشور نیست.

    عطائیان افزود: بعضی از محدودیت هایی که در دوران کرونا وجود داشته برداشته شده است، به عنوان مثال، نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست و دانش آموزان به روشی که قبل از کرونا در مدارس حضور پیدا می کردند، حضور یابند؛ اما ماسک زدن الزامی است و مدارس باید تهویه مناسب داشته باشند. کلاس ها و خوابگاه‌ها با همان ظرفیت، مجددا احیا شود.

    وی عنوان کرد: بنا داریم فردا پنجشنبه در مدارس مانور برگزار کنیم و مدیران و معاونین حضور پیدا کنند و زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه را فراهم کنیم. حدود ۷۰ درصد از خانواده ها مشتاق هستند و از این وضعیت خسته شده اند و مایلند این کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود. سعی داریم فضای شادی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، اردوگاه ها نیز از روز ۱۴ فروردین باز خواهد بود.

    دکتر ارجمند رئیس شبکه بهداشت و درمان، با بیان اینکه سلامت مردم را با چیزی معامله نمی کنیم، عنوان داشت: بارها و بارها دستورالعمل آمد و اجرا شد اما متوقف شد.‌امیدواریم این بار این اتفاق رخ ندهد و از این پیک با سلامتی عبور کنیم. دوران کرونا  کاملا بی نظیر بود و از همه ادارات تشکر می کنم. از این بعد نیز همکاران من شرایط بهداشتی را رصد خواهند کرد.

    وی افزود: طبق آماری که گرفته شده زمانی که فرهنگیان در انجام واکسیناسیون پیشتاز بودند  ما رکورد قابل توجهی را رقم زدیم. به ویژه در سویه جدید امیکرون؛ بیشترین شیوع و بروز در بچه های زیر ۱۲ سال است. سه گروه سنی، هدف ویژه ما است اما  کمترین پوشش واکسیناسیون را داریم. علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واکسیناسیون حائز اهمیت است.

    وی عنوان کرد: از ۲۱۰ هزار جمعیت شهرستان داراب، حدود ۱۹۷ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند (از ۵ سال به بالا)؛ گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال، دوز اول حدود ۱۵۰ هزار دوز و دوز دوم حدود ۱۴۹ هزار نفر، تزریق انجام داده اند. این از نظر ما کم است، چرا که باید یک چرخه واکسیناسیون انجام شود تا بیماری متوقف شود. ما باید بیشتر از ۹۰ درصد پوشش را داشته باشیم و آموزش و پرورش به عنوان یک جامعه هدف تاثیرگذار می تواند همکاری داشته باشد و درصدها را افزایش دهد.

    ارجمند افزود: دوز سوم واکسن را ۳۷ درصد جامعه هدف تزریق کرده و درصد قابل قبولی نیست، نوبت اول،۲۵ درصد و نوبت دوم فقط ۹.۸ درصد پوشش داریم و بسیار ضعیف است و از همه جامعه هدف استدعا داریم همیاری و همکاری را داشته باشند. گرچه برای جامعه هدف زیر ۱۸ سال، دو دوز واکسن کافی است و دستورالعملی برای تزریق دوز سوم نداریم و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک در اختیار داریم.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر انواع واکسن ها را به میزان زیادی در اختیار داریم کل جمعیت ۵ تا ۱۲ سال حدود ۳۰ هزار نفر است که حدود ۷ هزار نفر از آنها دوز اول را دریافت کردند و نوبت دوم را حدود ۲۹۰۰ نفر تزریق کرده اند.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در این جلسه، با اشاره به آسیب جدی افت تحصیلی دانش آموزان و تلاش مضاعف معلمین تصریح کرد: روز بازگشایی مدارس، مجموعه بازرسی خیلی صریح و شفاف به مدارس ورود کنند و حضور به موقع مدیران و معلمین عزیز لازم و ضروری است. لذا این موضوع را به دقت مدیریت کنیدعسکری در خصوص زیرساخت ها و همکاری دستگاه‌های متولی بیان داشت: سیستم سرمایشی مدارس باید فعال باشد.

    عسکری با بیان اينکه در استان فارس حدود ۱۶ هزار نفر کمبود معلم دارد افزود: مجوز فعالیت ۱۲ هزار معلم دریافت شده است. نیازهای آموزشی و تخصصي احصا تا پیگیری شود. گرچه در حال حاضر کمبود معلم چالش اصلی آموزش و پرورش است و چاره ای جز رفع آن نیست. باید بررسی انجام شود تا افرادی که توانمندتر هستند مرحله به مرحله جذب کنیم.

    وی با اشاره به کمبود تجهیزات در مدارس نیز گفت: تعداد ۲۰ مدرسه یا در حال ساخت است یا فضای پیمانی توسط پیمانکار پیگیری می شود، اما طبق بررسی های میدانی از نظر زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد و هر آنچه نیازی وجود دارد احصا شود تا در اسرع وقت پیگیری شود.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با انتقاد از عملکرد آموزشی در شهرستان داراب گفت: در بحث پذیرش دانش آموزان در مراکز آموزش عالی در رتبه ۲۹ قرار داریم و از بعضی از آموزش و پرورش های درجه ۳ هم عقب تر هستیم و این باید توسط ما جبران شود. قسمتی از این موضوع باید به سمت والدین برود و از نگاه روانشناسی، آموزشی و تربیتی باید بررسی شود. پیشنهاد می دهم معلمانی که با عشق و علاقه کار انجام می دهند وضعیت داراب را بررسی کنند تا از این وضعیت خروجی بهتری داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.