چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تیم های برتر دومین مسابقه سازه های ماکارونی معرفی شدند/ بهرام صیادی: در اواخر بهمن ماه مسابقات استانی به میزبانی داراب برگزار خواهد شد

    شناسه : 9945 ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 2334 بازدید ارسال توسط :

    دومین دوره از مسابقات سازه های ماکارونی (گرایش سنگین) با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم مناطق همجوار شهرستان داراب و تیم های منتخب دپارتمان سازه های ماکارونی جنوب کشور  صبح امروز در سالن آمفی تئاتر شهرستان داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مسابقه از لحاظ کمی در […]

    تیم های برتر دومین مسابقه سازه های ماکارونی معرفی شدند/ بهرام صیادی: در اواخر بهمن ماه مسابقات استانی به میزبانی داراب برگزار خواهد شد
    پ
    پ

    دومین دوره از مسابقات سازه های ماکارونی (گرایش سنگین) با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم مناطق همجوار شهرستان داراب و تیم های منتخب دپارتمان سازه های ماکارونی جنوب کشور  صبح امروز در سالن آمفی تئاتر شهرستان داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مسابقه از لحاظ کمی در گرایش سنگین، بزرگترین تورنمت در سطح استان فارس در ۴ سال  اخیر بود که با حضور ۲۶  تیم و داوری بهرام صیادی (از رکورداران سازه های ماکارونی) و مریم سهیلی، سه ساعت به طول انجامید؛ در ابتدا سازه ها وزن کشی و سپس بارگذاری شدند.

    در پایان سه گروه برتر (گرایش سنگین) معرفی شدند و جوایز نقدی به آنها اهدا شد.

    گروه اول از مرودشت: (نازنین سبزی، زهرا همتی)  با وزن سازه  ۵۹۰٫۱ گرمی، توانست  ۵۰۲٫۴ کیلوگرم تحمل کند.

    گروه دوم ازداراب: (مدرسه آیت الله نسابه: زینب شجاعی، لیلا قبادی پور، مریم چرخنده) با وزن سازه ۵۹۹٫۳ گرمی توانست ۴۵۶٫۲ کیلوگرم تحمل کند.

    گروه سوم از مرودشت: (فائزه سجادیان) با وزن سازه۵۹۱٫۹ گرمی توانست  ۳۴۳٫۸ کیلوگرم تحمل کند.

    در حاشیه این مسابقه امیر جنیدی پور در خصوص دستگاه تحمل بار سازه های ماکارونی در دومین دوره از این مسابقات گفت: دستگاه جک هیدرولیک سازه های ماکارونی که تعداد کمی از این دستگاه در ایران وجود دارد، دستگاهی است که در مسابقات جهانی برای بارگذاری سازه استفاده می شود. این دستگاه به صورت دیجیتال وزن تحمل شده سازه را نشان می دهد. دهانه این دستگاه ۴۵-۵۰ سانتی متر است که برای قسمت دانش آموزی استفاده می شود.

    مدیر پژوهش سرای فارابی در ادامه افزود: این دستگاه توسط حلقه ای که در آن وجود دارد به سازه آویزان می شود و سازه را می کشد تا ببینیم چقدر می تواند سازه را تحمل کند. اگر سازه خوبی باشد تا ۱٫۵ تن می تواند تحمل کند. سازه ها باید از ۱۰۰ گرم تا ۶۰۰ گرم و طول سازه باید ۴۸٫۵ تا ۵ سانتی متر باشد.

    وی با بیان اینکه مسابقات گرایش سنگین با مسابقات گرایش سبک متفاوت است گفت: سازه های سبک از ۱ تا ۲۰ گرم ساخته می شوند و وزن ۲ کیلوگرمی آویزان می کنند و باید تحمل کند؛ اما در گرایش سنگین، سازه باید وزنه زیادی تحمل کند. از بالا فشار وارد می شود تا مشخص شود چقدر تحمل بار دارد.

    وی در خصوص حضور تیم های دیگر نیز گفت: البته مناطق استهبان، نی ریز، دشت و آباده طشک و فورگ هم می توانستند در این مسابقه شرکت کنند اما تیم نداشتند.

    بهرام صیادی کارشناس ارشد سازه های هیدرولیکی در خصوص هدف از برگزاری این مسابقات گفت: هدف از برگزاری مسابقه سازه های ماکارونی در اصل تست و آزمایش سازه هایی در کشور است که ما می توانیم با کمترین هزینه و بیشترین تحمل بار انجام دهیم و به طراحی سازه مثل طراحی پل ها منجر شود. این مسابقات به بچه ها در تحلیل و ساخت سازه کمک می کند.

    وی با اشاره به اینکه تیم ایران در جهان دارای جایگاه مناسبی است گفت: الان ایران ۳ سال است که دارای مقام در مسابقات جهانی است و در بخش دانش آموزی از سال ۹۵ با وزن ۷۴۶٫۱۴ تحمل شده رکوردار است. البته ما نیز رکورد ۱ تن و۱۶۷ کیلوگرم با وزن سازه ۴۶۰ گرم را در مسابقات بین المللی دارا هستیم.

    صیادی به مسابقات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات استانی به میزبانی داراب در اواخر بهمن ماه و  مسابقات ملی، کشوری به میزبانی شیراز و بعد از آن مسابقات جهانی و بین المللی برای اولین بار در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

    وی افزود: گلچینی از تیم هایی که در کارگاه های آموزشی شرکت داشتند، کارگاه تئوری و عملی آموزشی داریم تا با قدرت در مسابقات پیش رو شرکت کنند. امیدوارم در مسابقات کشوری که دانش آموزان دارابی به مدت ۲ سال است می درخشند امسال هم این اتفاق رقم بخورد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.