جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پژوهشگر تربیت بدنی دارابی مطرح کرد: دیابت نوع دوم، با ورزش و مصرف دارچین قابل درمان است

    شناسه : 4624 ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱:۲۲ 1424 بازدید ارسال توسط :

    طی پژوهشی که توسط یکی از محققین دارابی صورت گرفت، تأثیر همزمان مصرف گیاه دارویی  دارچین و ورزش در کنترل دیابت نوع دوم تأئید شد. به گزارش خبرنگار عصر داراب نیوز، طی پژوهشی نوین توسط محقق و پژوهشگر دارابی، دکتر اصغر حقیقی که بصورت میدانی و آزمایشگاهی انجام گرفته است، تاثیرمعنادار انجام همزمان تمرین و […]

    پژوهشگر تربیت بدنی دارابی مطرح کرد:  دیابت نوع دوم، با ورزش و مصرف دارچین قابل درمان است
    پ
    پ

    طی پژوهشی که توسط یکی از محققین دارابی صورت گرفت، تأثیر همزمان مصرف گیاه دارویی  دارچین و ورزش در کنترل دیابت نوع دوم تأئید شد.

    به گزارش خبرنگار عصر داراب نیوز، طی پژوهشی نوین توسط محقق و پژوهشگر دارابی، دکتر اصغر حقیقی که بصورت میدانی و آزمایشگاهی انجام گرفته است، تاثیرمعنادار انجام همزمان تمرین و فعالیت های ورزشی توأم با مصرف ماده گیاهی دارچین در کنفرانس بین المللی برلین(آلمان) مورد تایید قرارگرفت.

     در این کار علمی پژوهشی که به مدت زمان یکسال بر روی تعدادی از خانم ها با ترکیب بدنی چاق انجام شد،  مشخص شد که تمرینات علمی ورزشی (استقامتی و مقاومتی) همراه با مصرف مقدار مشخصی از ماده گیاهی دارچین در کاهش دیابت نوع دوم تاثیر بسزایی دارد.

     در این پژوهش که تعداد ۲۴ نفر در چهار گروه ۶ نفره همکاری داشتند، ثابت گردید که ورزش و مصرف ماده گیاهی دارچین هر کدام  به تنهایی در کاهش دیابت نوع دوم تاثیر معناداری ندارد.

    حقیقی، طی مصاحبه کوتاهی گفت: امروزه زندگی ماشینی و به تبع آن کاهش فعالیت بدنی باعث شده تا بیماری های قلبی عروقی، گوارشی و دیابت درهمه ی کشورها بویژه برخی از کشورهای جهان سوم افزایش یابد. وی افزود: هدف ازانجام این تحقیق و دیگر پژوهش های علمی این است که توجه مردم را به شرکت در فعالیت های ورزشی بصورت روزمره و همچنین استفاده از طب سنتی در درمان بیماری های جسمی جلب نمایند.

    وی تصریح کرد: این کار پژوهشی دارای چهار خروجی علمی بوده که توسط دانشگاه های داخلی و خارجی پذیرفته شده است که به زودی  نتایج آن در سایت ها و نشریات کشور جهت استفاده عموم منتشر می گردد.

    img_0595-copy_20160910_01433901-copy_20160910_01443904-copy

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.