شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان داراب در هفته پژوهش

    شناسه : 14594 ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 322 بازدید ارسال توسط :

    تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان داراب در هفته پژوهش   صبح روز سه شنبه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان داراب در دانشکده کشاورزی با حضور مسئولین شهرستان و دانشجویان و پژوهشگران برگزار شد. در این مراسم نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ عنوان کرد: مقام […]

    تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان داراب در هفته پژوهش
    پ
    پ

    تقدیر از پژوهشگران برتر شهرستان داراب در هفته پژوهش

     

    صبح روز سه شنبه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان داراب در دانشکده کشاورزی با حضور مسئولین شهرستان و دانشجویان و پژوهشگران برگزار شد.

    در این مراسم نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ عنوان کرد: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر تولید علم دارند و بحث این است که علم را تولید و تکنولوژی را صادر بکنیم. جای پژوهش کمرنگ است و یا دیده نمی شود؛ در دنیا رتبه ۱۵ داریم اما چرا نتوانستیم خوب استفاده بکنیم باید هم از طریق تامین منابع مالی و هم از طریق برطرف کردن دغدغه های پژوهشگران، حامی پژوهشگران باشيم.

    عسکری با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان در بخش کشاورزی، تولیدات کمی داریم افزود: تولیدات ۴ درصد خیلی کم است و حتما باید کار بکنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و به سمت توسعه همه جانبه کشور گام برداریم. امروزه کشورهای دنیا با اولویت اول به دنبال توسعه خودشان هستند. با مناقشه روسیه و اوکراین کشورهایی که دارای زیرساخت بودند هم آسیب دیدند و نکته مهمی است تا پژوهشگران به دنبال آن بروند.

    عسکری به ارائه دو پیشنهاد پرداخت و عنوان کرد: اول اینکه مهمترین مرکز تحقیقات فارس و جنوب کشور را در داراب داریم . یک دانشکده کشاورزی و جهاد کشاورزی در شهرستان داریم؛ در حوزه دانش بنیان در بخش کشاورزی این مجموعه و استان فارس را پایلوت قرار دهیم و ظرفیت و قابلیت ها را پای کار بیاوریم. به طور ویژه در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تخصیص اعتبارات دیدیم. در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه توسعه در حوزه امنیت غذایی به طور خاص بررسی کردیم که کشور چگونه یک رشد جهشی داشته باشد. اگر در حوزه صیفی و سبزی دشمن ما را تحریم بکند دچار مشکل می شویم. از مسولین می خواهم در شهرستان داراب در مرکز تحقیقات ماهیانه جلسه گذاشته شود. خلق علم داشته باشیم و انگیزه ایجاد کنیم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با بیان اینکه دانشکده کشاورزی در حال تبدیل شدن به مجتمع آموزشی است افزود: قطع به یقین تلاش می کنیم که این مجموعه مستقل شود و به یک نقطه مطلوبی برسد.

    وی با بیان اینکه مرکز رشد و فناوری و توسعه گلخانه پیگیری صورت گرفته اظهار داشت: توسعه تحقیقات نهال عاری از ویروس برای اولین بار در ایران در شهرستان داراب راه اندازی می شود. نهال مورد نیاز کشور که عاری از ویروس است برای کل کشور تولید بکند و در اختیار بازار قرار بگیرد. این یک حرکت بسیار بزرگی است که قطعا اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

    در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان داراب با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.