جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تشیییع با شکوه دو شهید گمنام در دبیران زرین دشت

    شناسه : 676 ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 1276 بازدید ارسال توسط :

    مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پرشکوه مردم شهید پرور شهر دبیران در روز جمعه ۲۳ مرداد ماه برگزار شد. به گزارش خبرنگار عصر داراب فضای شهر دبیران که پیش از این با اهدای ۳۰ شهید گلگون کفن و دهها جانباز و آزاده از جمله تنها شهید انقلاب […]

    تشیییع با شکوه دو شهید گمنام در دبیران زرین دشت
    پ
    پ

    مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پرشکوه مردم شهید پرور شهر دبیران در روز جمعه ۲۳ مرداد ماه برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار عصر داراب فضای شهر دبیران که پیش از این با اهدای ۳۰ شهید گلگون کفن و دهها جانباز و آزاده از جمله تنها شهید انقلاب شهرستان زرین دشت دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده بودند بار دیگر با حضور پیکر این دو شهید عطرآگین شد.
    در این مراسم که با حضور سردار ابراهیمی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس – حسنی فرماندارزرین دشت – احمدی نماینده شهرستانهای داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی – آئمه جمعه شهرهای حاجی اباد – شهرپیر و دبیران –شریعتی مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه زرین دشت و خانواده های شهدا و ایثارگران دبیران برگزار گردید جمع کثیری از مردم شهردبیران پیکر مطهر این دو شهید را بر دوش خود حمل و در حسینه شهدای گمنام این شهر به خاک سپردند.
    در این مراسم سردار ابراهیمی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس ضمن تشکر از مردم شهر دبیران به خاطر استقبال گسترده از شهدای گمنام این شهر، از وراث مرحوم شیخ عباس شریعتی که زمین ۵۰۰۰ متری به حسینه شهدای گمنام و جهت تدفین این شهدا اهدا کرده اند قدردانی کرد.
    وی افزود : مردم در هوای بسیار گرم با این همه مشکلات باز هم برگ زرین دیگری همچون زمان انقلاب اسلامی در صحنه زرین دشت و شهر دبیران آفریدند.
    وی با اشاره به مکانی که شهدای گمنام در آن دفن شدند یادآور شد : این نقطه محل شهادت اولین شهید انقلاب شهرستانهای داراب و زرین دشت شهید حسین مرادی می باشد.
    سردار ابراهیمی در پایان به این نکته اشاره کرد که هر وقت خوی درندگی استکبار جهانی را فراموش می کنیم شهدا می آیند و ما را از خواب غفلت بیدار می کنند. این شهدا به این دلیل گمنام ماندند که وقتی ما در خواب غفلت هستیم بیایند و ما را بیدار کنند.
    در حاشیه این مراسم محسنیان مسئول روابط عمومی این مراسم در گفتگوی کوتاهی با عصر داراب گفت : با تلاش و پیگیری چندین ساله فرماندهی سپاه ناحیه زرین دشت آرزوی دیرینه مردم شهید پرور شهر دبیران با اختصاص دو شهید گمنام تحقق یافت. وی افزود : شهدا در مکانی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع که اهدایی وراث مرحوم حاج شیخ عباس شریعتی می باشد و به نام مجتمع فرهنگی و حسینیه شهدای گمنام دبیران نامگذاری گردید به خاک سپرده شدند.
    یادر اور می شود این دو شهید گمنام یکی ۱۹ ساله در عملیات بدر در شرق دجله و دیگری ۲۳ ساله در عملیان والفجر یک در منطقه فکه به فیض عظمای شهادت رسیده اند.
    سرگرد غضنفری فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام شهر دبیران اعلام کرد: ما سه نقطه مختلف شهر برای تدفین این شهدا در نظر گرفته بودیم . هنگامیکه سردار باقرزاده مسئول کمیته مفقودین و تفحص شهدا برای تایید مکان به دبیران آمدند بدون هیچ گونه پیش زمینه قبلی به محل شهادت تنها شهید انقلاب شهرستان زرین دشت یعنی مکان فعلی تدفین شهدای گمنام دبیران اشاره کردند و گفتند شهدا در این مکان دفن شوند. چون ملک شخصی بود کسی ان را برای تدفین شهدای گمنام پیش بینی نکرده بود اما شهدای گمنام تدفین خود را خودشان انتخاب می کنند. سردار باقرزاده که در تهران مسئولیت دارند چگونه محل شهادت شهید حسین مرادی را متوجه می شوند و آن مکان را برای تدفین شهدای گمنام در نظر می گیرند. و بعد از این بود که مالکین این مکان را جهت تدفین شهدای گمنام و ساخت مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دبیران اهدا می کنند.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “تشیییع با شکوه دو شهید گمنام در دبیران زرین دشت”
    1. سلام
      افرین به مردم شهر دبیران و خوشا به حالشان که میزبان این دو شهید بودند . ان شاء الله شهدا ما را شفاعت کنند.

    2. مردم شهر دبیران با حضورشان نشان دادند ملت ولایت مداری هستند و وضعیت متاسفانه نابسامان شهر شایسته چنین مردمی نیست.

      • با سلام از زحمات مسعولین خصوصا سرهنگ غضننفری تشکر میکنیم خدا شهدا را شفیع اخرت همه ما قرار دهد