پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ترامپ فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد

    شناسه : 8529 ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 1153 بازدید ارسال توسط :

     به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور آمریکا بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد. به گزارش خبرگزاری مهر،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش با اعلام تصمیم خود درباره توافق هسته ایِ […]

    ترامپ فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد
    پ
    پ

     به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور آمریکا بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش با اعلام تصمیم خود درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» گفت: امروز می خواهم دنیا را از تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای مطلع کنم.

    ترامپ در این سخنرانی گفت: برجام به ایران برای تداوم غنی سازی و نزدیک شدن به بمب کمک کرد. وی مدعی شد: ایران حامی تروریسم و صادر کردن سلاح های خطرناک است.

    ترامپ گفت: حامیان ایران در سالهای گذشته سفارت خانه های امریکا را بمباران کردند، آمریکائیها را ربودند و مورد شکنجه قرار دادند. اقدامات حکومت ایران خطرناک است.

    وی مدعی شد: وعده های ایران برای ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای دروغ بود. وی گفت: برجام باعث صلح نشد و نخواهد شد. ترامپ گفت: برجام تحریم های فلج کننده را از ایران رفع کرد. اما این کشور آزاد شد تا رفتارهائی را در یمن و سوریه به انجام برساند. توافق هسته ای دست بالا را به ایران داد، میلیاردها دلار را به ایران داد که مایه شرم ما است.

    وی مدعی شد: هفته گذشته اسرائیل اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد ایران به دنبال سلاح هسته ای بوده است. ترامپ گفت: بودجه نظامی ایران پس از رفع تحریم ها چند برابر شد. وی افزود: ایران به دنبال دفاع از تروریسم افتاد. ایران می تواند در مدت بسیار کوتاهی به دنبال سلاح هسته ای باشد. وی گفت: آنگاه همه در خاورمیانه به دنبال تسلیحات هسته ای خواهند بود. بازرسان اجازه ندارند بر اساس برجام به سراغ مراکز نظامی بروند.

    ترامپ گفت: برجام نتوانست توسعه سلاح های هسته ای را از ایران بگیرد. پس از توافق هسته ای بلندپروازی های ایران خونین تر شده است.

    وی در ادامه گفت: ۱۲ ژانویه پیش شرط های خودم را برای برجام اعلام کردم. در ماه های گذشته با شرکایمان در سراسر جهان صحبت کردیم؛ با دوستانمان در خاورمیانه هم صحبت کردیم و همه با هم همصدا هستیم. ترامپ گفت: پس از این مشورت ها برای من روشن شده است که ما نمی توانیم با برجام جلوی سلاح هسته ای ایران را بگیریم.

    ترامپ افزود: اعلام می کنم که آمریکا از توافق هسته ای خارج خواهد شد. تحریم های اقتصادی علیه ایران در بالاترین سطح به اجرا در می آید و من دستور آن را صادر خواهم کرد.

    وی مدعی شد: ما به ایران اجازه نمی دهیم که به سلاح مرگبار هسته ای دست یابد. آمریکا تهدید توخالی نمی کند. وزیر خارجه من در راه سفر به کره شمالی برای دیدار با کیم جونگ اون است تا با کمک ژاپن، چین و کره جنوبی به ثبات در منطقه برسیم.

    ترامپ گفت: با متحدان خود کار می کنیم تا به راه حلی پایدار به ویژه درباره موشک های بالستیک ایران برسیم. تحریم های بسیار قوی علیه تهران وضع خواهد شد. وی مدعی شد: اگر ایران به بلندپروازی های خود ادامه دهد مشکلات بزرگی برای حکومت ایجاد خواهد شد. وی در پایان گفت: رهبران ایران می گویند که توافق جدید را نمی پذیرند؛ بگذار بگویند. اما آنها به دنبال توافق پایدار خواهند آمد.

    تحریمهای آمریکا علیه ایران در بازه‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه باز می‌گردد

     

    وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران در بازه های زمانی ۱۸۰ روزه و ۹۰ روزه باز خواهد گشت.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت خزانه داری آمریکا فهرست تحریم های گفته شده ترامپ، را اعلام کرد

    این تحریم ها علیه ایران طی بازه ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه باز می‌گردد.

    تحریم خرید نفت ایران بعد از ۱۸۰ روز و بقیه تحریم ها بعد از ۹۰ روز باز می‌گردد.

    وزارت خزانه داری آمریکا گفت: همراستا با دستورالعمل رئیس‌جمهور، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا فرایند کاهش تدریجی آن دسته از فعالیت‌های مرتبط با ایران که با رفع تحریم‌های آمریکا به نحو مندرج در برجام سازگار بودند را آغاز خواهد کرد.

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “ترامپ فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد”
    1. ترامپ واقعن روانی است