سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2000 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • به دستور مقامات قضایی استان صورت گرفت؛ عملیات احداث جاده غیر قانونی تنگ کتویه داراب متوقف شد

    شناسه : 5496 ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۱۴ 1009 بازدید ارسال توسط :

    مدير كل منابع طبعي استان فارس گفت: به دستور دادستان شهرستان داراب عملیات غیرقانونی احداث جاده چنار برفدان در روستای تنگ کتویه شهرستان داراب متوقف شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبيعي فارس، مهرزاد بوستانی استان فارس با اشاره به آخرین مصوبه شورای پیشگیری از […]

    به دستور مقامات قضایی استان صورت گرفت؛ عملیات احداث جاده غیر قانونی تنگ کتویه داراب متوقف شد
    پ
    پ

    مدير كل منابع طبعي استان فارس گفت: به دستور دادستان شهرستان داراب عملیات غیرقانونی احداث جاده چنار برفدان در روستای تنگ کتویه شهرستان داراب متوقف شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبيعي فارس، مهرزاد بوستانی استان فارس با اشاره به آخرین مصوبه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: بر این اساس ادامه عملیات جاده سازی در این منطقه متوقف و افراد متخلف و مسئولان محلی که موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی بوده‌اند تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

    بوستانی افزود: این مصوبه با تاکید دستگاه قضایی، رئیس کل دادگستری و دادستان استان و نیروی انتظامی صادر شده و با این دستور هرگونه اقدام و دخل و تصرف در طبیعت و قطع درخت و بوته کنی ممنوع و دستگاه‌های زیربط موظف به برخورد با متخلفین است.

    وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدپده زمین خواری و لزوم حفاظت از اراضی و منابع ملی و همچنین دستور ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور در این رابطه گفت: براساس بخشنامه‌های صادر شده مرتبط با فعالیت کمیته صیانت از اراضی ملی در استان‌ها و شهرستان‌ها، پرونده این فعالیت غیر اصولی در دستور کار قرار گرفت.

    بوستاني اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات و مطالعات گسترده بازرسان و کارشناسان منابع طبیعی و نیروهای حقوقی و قضایی استان مشخص شد شورای اسلامی تنگ کتویه داراب بدون کسب هیچ گونه مجوزی، اقدام به احداث جاده در این منطقه کرده است.

    وی یادآور شد: هم‌اینک جلوی تخریب طبیعت در این منطقه گرفته شده و از دست اندازی‌های بی‌رحمانه به اراضی ملی در این منطقه پیشگیری شده است.

    بوستاني اضافه كرد: با این اقدام مهم از بسیاری خسارات جبران ناپذیر به پوشش گیاهی نادر که از جمله ذخایر ژنتیکی ممنوع القطع است، جلوگیری و علاوه برآن نیز از تخریب سازه‌های سیل گیر و رسوب گیر به بهانه ایجاد راه‌های دسترسی به باغ‌ها گرفته می‌شود.

    وی اظهار امیدواری کرد كه با توقیف این جاده غیرکارشناسی پوشش جنگلی و مرتعی این منطقه از آسیب‌های جدی در امان بماند و با اشاره به فعالیت ماشین‌آلات و تخریب منابع طبیعی در این منطقه افزود: اقدامات غیر کارشناسی انجام شده است علاوه بر آسیب‌های جدی به پوشش گیاهی، با توجه به بافت خاک رانش زمین را در این مسیر به دنبال دارد.

    مدیر کل منابع طبیعی برخورد با قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی، اراضی ملی و زمین خواری را از اولویت‌های مهم این اداره کل عنوان و اضافه کرد: تقاضای ما این است که مسئولان امر بویژه راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در شهرستان در چهارچوب اختیارات قانونی و با اقدامات پیشگیرانه و حمایت‌های خود از منابع خدادادی، این اداره کل را در برخورد با متصرفان اراضی ملی، منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواران همراهی کنند.

    وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم برخورد با زمین خواران و سوء‌استفاده ‌کنندگان بیت‌المال است، افزود: برخورد دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال با زمین‌خواران و سوء استفاده کنندگان باعث جلب رضایت مردم می‌شود.

    مدير كل منابع‌طبعي استان فارس افزود: برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تجاوز، تخریب، آتش سوزی و حضور دام غیرمجاز را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ در سطح استان برای پیگیری به نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، اطلاع رسانی کنند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.