جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • استقبال فارغ التحصیلان دارابی از طرح کارورزی/ در طرح کارورزی؛ به افراد با مدرک کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، فوق لیسانس ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان به مدت سه ماه پرداخت می شود

    شناسه : 10142 ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 844 بازدید ارسال توسط :

    طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار با مدرک  کارشناسی و بالاتر از سال ۱۳۹۷ در حال اجراست. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، بهزادی مسئول طرح کارورزی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان داراب  در خصوص شرایط این طرح گفت: این طرح از سال ۹۷ در سطح کشور اجرا شد […]

    استقبال فارغ التحصیلان دارابی از طرح کارورزی/ در طرح کارورزی؛ به افراد با مدرک کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، فوق لیسانس ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان به مدت سه ماه پرداخت می شود
    پ
    پ

    طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار با مدرک  کارشناسی و بالاتر از سال ۱۳۹۷ در حال اجراست.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، بهزادی مسئول طرح کارورزی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان داراب  در خصوص شرایط این طرح گفت: این طرح از سال ۹۷ در سطح کشور اجرا شد و دولت بنا دارد کلیه افرادی که صرفا مدرک گرفته و شغل و مهارتی ندارند را به صورت کارورز مشغول به کار نماید.

    وی مدرک کارشناسی به بالاتر را یکی ازشرایط طرح کارورزی عنوان کرد و افزود: کلیه افراد تحصیلکرده که مدرک کارشناسی به بالا با شرایط سنی زیر ۳۵ سال داشته باشند و همچنین  در دو سال گذشته کمتر از سه ماه بیمه داشته  یا اصلا سابقه بیمه ای نداشته باشند  شرایط کارورزی دارند. البته وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باید مشخص شده باشد.

    وی با تأکید بر اینکه فارغ التحصیلان مهارت مورد علاقه خود را می توانند آموزش ببینند گفت: افراد بعد از ثبت نام در سایت کارورزی به مدت سه ماه وارد محیط کارگاه شده و کار یاد می گیرند. این افراد برای مهارت آموزی هر رشته ای را می توانند آموزش ببینند و نیازی نیست با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد. مثلا اگر کسی فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی باشد و قصد داشته باشد در رشته کشاورزی یا گلخانه فعالیت کند مشکلی ندارد.

    بهزادی با اشاره به شرایط پذیرنده کارورز عنوان کرد: هر کارگاهی که کارگر بیمه شده داشته باشد می تواند به ازای هر کارگر بیمه شده یک کارورز بگیرد. پذیرنده ها بیشتر کارگاهای خصوصی و تعاونی ها هستند؛ اما به طور کلی هر کارگاهی می تواند در سایت کارورزی ثبت نام کند حتی شرکتهایی که زیر مجموعه اداره های دولتی هستند هم می توانند در این طرح حضور داشته باشند.

    وی با بیان اینکه در دوره کارورزی سابقه کاری برای فارغ التحصیلان محاسبه می شود افزود: کارورز به مدت سه ماه آموزش می بیند و هزینه ای هم به او پرداخت می شود؛ به افراد با مدرک کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، فوق لیسانس ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان به مدت سه ماه پرداخت می شود. بعد از طی دوره کارورزی اگر به کار جذب نشوند حداقل سابقه و رزومه کاری دارند و مهارتی کسب کرده اند و هزینه سه ماه را دریافت می کنند.

    وی در ادامه افزود: اگر کارورز در کارگاهی که مورد رضایت طرفین یعنی پذیرنده و کارورز بود کار کند و جذب شود، دولت سهم بیمه کارفرما را به مدت ۲ سال تخفیف می دهد.

    وی به استقبال فارغ  التحصیلان از این طرح اشاره کرد و شهرستان داراب را در اجرای این طرح پیشگام خواند و افزود: از ۶۱۰ قراردادی که ثبت شده، ۴۰۰ قرارداد مربوط به سال ۹۸ است که روند خوبی را نشان می دهد. تا به امروز ۱۲۴۵ نفر  کارورز ثبت نام داشتیم و حدود ۲۰۳ نفر پذیرنده داریم و اعلام آمادگی کردند که کارورز نیاز دارند. تا به امروز ۶۱۰ قرارداد گرفتیم که عده ای کارورزی آنها تمام شده و عده ای دیگر در حال اجرا هستند.

    وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۵۰ نفر به کار جذب شده اند گفت: طرح کارورزی طرح خوبی است و انتظار داریم جوان ها مشارکت کنند  و مهارتی یاد بگیرند و کمک هزینه دریافت کنند. تا الان ۵۰ نفر جذب و مشغول به کار شدند.

    وی افزود: فارغ التحصیلان در سایت کارورزی می توانند ثبت نام کنند یا می توانند به دو کاریابی خلیج فارس و پرتو که زیر نظر اداره کار در مجموعه ورزشی این اداره مستقر هستند مراجعه نمایند.

    وی با اشاره به استقبال خانم ها به دوره کارورزی در رشته گیاهان دارویی افزود: در شهرستان داراب بیشترین آمار کارورزی مربوط به بخش کشاورزی و خدمات است. کشاورزی در شاخه های گلخانه و گیاهان دارویی مورد استقبال خانم ها بوده و آقایان نیز در بخش صنعت درخواست های زیادی داشتند.

    وی در ادامه افزود: حدود ۶۵ درصد افراد مدرک کارشناسی دارند و مابقی مدرک کارشناسی ارشد هستند. پذیرنده در سایت کارورزی درخواست نیرو می دهد و کارورز به صورت همزمان انتخاب می کند. بعد از ثبت درخواست، طرفین به اداره کار مراجعه و قرارداد امضا می کنند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.