پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بزرگترین رویداد کارآفرینی شهرستان داراب / معرفی مشاغل خانگی 

    شناسه : 13561 ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 566 بازدید ارسال توسط :

    بزرگترین رویداد کارآفرینی شهرستان داراب /معرفی مشاغل خانگی شرکت های مشاوره و خدمات کارآفرینی با اهداف تعریف شده و با مجوز  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند و وظیفه این شرکت ها در زمینه مشاوره کسب و کار است. به همین منظور و در جهت آشنایی بیشتر با این نوع از شرکت […]

    بزرگترین رویداد کارآفرینی شهرستان داراب / معرفی مشاغل خانگی 
    پ
    پ

    بزرگترین رویداد کارآفرینی شهرستان داراب /معرفی مشاغل خانگی

    شرکت های مشاوره و خدمات کارآفرینی با اهداف تعریف شده و با مجوز  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند و وظیفه این شرکت ها در زمینه مشاوره کسب و کار است.
    به همین منظور و در جهت آشنایی بیشتر با این نوع از شرکت ها به سراغ مدیر عامل شرکت کیا کوشان آدرجو رفته و از وی خواستیم تا توضیحاتی را در ارتباط با وظایف و نحوه فعالیت هایشان ارائه نمایند.

    در گزارش های بعدی پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب به معرفی کارآفرینان شهرستان خواهیم پرداخت

     فائزه معمار مدیرعامل شرکت مشاوره و خدمات کارآفرینی کیا کوشان آذرجو در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب نیوز با اشاره به نحوه فعالیت شرکت گفت: شرکت ما تحت نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رسالت کاری ما در زمینه مشاوره های کسب و کار است. بدین نحو که افرادی که هیچگونه ایده ی کاری ندارند، با تست شخصیت شناسی و براساس علاقه وی، ایده یابی انجام می شود.

     وی در خصوص برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی در داراب گفت: این نمایشگاه با همکاری شرکت کیاکوشان و بانوان کارآفرین برای نخستین بار در شهرستان برگزار شد. در این نمایشگاه، خانم هایی که تولیداتی در خانه داشتند اما شناخته شده نبودند، شرکت کردند و هزینه پرداختی زیادی برای ارائه محصولات خود نداشتند. این نمایشگاه در هشت ماه و در هر ماه، به مدت سه الی چهار روز برگزار شد.

    وی افزود: در این مسیر متاسفانه مکان خاصی برای نمایشگاه دائمی نتوانستیم مهیا کنیم. به فرمانداری و شهرداری درخواست دادیم و آن ها در حد توانشان توانستند این کار را انجام بدهند و ما از آنها خیلی تشکر کردیم؛ اما باز هم دغدغه مکان را داشتیم، اینکه بتوانیم مکان ثابتی را در نظر بگیریم که افراد پول زیادی برای اجاره ندهند.

    وی افزود: در این نمایشگاه، خانم های زیادی شرکت کردند و الان هم‌ پیگیری می‌کنند که چرا برگزار نمی کنیم، حتی می خواستیم برای ایام ۲۲ بهمن ماه برگزار کنیم اما فرمانداری به دلیل کرونا اجازه نداد.

    معمار افزود: این افراد تقریبا خودشان پیج اینستاگرامی دارند، باید اپلیکیشن درست کنیم. یک اپلیکیشنی که فقط محصولاتشان را بتوانند به فروش برسانند. البته شناسایی و اعتماد کردن به آن توسط مردم سخت است. اما اگر قدرت و بازاریابی خوبی وجود داشته باشد اپلیکیشن هم به راحتی می توانیم قدرتمند کنیم؛ اکنون در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم.

    فائزه معمار در خصوص ثبت و مدیریت شرکت ها نیز عنوان کرد: به مدیران شرکت هایی که دچار معضلاتی هستند مشاوره مدیریتی ارائه می دهیم. افرادی نیز هستند که شرکتی را به ثبت رسانده اند اما برخی از الزامات آن را نمی دانند. کسب و کارهایی هستند که نیاز به  تبدیل شدن به شخصیت حقوقی دارند و یا حتی کالا و محصولاتی دارند که نیاز به برند شدن دارند به ثبت می رسانیم و همینطور بعضی از شرکتها هستند که باید رتبه بندی شوند، مثل شرکت های پیمانکاری، عمران، شرکت های خدماتی، گازرسانی، تاسیساتی و… به این افراد هم می گوییم که چه افرادی و با چه مدرکی استخدام کنند. همچنین چگونه می توانند کسب و کار خود را پیش ببرند.‌

    معمار در خصوص محصولات تولیدی در شهرستان داراب و عدم برند شدن این محصولات گفت: در داراب محصولات تولیدی بسیار زیادی داریم و لیکن هیچکدام از آنها برند نشدند. همه محصولات شهرستان داراب به صورت خام به شهرهای دیگر می رود و با برند شرکت های دیگر به ثبت می رسند. با برند سازی محصولات، حق تولید کننده های ما ضایع نمی شود و شهرستان داراب نیز شناخته می شود. برای برندسازی دو روش کار داریم؛ اینکه بازارسازی برای کار و محصولاتشان داشته باشیم و بعد بازاریابی و بعد برای فروش، مشاوره ارائه می کنیم. خیلی از افراد هم مسیر اول را طی کرده بودند، اما برند نداشتند. ما کارهای ثبت برند را هم انجام می دهیم.

    معمار افزود: در این سه چهارسالی که کار می کنیم‌ می بینیم که همه این افراد زحمات خودشان را می کشند چه کسی که شروع به تولید کردن، می کند، چه کسی که واسطه گری می کند و چه کسی که فروشندگی می کند. تمام محصولات ما به صورت خام به شهرهایی مثل تهران، تبریز، مشهد، شیراز و …می رود و با برند شرکت های دیگر به فروش میرسند. هیچ کسی هم نمی داند که این محصول باکیفیت در کجا تولید شده است. از جمله انجیر و گیاهان دارویی که داریم. افرادی مراجعه می‌کنند و می گویند که انجیر تولید می کنیم ولی به نام استهبان به ثبت می رسد و یا گل محمدی که داریم و به کاشان و قمصر برده می شود و با اسم گلاب شهرهای دیگر به ثبت می رسد. در مورد یک سری از شرکتها برندسازی انجام دادیم و خدا را شکر به خوبی کار می کند، مثلا یک نفر در مروارید، انجیر مروارید داراب راه اندازی کرد.
    معمار در خصوص فعالیت های دیگر شرکت کیا کوشان آذرجو  افزود: شرکت ما، طرح های توجیهی نیز برای افراد تهیه می کند. طرح توجیهی به طور کلی به منظور شناسایی درصد سود و زیان انجام می شود. اگر فردی سرمایه ای داشته باشد و از  اقتصادی بودن آن اطلاعی نداشته باشد، طرح توجیهی کمک کننده است.
    وی در پایان عنوان کرد: کلاس های آموزشی در حوزه آموزش نوشتن طرح های توجیهی، کلاس فروش، کارآفرینی قبلا برگزار می کردیم ولی در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا، نتوانستیم برگزار کنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.