شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • برای اولین بار در فارس ؛ کاشت پنبه به وسیله دستگاه نشاء کار در داراب و زرین دشت صورت گرفت

    شناسه : 3456 ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰:۲۳ 1271 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی؛ در راستای مدیریت بحران آب و کمک به افزایش تولید در طرحی آزمایشی، محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب اقدام به کاشت پنبه به وسیله دستگاه نشاء کار در شهرستان های داراب و زرین دشت نموده است. دکتر مجید […]

    برای اولین بار در فارس ؛ کاشت پنبه به وسیله دستگاه نشاء کار در داراب و زرین دشت صورت گرفت
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی؛ در راستای مدیریت بحران آب و کمک به افزایش تولید در طرحی آزمایشی، محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب اقدام به کاشت پنبه به وسیله دستگاه نشاء کار در شهرستان های داراب و زرین دشت نموده است.

    دکتر مجید روزبه کارشناس ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب گفت: به منظور مدیریت بحران آب و خشکسالی یکی از راهکارهای مقابله با این بحران استفاده از دستگاه نشاء کار در مزارع می باشد.

    وی کاهش میزان  آب مصرفی را از مهترین عوامل استفاده از این سیستم مکانیزه عنوان کرده وافزود: با استفاده از این سیستم کاشت؛ آبیاری مزرعه ۲ تا ۳ بار کاهش داشته و میزان استفاده از بذر حداقل یک سوم کاهش پیدا می کند.

    روزبه با اشاره به اینکه شهرستان داراب در وضعیت بحران آب قرار دارد گفت: بدلیل اینکه ۲۵ تا ۳۰ روز اول کاشت بذر در گلخانه بوده و مصرف آب بسیار کمی می خواهد؛ برآورد می شود مصرف آب  ۲ تا ۳ هزار مترمکعب در هکتار کاهش داشته باشیم.

    این کارشناس کشاورزی علت اجرای طرح مذکور را در شهرستان های داراب و زرین دشت  بررسی تولید در دو منطقه اعلام کرد و افزود: برخی از مناطق شهرستان داراب مشکل آب نداشته و در برخی از مناطق زرین دشت هم مشکل آب بوده و هم با شوری مواجه هستیم؛ لذا کشت با این روش می تواند به ما در جهت مصرف بهینه آب کمک کند.

    گفتنی است شهرستان داراب با سطح زیر کشت بیش از ۵ هزار هکتار پنبه یکی از مهمترین تولید کنندگان این محصول در استان فارس می باشد.

    IMG-20160610-WA0000 (Copy) IMG-20160610-WA0001 (Copy) IMG-20160610-WA0002 (Copy) IMG-20160610-WA0003 (Copy) IMG-20160610-WA0004 (Copy)

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.