جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با حضور متخصص طب اسلامی، کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های سرطانی و صعب العلاج برگزار شد

    شناسه : 5509 ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 911 بازدید ارسال توسط :

    با همت هیأت پیروان عترت داراب؛ کارگاه دو روزه ای با حضور دکتر حمیدرضا ضیایی، پزشک و متخصص طب اسلامی در حسینیه شهدای گمنام برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، در این کارگاه خواص برخی از خوراکی ها بر اساس طب قرآنی و اسلامی بررسی و راههای پیشگیری از برخی بیماری […]

    با حضور متخصص طب اسلامی، کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های سرطانی و صعب العلاج برگزار شد
    پ
    پ

    با همت هیأت پیروان عترت داراب؛ کارگاه دو روزه ای با حضور دکتر حمیدرضا ضیایی، پزشک و متخصص طب اسلامی در حسینیه شهدای گمنام برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، در این کارگاه خواص برخی از خوراکی ها بر اساس طب قرآنی و اسلامی بررسی و راههای پیشگیری از برخی بیماری ها نیز ارائه شد.

    دکتر ضیایی در این کارگاه دو گونه خوراکی را بررسی کرد و افزود: بحث حلال و حرام بودن خوراکی از یک سو و  طیب و خبیث بودن آن از سوی دیگر مهم است. حلال و حرام بودن خوراکی به آورده های انسان بستگی دارد؛ بنابراین پیشگیری از بیماری ها در گرو عایدات مالی و پولی است که از شغل کسب می کنید.

    موضوع دوم طیب و خبیث بودن است که می گوییم همه موادی که برای شما ضرر داشته باشد، خبیث و موادی که منفعت و سودی برای انسان داشته باشد را طیب می گوییم.

    وی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق  می فرمایند: در خبائث، شفا نیست. به عنوان مثال نوشابه، چای، قهوه و روغن آفتابگردان با توجیهات علمی که وجود دارد جزء خبائث هستند و نان گندم و جو که کود شیمیایی نداشته باشند جزء طیبات هستند.

    دکتر ضیایی همچنین به تفاوت دیدگاه اسلام با سایر مکاتب اشاره کرد و افزود: بحثی که در درمان و پیشگیری از بیماری ها وجود دارد به ۴ دسته تقسیم می شوند. اول از همه خوراکی هاست، دوم آشامیدنی ها، سوم هوا و چهارم تشعشعات هستند. اساس درمان همه بیماری ها این است که  خوراکی ها و آشامیدنی ها طیب شوند. تفاوتی که با تمام مکاتب دیگر داریم در همین نکته است.

    دکتر ضیایی در حاشیه این کارگاه آموزشی در خصوص واردات و کشت محصولات تراریخته به خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: بیش از ده سال است که در ایران این برنامه  وجود دارد اما در کشورهای آمریکایی و مخصوصا شرکتی به نام شرکت مونسانتو درباره این محصولات تحقیقات زیادی انجام داده اند. برخی از این محصولات مثل پنبه و بعضی از گندم ها و تمام سویاهایی که از کشور برزیل وارد می شوند تقریبا تراریخته است؛ این محصولات وارد شده و در رسانه ها هم این موضوع مطرح شد.

    dsc00009-copy dsc00010-copy dsc00017-copy dsc00048-copy dsc00016-copy

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.