سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با ارتقا دو شهرستان به فرمانداری ویژه، باز هم استانداری فارس بی مهری خودش به داراب را نشان داد

    شناسه : 9628 ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 1183 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، با تأسف فراوان، باز هم داراب از قافله توسعه بازماند، مصوبات اخیر دولت در ارتقا دو فرمانداری در فارس به فرماندار ی ویژه نشان داد لازم نیست همه شهرستان ها تمامی ملاک های قانونی برای ارتقا را داشته باشند بلکه داشتن برخی ملاک ها کافی است، البته این […]

    با ارتقا دو شهرستان به فرمانداری ویژه، باز هم استانداری فارس بی مهری خودش به داراب را نشان داد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، با تأسف فراوان، باز هم داراب از قافله توسعه بازماند، مصوبات اخیر دولت در ارتقا دو فرمانداری در فارس به فرماندار ی ویژه نشان داد لازم نیست همه شهرستان ها تمامی ملاک های قانونی برای ارتقا را داشته باشند بلکه داشتن برخی ملاک ها کافی است، البته این گونه تصمیمات نشان داده است که نگاه مدیران استان و وزارت کشور مهم تر از قوانین و ملاک های لازم است. تا کنون در استان فارس با احتساب دو شهرستان جدید کازرون و مرودشت، ۵ شهرستان موفق شده اند به فرمانداری ویژه ارتقا یابند که شهرستان های فسا، جهرم و لار و حتی مرودشت و کازرون به لحاظ بعد جمعیتی حائز شرایط هستند و در سایر ملاک ها مثل وسعت شهرستان و فاصله از مرکز استان شرایط لازم را ندارند. بنابراین نتیجه این نوع نگاه در میان مدیران استان فارس و وزارت کشور این می شود که عدالتی، برای دادن امکانات بیشتر به همه شهرستان ها وجود ندارد، کافی است برخی ضوابط با چاشني ارتباطات قوی با مدیران استانی و کشوری وجود داشته باشد که اگر چنین شد می توان بسیاری از ناشدنی ها را شدنی کرد. گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که وقتی چنین تصمیمات ناموزونی گرفته می شود تا چه اندازه در احساس وجود بی عدالتی در میان مردم اثر می گذارد.
    براستی کدامیک از این ۵ شهرستان همه آیتم های لازم را برای ارتقا به فرماندار ی ویژه را داشته اند؟ بنظر می رسد مدیران استان فارس و وزارت کشور که در این امر دخیل هستند داشتن و یا نداشتن برخی آیتم ها را برای بعضی از شهرستان ها مهم نمی دانند، کافی است یک شهرستان یک و یا چند آیتم را دارا باشد تا به وصال معشوقه خویش که همان ارتقا و توسعه است برسد ولی سایر شهرستان ها مثل داراب باید همه آیتم ها و ضوابط را داشته باشند و اگر یکی از آنها لنگ زد مدیران تیزبین و حساس استان فارس و وزارت کشور نمی توانند خود را راضی کنند که با ارتقا فرمانداری آن شهرستان موافقت نمایند.
    از روزی که بحث اعطا فرمانداری ویژه مطرح بوده بخصوص در دهه نود و دولت های بهار و تدبیر، همواره داراب بعنوان یکی از مدعیان اصلی ارتقا فرمانداری ویژه بوده، بطوریکه صادقی مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری فارس در سال ۹۲ در خبری داراب را در ردیف شهرستان هایی معرفی می کند که دارای شاخص های لازم برای اخذ مجوز فرماندار ی ویژه بوده و شرایط لازم را دارد.

    خبرگزاری ایسنا در تاریخ ۱ شهریور ۹۲ می نویسد:
    مرودشت و داراب و کازرون در نوبت فرمانداری ویژه
    مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: شهرستانهای کازرون، داراب و مرودشت شاخصه‎های فرمانداری ویژه را دارند و امیدواریم محقق شود.
    به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، یحیی صادقی امروز جمعه در خبری تصریح کرد: مکاتبات لازم برای ارتقا فرمانداری شهرستان‏های کازرون، داراب و مرودشت نیز انجام شده است.
    صادقی با تاکید براینکه پیگیری‎های نمایندگان شهرستان‎های یادشده در مجلس در تسریع روند تاثیرگذار است، گفت: امیدواریم با عنایت ویژه دولت یازدهم، این امر محقق شود
    علی ایحال روزگار غریبی است و هر چه زمان می گذرد و از عمر انقلاب اسلامی سپری می شود بی مهری ها نسبت به شهرستان داراب بیشتر و بیشتر می شود. به همین خاطر از سال ها قبل از این ماجرا و بدلیل نامهربانی مدیران استان فارس بویژه در جریان تقسیمات کشوری و عدم اصلاح خط مرزی داراب و استهبان و موارد فراوان دیگری که جای بحثش اینجا نیست جماعتی از فعالین اجتماعی به این نتيجه رسیده اند که باید ما دارابی ها تلاش کنیم تا از مجموعه استان فارس جدا شده و به استان هرمزگان بپیوندیم و یا اینکه در طرحی که قطعا در آینده برای تقسیم استان فارس مطرح خواهد شد از جمله مدعیان استان شدن دارابگرد باشیم و دوباره و پس از قرن ها داراب را به شکوه دوران باستانی خودش برسانیم. آنچه مسلم است و در حال حاضر می تواند داراب را از یوغ استان فارس و مدیران نامهربانش رهایی بخشد و حقوق از دست رفته مردم داراب را بازگرداند گزینه جدایی از استان فارس و پیوستن به استان هرمزگان است. پس بیائید از همین امروز تا زمان جدایی از فارس به هرمزگان سلام کنیم.
    سلام هرمزگان، سلام خلیج فارس و بدرود استان نامهربان فارس

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.