پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز داراب تشکیل شد

    شناسه : 623 ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲:۲۰ 832 بازدید ارسال توسط :

    اولین مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز داراب با حضور جمعی از خیرین شهرستان داراب در سالن اجتماعات آموزش و پرورش تشکیل شد. به گزارش خبرنگار عصر داراب نخستین مجمع عمومی خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شهرستان داراب جهت انتخاب هیات مدیره مجمع در روزدوشنبه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان داراب […]

    اولین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز داراب تشکیل شد
    پ
    پ

    اولین مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز داراب با حضور جمعی از خیرین شهرستان داراب در سالن اجتماعات آموزش و پرورش تشکیل شد.
    به گزارش خبرنگار عصر داراب نخستین مجمع عمومی خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شهرستان داراب جهت انتخاب هیات مدیره مجمع در روزدوشنبه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان داراب برگزار گردید.
    محمد هاشم نیکبخت رئیس شورای اسلامی شهر داراب ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به اهمیت بحث شهرسازی و فرهنگ سازی اشاره کرد و بیان داشت: در شهر سالم شهروندان احساس آرامش و امنیت خاطر بیشتری خواهند داشت.
    وی سپس به تشکیل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز اشاره کرد و گفت: تشکیل این مجمع از مهمترین اهداف شورای شهر داراب بوده و همه شهروندان بدون هیچ گونه قید و شرطی می توانند عضو مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز باشند.
    وی در خصوص مهمترین اولویت های خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز گفت : ساخت فرهنگ سرا، نماز خانه، مساجد، پارکهای کوچک محله ای، سرویس بهداشتی، حمام را موضوعاتی عنوان کرد که میتوانند اولویت ورود خیرین شهرساز و فرهنگ ساز باشند .
    مهندس سلامی نژاد شهردار داراب هم برای نشان دادن اهمیت کار خیرین به حادثه هفته گذشته در تنگه رغز اشاره کرد و بیان نمود : اهدای یک طناب ۱۰۰ متری یک خیر باعث نجات جان یک انسان در تنگه رغز گردید.
    سپس وی به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری درسال ۱۳۹۳ و بهار ۹۴ پرداخت که به گفته شهردار اهم فعالیت های شهرداری در این مدت بشرح زیر است .
    تجهیز و تعمیر کارخانه اسفالت شهرداری – راه اندازی سنگ شکن شهرداری و تملک معدن جهت استفاده سنگ شکن – ثبت یک معدن به نام شهرداری – در حوزه اتش نشانی : فعال شدن بی سیم اتش نشانی – خریداری ۱۵ عدد شیر هیدران – خریداری ست امداد و نجات – در حوزه عمرانی : روکش اسفالت خیابانها و معابر شهر – اصلاح هندسی معابر – احداث پارکینگ های حاشیه ای – احداث پارک در ورودی شهر از طرف جنت شهر با مساحت ۶۰۰۰ متر مربع – طرح جاده سلامت که قسمتی از آن در حال اجراست – احداث پارک از طرف ورودی شیراز به مساحت ۴ هکتار که در دست احداث است . تکمیل پارک حاشیه ای بلوار دانشجو
    وی همچنین از پرداخت تسویه حساب ۵۰۰ میلیونی تومانی شهرداری به تامین اجتماعی خبر داد که از ساللهای گذشته ایجاد شده بود ه است .
    به گفته سلامی نزاد تملک چندین ملک جهت تعریض خیابانها و معابر و احداث تاسیسات شهری – احداث CNG دوم شهرداری با کمک ۳ میلیارد تومانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.
    خسرو ستوده رییس مجمع خیرین شهرستان داراب سومین سخنران این مراسم بود ، ستوده با ارائه گزارشی از فعالیت خیرین در داراب گفت: هر کجا که خیرین وارد شده اند باعث تحولی بزرگ در آن حوزه شده است .
    وی به فعالیت خیرین در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در بحث آموزش و پرورش در حال حاضر ۲۹ پروژه آموزشی با همت خیرین عزیز در حال ساخت داریم که در هفته دولت سه پروژه افتتاح خواهد شد. ساختمان درمانگاه فرهنگیان، مرکز رفاهی فرهنگیان و سالن اجتماعات آن که بزرگترین سالن شهر با ظرفیت ۷۵۰ نفر از دیگر پروژه هایی است که توسط خیرین آموزش و پرورش در حال ساخت است.
    رئیس مجمع تأمین سلامت داراب در خصوص فعالیت خیرین در حوزه سلامت گفت : در حوزه بهداشت و درمان در بهمن ماه سال گذشته در یک روز ۲۷ پروژه را شروع کردیم .
    وی در ادامه افزود: در بحث آموزش عالی ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای از دیگر طرح های در حال اجراست . ساخت و توسعه دانشکده پیراپزشکی در زمینی به مساحت ۲ هکتار از جمله طرح هایی است توسط خیرین اجرا خواهد شد.
    در بحث خدمات شهری احداث نماز خانه، سردخانه و سرویس های بهداشتی در آرامستان بهشت مجتبی (ع) از خدماتی است که خیرین به گفته ستوده انجام داده اند
    سپس وی به موقوفات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان ۴ موقوفه به ارزش ۲ میلیارد تومان برای دارالقران ها و مراکز قرانی توسط خیرین اهدا شده است.
    در پایان وی به جدیدترین موقوفات و امور خیریه اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۳ باب مغازه به ارزش ۳ میلیارد تومان در مرکز شهر جهت بیمارستان وقف شده است . همچنین پروزه ساخت مرکز نگهداری کودکان ایتام ، کودکان بد سرپرست و بدون سرپرست با ظرفیت بیش از صد نفر از دیگر طرحهایی است که هزینه ۴ میلیارد تومانی ساخت آن توسط یک خیر دارابی مقیم امارات تامین خواهد شد.
    به گفته ستوده مجمع خیرین شهرستان داراب در طول ۲ سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان جذب و هزینه نموده است که نشان از همت والای مردم خوب شهرستان داراب می باشد.
    مهندس غلامرضا معمار به عنوان اولین کسی که پیشنهاد راه اندازی مجمع خیرین شهرساز را داده است گفت: ایده اصلی این مجمع را از مجمعی به همین نام از شیراز گرفته ایم. وی هدف از ایجاد این مجمع را کمک به فعالیت های عمرانی و فرهنگی شهر عنوان کرد و افزود: همه مردم می توانند در مجمع فعالیت کنند و برای توسعه شهر کمک نمایند هر چند این کمک ها کوچک باشد.
    در پایان این مراسم تعدادی از حاضرین در جلسه خود را کاندید انتخابات مجمع نمودند که از میان این افراد ۹ نفر به عنوان اعضا هیات مدیره مجمع انتخاب شدند.

    ثبت دیدگاه

    7 دیدگاه برای “اولین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز داراب تشکیل شد”
    1. ایده بسیار پسندیده ای هست.
      انشاا… در مسیر آبادانی داراب همه دست به دست همدیگه بدیم.

    2. کاش مشخص هم کرده بودید که به کجا باید کمکهای نقدی تحویل داده شود راستی پارک کو هستان به کجا رسید؟

    3. خدا قوت

    4. ممنون از شورای شهر فعال

    5. عکس بزارین