شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین جشن کمک به دانش اموزان استثنایی در شهرستان داراب برگزار شد

    شناسه : 6202 ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 1964 بازدید ارسال توسط :

    نخستين جشن حمايت از دانش‌آموزان استثنايي، همزمان با هشت هزار آموزشگاه استان فارس در داراب  برگزار شد.  به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ مراسم کمک به دانش آموزان استثنایی با حضورفرماندار و امام جمعه داراب، مدیریت آموزش پرورش، مدیران، معلمین و مربیان مدارس استثنایی، مسوؤلین و خیرین  شهرستان درهنرستان ستایش برگزار شد.  فیروزی […]

    اولین جشن کمک به دانش اموزان استثنایی در شهرستان داراب برگزار شد
    پ
    پ

    نخستين جشن حمايت از دانش‌آموزان استثنايي، همزمان با هشت هزار آموزشگاه استان فارس در داراب  برگزار شد. 

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ مراسم کمک به دانش آموزان استثنایی با حضورفرماندار و امام جمعه داراب، مدیریت آموزش پرورش، مدیران، معلمین و مربیان مدارس استثنایی، مسوؤلین و خیرین  شهرستان درهنرستان ستایش برگزار شد.  فیروزی رئیس اداره آموزش پرورش داراب گفت: درشهرستان داراب قریب به ۲۵۰ دانش آموز استثنایی در ۵ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند و همزمان دو مرکز اختلالات یاد گیری نرجس و یاس هم در شهرستان مشغول به فعالیت هستند که دانش آموزانی که در یک یا دو درس مشکل دارند میتوانند به این مراکز مراجعه کرده و با کارو آموزش بیشترمشکلات یادگیری خود را برطرف نمایند. وی در ادامه گفت: دانش آموزان استثنایی با مسائل و مشکلات خاصی مواجه هستند وآموزش آنها نیز با مسائل و مشکلاتی روبه رو است وهزینه های زیادی دارد.

     فیروزی مهمترین مشکلات دانش آموزان استثنایی رابرشمرد و افزود:از اساسی ترین مشکلات آنها تأمین هزینه های سرویس ایاب و ذهاب، تأمین هزینه های درمان و خرید وسایل مورد نیاز این دانش آموزان از جمله ویلچرو واکر و همچنین در زمینه توانبخشی مانند کار درمانی و  گفتار درمانی است.

    مدیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: جا دارد ما فرهنگیان از خیرین محترم  بخواهیم تا آنجا که امکان دارد به این دانش آموزان نیازمند، که درعین حالی که معلولیت دارند و بامشکلات جسمی روبه رو هستند اما از نظرتوانایی در خیلی از زمینه ها توانمند هستند کمک کرده و وامکاناتی که نیازدارند را برایشان فراهم کنیم.

     در ادامه این مراسم قاسمپور فرماندارداراب گفت: ۷۰ درصد ازمعلولیت ها با مشاوره های قبل از ازدواج میتوان پیشگیری کرد  بنابراین بهترین کاری که باید صورت بگیرد پیشگیری است وی در ادامه افزود: این جمله ای که میگویند معلولیت محدودیت نیست واقعا” ما داریم در جامعه می بینیم، انسان معلوم با وجود معلولیت اما انسانی مستعد و خلاق است، اگرما بتوانیم بهترسرمایه گذاری کنیم و برای پرورش خلاقانه استعداد های  دانش آموزان استثنایی بهتر رسیدگی و توجه کنیم ما میتوانیم ازآن نتیجه مطلوبتری بگیریم و دانش آموزان خیلی موثرتر درجامعه واقع شوند.  قاسم پوردرمورد هزینه های مدارس استثنایی گفت: هزینه هایی که در مدارس استثنایی صورت می گیرد برای آموزش وپرورش کودکان استثنایی معمولا” بیش از سه برابر سایر مدارس است.

    گفتنی است در این مراسم طبق وعده مسؤلین و خیرین مبلغ ۸۰ میلیون ریال و ۴ عدد ویلچر و ۲ عدد واکر به مدارس استثنایی اهدا شد. در این مراسم دانش آموزان استثنایی با اجرای چند برنامه فرهنگی از جمله سرود، دیکلمه و شعر، توانمندی خود را در ارائه اینگونه برنامه ها نشان دادند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.  در  پایان  مسوؤلین شهرستان ازنمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان  استثنایی مدارس داراب بازدید کردند.

     

    ا

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.