جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • کارگاه آموزش پدافند غیرعامل در مرکز خدمات جهادکشاورزی فورگ برگزار شد

    شناسه : 1751 ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 1036 بازدید ارسال توسط :

    به منظور کاهش آسیب پذیری وتداوم خدمات ضروری در شرایط بحران از تهدیدات دشمن و لزوم فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در مرکز خدمات جهادکشاورزی فورگ برگزار گردید. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی داراب؛ در این کارگاه آموزشی که با […]

    کارگاه آموزش پدافند غیرعامل در مرکز خدمات جهادکشاورزی فورگ برگزار شد
    پ
    پ

    به منظور کاهش آسیب پذیری وتداوم خدمات ضروری در شرایط بحران از تهدیدات دشمن و لزوم فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در مرکز خدمات جهادکشاورزی فورگ برگزار گردید.
    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی داراب؛ در این کارگاه آموزشی که با حضور شوراها و کشاورزان و دامداران منطقه برگزار گردید ضمن قرائت قرآن و فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت پدافند غیرعامل و لزوم اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه ، کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی داراب پیرامون آفات و بیماری های مرکبات وبیماری های مشترک انسان و دام( پیشگیری و درمان ) توضیحات مفصلی ارائه نمودند.
    به دلیل وسعت زیاد مرکبات در منطقه فورگ که حدود ۱۷۰۰ هکتار می باشد و همجواری با استان هرمزگان ، مرکبات منطقه مورد هجوم آفات و بیماری های مختلفی قرار گرفته که از جمله آن ها می توان به انواع آفات مانند تریپس، پسیل مرکبات، انواع کنه ها، سپردار زرد شرقی، شپشک آرد آلود و مگس سفید اشاره کرد. مهندس صنعتی کا رشناس مرکز خدمات کشاورزی فورگ با ذکر خلاصه ای از نحوه ی زندگی ، شیوع و خسارت هریک از آفات مذکور ، از جمله راههای پیشگیری از این آفات را رعایت مسائل قرنطینه ای ، استفاده از ارقام مقاوم مرکبات و مبارزه مکانیکی و بیولوژیک با آن ها دانست.مبارزه مکانیکی شامل حذف شاخه های آلوده و آتش زدن آن ها و استفاده از کارت های رنگی زرد و آبی و مبارزه بیولوژیک شامل استفاده از پارازیت کننده ها وشکارگرها می باشد.
    مهندس چراغی از دیگر کارشناسان حفظ نباتات از جمله بیماری های مرکبات منطقه را شامل بیماری جاروک لیمو ترش و گرینینگ مرکبات ( میوه سبز ) دانست؛ .بیماری گرینینگ مرکبات که به تازگی در فارس شناسایی و تائید شده است می تواند تهدید جدی جهت مرکبات بخصوص پرتقال باشد عامل این بیماری باکتری است که توسط پسیل مرکبات منتقل می شود و مبارزه با ناقل آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
    در خصوص پیشگیری از بیماری جاروک لیمو ترش تهیه نهال سالم ، رعایت مسائل قرنطینه ای و کنترل شیمیایی زنجرک ناقل مهم و حیاتی است.
    دکتر نوروزی از شبکه دامپزشکی از جمله بیماری های رایج منطقه را شامل آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، بیماری شاربن وتب کریمه کنگو معرفی نمودند . بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در صورت شیوع و انتقال بین افراد می تواند خطرات جانی و مالی غیرقابل تصوری برجای بگذارد از علائم بارز این بیماری در پرندگان سیاه شدن تاج و ریش و ساق پاها می باشد که در جهت پیشگیری ، واکسیناسیون عوامل درگیر و هم چنین استفاده از ماسک ، دستکش و معدوم سازی طیور با رعایت شرایط بهداشتی لازم می باشد.علائم بیماری شاربن شامل تب بالا ، تلف شدن در عرض ۲۴ ساعت بعد از شروع می باشد ضمنا بعد از تلف شدن حیوان از تمام منافذ بدن خروج خون صورت می گیرد که لخته نمی شود.رعایت شرایط بهداشتی در حین دفن لاشه ها و استفاده از آهک جهت پوشاندن لاشه الزامی است.تب کریمه کنگو علائم خاصی ندارد و به منظور پیشگیری ، نگهداری لاشه در دمای ۴ درجه سانتی گراد به مدت ۲۴ ساعت الزامی است.

    IMG_4313 IMG_4304 IMG_4292 IMG_4287

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “کارگاه آموزش پدافند غیرعامل در مرکز خدمات جهادکشاورزی فورگ برگزار شد”
    1. سرکاری هست. برای پر کردن وقت و بیلان کار