جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انصراف مهر علیزاده، زاکانی و جلیلی از رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری

    شناسه : 13252 ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 351 بازدید ارسال توسط :

    با نزدیک شدن به روز سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به حساسیت موجود در کشور چهره های همسو سعی می کنند تا وزنه رقابتی جناح سیاسی خود را افزایش داده و و از ریسک کردن در ایم برهه حساس اجتناب نمایند. امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه و  کمتر از ۴۸ ساعت قبل […]

    پ
    پ

    با نزدیک شدن به روز سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به حساسیت موجود در کشور چهره های همسو سعی می کنند تا وزنه رقابتی جناح سیاسی خود را افزایش داده و و از ریسک کردن در ایم برهه حساس اجتناب نمایند.

    امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه و  کمتر از ۴۸ ساعت قبل از شروع انتخابات محسن مهر علیزاده که خود را وابسته به جناح اصلاح طلب می دانست اما نتوانست حمایت این جریان را کسب نماید از گردونه رقابت کناره گیری کرد هر چند در نامه انصراف خود به وزارت کشور رسما از کسی حمایت نکرد اما مورد تمجید رهبران اصلاحات قرار گرفت. پس از انصراف مهرعلیزاده همتی یکی از کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری از وی تشکر کرد بنظر می رسد بخشی از  آرائ این نامزد ریاست جمهوری به سبد رأی همتی سرازیر شود.

    دومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری که از گردونه انتخابات کنار کشید علیرضا زاکانی بود. وی امروز در بیانیه ای انصراف خود از دور رقابت ها به نفع سید ابراهیم رئیسی اعلام نمود. زاکانی یکی از کاندیداهای جبهه انقلاب است که برای جلوگیری از تقسیم آرا جبهه انقلاب از ادامه رقابت انصراف داد. حجه الاسلام رئیسی در پیامی از وی تقدیر کرد، در پیام وی خطاب به زاکانی آمده است:  از برادر گرانقدرم جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی که بر اساس تکلیف انقلابی‌اش تصمیم به حضور در انتخابات گرفت و «مومنانه» به رقابت پرداخت و امروز هم «مسولانه» تصمیم گرفت، «صمیمانه» تشکر و قدردانی می کنم.

    سومین کاندیدایی که عطای ریاست جمهوری را به لقایش بخشید سعید جلیلی بود، جلیلی هم از نامزدهای جبهه انقلاب بود که طی پیامی انصراف خوذ را از گردونه رقابت های انتخاباتی اعلام نمود و بر  حمایت خود  از سید ابراهیم رئیسی تأکید کرد. بنابراین با خروج جلیلی از صحنه رقابت سبد آرای وی نیز به نفع حجه الاسلام رئیسی به صندوق های رأی سرازیر خواهد شد تا وی بعنوان تنها  کاندیدای جبهه انقلابقدم به ماراتون رقابتی ریاست جمهوری در روز ۲۸ خرزداد بگذارد.

    هر چند دو کاندایدای همسو با جریان اصولگرا یعنی امیر حسین قاضی زاده هاشمی و محسن رضایی تا کنون انصراف نداده اند اما ممکن است تا ساعاتی دیگر باز هم اتفاقات دیگری رقم بخورد و یکی یا هردو این نامزدها به نفع حجه الاسلام رئیسی اعلام انصراف نمایند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.