جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انصاری در نشست خبری مطرح کرد: توسعه شهرستان های داراب و زرین دشت دغدغه من است/ کمیته عزل و نصب ندارم

    شناسه : 6023 ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 938 بازدید ارسال توسط :

    اولین نشست خبری دکتر رضا انصاری نماینده منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد. منتخب مردم شهرستان های داراب و زرین دشت مهمترین دغدغه خود را توسعه دو شهرستان عنوان کرد و گفت: از روزی که بعنوان نماینده مردم انتخاب شدیم دغدغه و محور […]

    انصاری در نشست خبری مطرح کرد: توسعه  شهرستان های داراب و زرین دشت دغدغه من است/ کمیته عزل و نصب ندارم
    پ
    پ

    اولین نشست خبری دکتر رضا انصاری نماینده منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

    منتخب مردم شهرستان های داراب و زرین دشت مهمترین دغدغه خود را توسعه دو شهرستان عنوان کرد و گفت: از روزی که بعنوان نماینده مردم انتخاب شدیم دغدغه و محور اصلی ما که در ایام انتخابات هم روی آن تأکید  داشتیم، توسعه دو شهرستان داراب و زرین دشت بود و همچنان هم دغدغه اصلی من توسعه دو شهرستان است تا بتوانیم مشکلات مردم را کمتر کنیم.

    وی توقع مردم از نمایندگان را منطقی دانست و افزود: مهمترین وظیفه نمایندگان قانون گذاری و نظارت است؛ اما در شهرستان هایی که محرومیت های زیادی دارند، توقع مردم اینست که نمایندگان علاوه بر وظایف نمایندگی  پیگیر مسائل عمومی، عمرانی و توسعه زیر ساخت های شهرستان هم باشند.

    انصاری در ادامه به مهمترین اولویت های کاری خود اشاره کرد و افزود: ما در حوزه های اولویت دار از جمله آب و کشاورزی، بهداشت و درمان، ورزش، راه و زیرساخت های حمل و نقل و آموزش جز محورهای اصلی ما بود که پیگیری کرده و می کنیم؛ البته این به معنی نادیده گرفتن سایر حوزه ها نیست و سایر حوزه ها هم داریم پیگیری می کنیم. ولی اینها محورهای اصلی کار ماست.

    نماینده مردم در مجلس در خصوص برخی شایعات مبنی بر داشتن کمیته های مختلف از جمله کمیته ای برای عزل و نصب مدیران گفت: ما یکسری کارگروه داریم از جمله بهداشت و درمان و کشاورزی که تعدادی از متخصصین و افراد صلاحیت دار به بنده کمک می کنند، کارگروه های ما تخصصی است؛ کارگروه بهداشت جز فعال ترین ها بوده که جلساتی با مدیران شبکه بهداشت، بیمارستان  و برخی از پزشکان  داریم و برنامه های این حوزه  را پیش می بریم و اتفاقات خوبی هم افتاده. یکی از همین موضوعات بحث کلینیک های خصوصی تخصصی است که بتوانیم مشکلات  بهداشت و درمان را کاهش دهیم. اما کارگروه عزل و نصب نداریم. سیاست بنده این بوده و هست  که در عزل و نصب ها هیچگونه دخالت مستقیم نمی کنم.  اگر از بنده نظر خواستند در حد یک مشاور عمل می کنم. این جز حقوق قانونی مدیران ارشد استان است و با اطلاع کامل میگویم که برخی از مدیران سیاسی شهرستان های استان فارس علی رغم نظر نمایندگان منصوب می شوند.

    انصاری در پاسخ به وضعیت پروژه های عمرانی داراب گفت:  بخشی از پروژه های عمرانی در حال پیگیری و بخشی با چالش مواجه است و  تعدادی از پروژه های قبل نیز با فراز  و نشیب در حال پیشرفت است.

    وی با اشاره به بزرگراه داراب، شیراز گفت: در محدوده شهرستان داراب  ۳۰ کیلومتر بزرگراه هست که مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار پروژه هم مشخص شده  و بعد از ابلاغ قرار داد از سوی مجموعه اداره کل راه و شهرسازی فارس، امیدواریم پیمانکار برنده مناقصه، کار را شروع کند؛ البته مدیر کل راه قول داده که این قرار داد ظرف چند روز آینده ابلاغ شود.

    وی در خصوص وضعیت پروژه ساخت بیمارستان شماره ۲ داراب گفت: این پروژه درمانی که بنده انتخاب شدم تعطیل شده بود و اعتباری نداشت، پیمانکار پروژه نامناسب بود، پروژه بیمارستان دوم هم بعد از اینکه اینها پیمان را لغو کردند و در وقت حساب و کتاب فهمیدند که پیمانکار به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهکار است و دانشگاه بیش از مقداری که پیمانکار کار کرده به او پول داده است، این شرکت ضعیفی  بوده که وارد کار شده و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز هنوز بدهکار است و باید  به اندازه بدهی  خود کار کند و  بعد برود.

    دکتر انصاری به خرید تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: در حوزه وزارت بهداشت، یکی از دغدغه های ما  لیست تجهیزاتی  بود که در جلسه با  وزیر بهداشت مطرح شد، که بخش قابل توجهی از تجهیزات تحویل بیمارستان های دو شهرستان شده است. همچنین در خصوص پزشکان متخصص با توجه به مقدورات وزارت  بهداشت، بخشی از آن تأمین شده، ولی در ۳ حوزه تخصصی نیاز به پزشک متخصص داریم که شدیداً پیگیر آن هستیم.

    انصاری در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه هایی که برای توسعه صنعت دارد گفت: واقعیت اینست که در داراب و زرین دشت اقتصاد و معیشت مردم  مبتنی بر کشاورزی بوده و با توجه به خشکسالی های اخیر و بحران آب، اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در شهرستان های ما  در معرض خطر است. بنایراین ما چاره ای نداریم جز اینکه در حوزه های تولید و خدمات تلاش کنیم. ما می توانیم ۳ رکن اساسی برای اقتصادمان متصور باشیم، این سه حوزه شامل: کشاورزی، صنعت و خدمات است. در این حوزه ها به سرمایه گذاری نیاز است.  یکی از کارهایی که پیگیری می کنیم تشویق سرمایه گذاران بومی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری در شهرستان است، نکته  اساسی اینست که سرمایه گذاری باید عمدتا  توسط بخش خصوصی صورت بگیرد، به علت کمبود اعتبارات، سرمایه گذاری دولت در بخش صنایع سخت شده است، همه  از جمله رسانه ها باید در جذب سرمایه گذار چه  بومی باشد و چه غیر بومی کمک کنند. در بخش فورگ برای فرآوری خرما نیاز به سرمایه گذار هستیم، بزرگترین دشت گل محمدی در اختیار داریم و می توانیم با صنعتی کردن آن درآمد ارزی داشته باشیم. به مدیر کل جهاد کشاورزی استان هم پیشنهاد داده ام که با توجه به عملکرد موفق ترکیه در این حوزه، جمعی از سرمایه گذاران شهرستان سفری به ترکیه داشته باشند و از تجارب آنها استفاده کنند. در بحث داروهای گیاهی پتانسیل های خیلی خوبی داریم. به اتفاق مدیرکل جهاد کشاورزی فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که هر دو عضو جلسه ستاد گیاهان دارویی هستند هم بازدیدی از مزارع گیاهان دارویی شهرستان داشتیم، باید سرمایه گذارانمان را تشویق کنیم در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند.

    رئیس مجمع نمایندگان فارس در خصوص تأمین منابع بانکی گفت: یکی از منابع اصلی برای واحدهای تولیدی وخدماتی، پول و یا در واقع تأمین منابع مالی از طریق بانک هاست که در این حوزه، مدیریت بانکی  استان فارس نسبت به سایر استان ها زیر سوال است، زیرا در زمینه جذب منابع، بانک های فارس  رتبه چهارم  کشوری را دارا هستند، این نشان می دهد که در جذب منابع موفقند، این یعنیبانک ها می توانند به خوبی  منابع  مالی مردم را  جذب کرده و وارد بانک ها کنند. از طرفی وقتی به شاخص مصرف منابع  نسبت به جذب منابع بانکی  نگاه می کنیم که تا چه حد از منابع بانکی استان فارس صرف سرمایه گذاری درخود استان شده است در اینجا ما رتبه  بیست و هشتم داریم و این پذیرفته نیست.  این شاخص در فارس تقریباً ۶۳٫۵ درصد است . در حالی که برخی از استان ها فراتر از ۱۰۰ درصد منابع بانکی  را در استان خود سرمایه گذاری کرده و یا تسهیلات داده اند. این ضعف بزرگ در بانک های استان فارس است و مدیران عالی استان و مدیرانی که در حوزه اقتصاد و برنامه ریزی توسعه اشتغال استان فعالند باید تدبیری بیندیشند تا منابع بانک های ما صرف توسعه استان خودمان شود.

    انصاری در خصوص پروژه راه آهن داراب گفت: پروژه راه آهن گل گهر، نی ریز، استهبان ،فسا، شیراز و  آنتنی داراب بر اساس لایحه بودجه امسال، در قالب یک پروژه یک ردیف ملی دارد و تمام تلاش ما اینست که ان شاا…   این پروژه که جز اولویت های ملی و استانی است، به راه آهن آنتنی داراب توجه شود؛ ضمن اینکه نگاه وزارت راه و استان  به معادن  گل گهر با توجه به اینکه بار در سیستم حمل و نقل ریلی اهمیت  پیدا کرده اولویت بیشتری دارد.

    نماینده داراب و زرین دشت در خصوص وضعیت پتروشیمی داراب گفت: ۴ پروژه داراب، فسا، جهرم و  فیروزاباد بوده که به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده، با توجه به بحث های کارشناسی که شده و با سردار کریمی جلسات متعدد داشتم، معتقدند که  هر ۴ پتروشیمی به پارسیان منتقل کنند به دلیل اینکه کنار دریا باشد و هم اینکه برای تأمین خوراک آنجا هزینه ای بسیار اندک دارد. این مسئله ای بود که مدتی درگیرش بودیم. به غیر از پتروشیمی فیروزآباد؛ سه پتروشیمی دیگر از جمله پتروشیمی داراب اصرار داریم که  در خود داراب باشد و الان مسئله اصلی  که  موجب توقف  در همه پتروشیمی ها شده بحث فایناس است . فایناس اصلی از صندوق توسعه ملی است به ملبغ ۱٫۳  میلیارد دلار. که حدود ۲۷۰ میلیون دلار آن مربوط به  پتروشیمی داراب است. مرتب با سرار کریمی و وزارت صنایع  در ارتباطیم تا تجهیزات خریداری شود. این خرید تجهیزات به اسم پتروشیمی داراب صورت می گیرد.  دغدغه سردار کریمی دو نکته است. یکی ژئوتکنیک منطقه به خاطر نشست زمین است  که ظاهرا مکان مناسبی نیست و  دوم تأمین آب است، در  بحث نشست زمین  قبول کردند که با تحمل هزینه های اضافی  مشکل را حل کنند، ولی بحث آب دغدغه اصلی است. ما گفتیم تضمین می کنیم که منبع پایدار آب داشته باشیم. از منابع موجود در شهر یا از سدهای شهرستان استان استفاده کنیم یا از منابع آب سیستم فاضلاب که امسال در بودجه کشور هست. اگر  در سال ۹۶ کار سیستم فاضلاب داراب شروع شود و این پروژه به بهره برداری برسد یک پروژه ۴ ساله است امیدواریم بر اساس کارهای کارشناسی که در حوزه آب صورت گرفته این پروژه به پایان برسد و آب پتروشیمی هم تأمین شود بر اساس آنچه مسئولین آب استان گفته اند و نظر  کارشناسان این پروژه می تواند  آب مورد نیاز سه پتروشیمی را تأمین کند.

     

    ثبت دیدگاه

    6 دیدگاه برای “انصاری در نشست خبری مطرح کرد: توسعه شهرستان های داراب و زرین دشت دغدغه من است/ کمیته عزل و نصب ندارم”
    1. درود به انصاری …در فرصتی اندک.و.اقداماتی بزرگ

    2. درود بر نماینده توانمند شهرستان

    3. درودبه دکترانصاری وآرزوی موفقیت برای ایشان دراجرای برنامه هادرجهت توسعه شهرستان

    4. تا الان داراب همچین نماینده قوی نداشته است

    5. درود به دکتر انصاری واقعا کار سختی در پیش دارند. انشالا که در اجرای برنامه ها موفق و سربلند و پیروز باشند

    6. درود به دکتر انصاری