پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انصاری نماینده داراب و زرین دشت در نشست خبری با رسانه ها: دغدغه اصلی من توسعه این دو شهرستان بوده و هست

    شناسه : 8096 ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 1633 بازدید ارسال توسط :

    نشست خبری دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی  با خبرنگاران و اصحاب رسانه داراب در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این نشست خبری که با حضور مدیران رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و خبرنگاران رسانه […]

    انصاری نماینده داراب و زرین دشت در نشست خبری با رسانه ها: دغدغه اصلی من  توسعه این دو شهرستان بوده و هست
    پ
    پ

    نشست خبری دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی  با خبرنگاران و اصحاب رسانه داراب در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این نشست خبری که با حضور مدیران رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و خبرنگاران رسانه های رسمی کشور برگزار شد، پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان داراب بویژه توسعه شهرستان  بحث و تبادل نظر گردید.

    انصاری در ابتدا به اهمیت نقش رسانه  اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه می توانند نقش مهمی در توسعه شهرستان داشته باشند. باید جایگاه رسانه ها را به عنوان یکی از ارکان توسعه ببینیم نه صرفا اینکه نقش  رسانه را در این حد تقلیل بدهیم که فقط  حرف های ما را منعکس کنند، اصحاب رسانه باید بتوانند به غیر از آگاهی دهی، اطلاع رسانی و نقشی که در تولید محتوا دارند، بتوانند در ذهن مسئولین در جلسات گفت و شنود اثر گذار باشند، امیدوارم در این جلسه به چارچوب هایی برسیم که آن چارچوب ها به عنوان توافقی برای توسعه شهرستان در یک افق چند ساله  بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

    انصاری مهمترین دغدغه خود را توسعه شهرستان های داراب و زرین دشت عنوان کرد و افزود: از زمانی که وارد عرصه انتخابات شدم  تا به امروز، دغدغه اصلی من  توسعه این دو شهرستان بوده و هست.

    وی در ادامه افزود: درک من در ابتدای ورود به  عرصه انتخابات نسبت به توسعه شهرستان، چالش ها،مسائل، نقاط قوت، ضعف و فرصت ها و تهدیدهایی که داشتیم   با امروز یکسان نیست گرچه دغدغه همان دغدغه است اما هرچه پیش می رویم به افق های جدید تری دست می یابیم که مسائل و مباحث را  با یک دید متفاوت نسبت به  گذشته نگاه کنیم که درکل به نظرم میرسد به نفع هر دو شهرستان بخصوص داراب بوده است.

    انصاری مبنای حرکت خود را آموزه های علمی و دینی برشمرد و افزود:  دو اصل برای چارچوب های خودم دارم یکی آموزه های علمی و دیگری آموزه های دینی است واین دو اصل مبنای سخن، موضع گیری و حرکت من است.  براساس آموزه های علمی که از دانشگاه فرا  گرفته ام و خودم را فردی در خانواده دانشگاه تعریف میکنم، این سئوال در ذهنم تداعی می شود که واقعا چطور بعضی از جوامع توسعه پیدا می کنند؟ چرا برخی کشورها شاخص های توسعه خوبی دارند؟ چه در سطح کلان  وچه در سطح استانی،  مثلا چرا یک استان  به شاخص های توسعه بهتری دست پیدا میکند و استان دیگری کمتر و نهایتا در درون شهرستانها ریز میشویم عوامل متعددی در توسعه آنها  تاثیر گذار هستند.

    وی  داشتن نیروی انسانی، سرمایه مالی و سرمایه اجتماعی را سه رکن اساسی توسعه دانست و افزود: آنچه که من در این یکسال و نیم در مجلس بدست آورده ام یک تجربه جدید است، مشاهدات و تجربه من می گوید که ما ۳ تا ضلع یا رکن اساسی برای توسعه در هر نوع جامعه ای با هر مقیاسی نیاز داریم، چه این جامعه را در سطح ملی نگاه کنیم چه در سطح کلان و چه خورد، یعنی شهرستانی و استانی و ملی و حتی فراتر از ملی،  این سه رکن شامل  سرمایه انسانی، مالی، اجتماعی است و ما  هم برای شهرستان های داراب و زرین دشت به این به این ۳رکن نیازمندیم تا شاهد توسعه باشیم.

    عضو کمیسیون صنایع ومعادن با طرح این پرسش که آیا برنامه ای برای توسعه شهرستان داریم یا خیر؟ افزود: آیا ما میتوانیم برای شهرستان خود یک برنامه توسعه داشته باشیم و براساس آن برنامه توسعه حرکت کنیم؟ اینها بحث هایی است که در شهرستان ما کمتر به آن پرداخته شده اما لازم است  به آن بپردازیم، همانگونه که در سطح ملی و استانی به آن پرداخته ایم. ما در شهرستان داراب باید به این کار بپردازیم و ظرفیت های تدوین و نهایتا عملیاتی سازی یک سند چشم انداز برای شهرستان داراب و همینطور یک نقشه راه برای حرکت رو به جلو داشته باشیم.

    وی وحدت را مهمترین عامل توسعه عنوان کرد و افزود: تجربه من به من میگوید که اگر میخواهیم در شهرستان نسبتا کم امکاناتی مثل داراب شاهد حل مسائل بوده و  پاسخگوی  انتظارات و خواسته های مردم باشیم و این ماشین توسعه با سرعت و شتاب بیشتری بتواند  در این پیچ و خم هایی که داریم حرکت کند باید اندوخته ها را برای توسعه یک کاسه کنیم، زیرا در این شهرستان هرکدام از ما توانمندی هایی داریم.

    انصاری نداشتن سرمایه انسانی  را از مهمترین مشکلات داراب دانست و گفت: ما از نظر سرمایه  انسانی بسیار ضعیف هستیم وبا این سرمایه نحیف به جایی نمی رسیم ما باید به یک چارچوبی دست پیدا کنیم که خروجی آن این باشد که همه مردم  این شهرستان از حرکتی که شروع شده بهره ببرند.

    وی حرکت حول محور توسعه را مقدم بر دغدغه نمایندگی دور بعد خود ذکر کرد و افزود: صادقانه بگویم دغدغه من این نیست که دور بعد نماینده مجلس از داراب و زرین دشت باشم اما دغدغه ام این است که این شهرستان روی ریل توسعه قرار گیرد و برای من مهم است چون عمق محرومیت های این شهرستان را لمس کرده ام.

    انصاری ضمن دعوت از رسانه ها برالی تشکیل اتاق فکر گفت: رسانه ها می توانند اتاق فکر برای ما باشند، بنده آمادگی این را دارم که هر از چندگاهی جلسات گفت و شنود با اصحاب رسانه داشته باشم. بنده از شما هیچ توقع شخصی ندارم اما توقع شهرستانی دارم،  نقش رسانه ها مهم است چون در دنیای امروزنقش اساسی برای شکل دهی در افکار عمومی دارند که نمی توان آن را کتمان کرد.

     

    نماینده مردم در مجلس با اذعان به وجود برخی مشکلات در حوزه های مدیریتی شهرستان گفت: اعتقاد دارم که در بعضی حوزه های مدیریتی شهرستان  ضعف هایی داریم  اما ازایجاد تغییر در آن واهمه هم دارم؛ از این جهت که ممکن است تغییراتی ایجاد کنیم اما وضع بدتر از وضعیت موجود شود؛ اما چگونه می توانیم فضای مدیریتی شهرستان را متحول کنیم؟  ما چگونه میتوانیم به حوزه مدیریت بپردازیم؟ یکی از موضوعاتی که میتواند در رسانه به آن پرداخت همین است  که آدم های تحصیل کرده و صاحب دانش تجربی و علمی و دلسوز این شهرستان در رسانه ها  مطلب بنویسند و شما منتشر کنید تا بدانیم که  بر اساس نظر افرادی که تجربه، دانش و دغدغه دارند چگونه می توان فضای مدیریتی شهرستان را متحول کرد؟ البته باید در این مقوله عمیق نگاه کرد و نباید با آن احساسی برخورد  کرد.

    انصاری داشتن تفکر استراتژیک  را برای مدیران  از شروط توسعه دانست و افزود:  زمانی که ازیک مدیر صحبت میکنیم این مدیر باید در حوزه خودش صاحب تفکر استراتژیک باشد که نو آوری کند.اگر برخی از شهرستانها متحول شده اند  بخاطر همین است که مدیران آن دارای تفکر استراتژیک بوده اند. البته در عرصه حرف زیبا است اما در عرصه عمل که میخواهیم پیاده کنیم دچار چالش های اساسی می شویم.

    وی دادن استرس مثبت به مدیران را برای توسعه ضروری دانست و گفت: اینکه رسانه ها استرس مثبت در  مدیران ایجاد کنند خوب است و از نظر علم روان شناسی و همچنین مدیریت ثابت شده است اما دادن استرس منفی مناسب نیست، فشار به معنی اینکه ما فضای مدیریتی شهرستان، افکار عمومی و دست اندر کاران را  برای پیشرفت  و توسعه شهرستان  تحریک کنیم این بسیار عالیست و انتظار من از رسانه ها این است که در جهتی حرکت کنند که بیشتر در جهت توسعه شهرستان باشد.

    انصاری اتحاد و همدلی در داراب در زمان های مورد نیاز را کمرنگ دانست و افزود: در شهرستان داراب اتحاد و همدلی در لحظه های حساس در مقایسه با شهرهای دیگر کمرنگ است.ما باید نگاهی به آینده داشته باشیم با این رویکرد که نیروی انسانی پرورش دهیم و در سطوح مختلف نیرو داشته باشیم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در ادامه به برخی ایرادات مطرح شده خبرنگاران از جمله کندی حرکت در اتمام پروژه های عمرانی توضحاتی داد.

     

    در خصوص پتروشیمی ها امروز مسئولین امر به این فکر افتاده اند که این پروژه در ابتدا کارشناسی نشده است و این پتروشیمی ها در هاله ای از ابهام است و تاکنون فقط تسطیح زمین و سوله سازی انجام شده است و در پتروشیمی های فارس نصب پلنت و تجهیزات مهم ترین موضوع است که اکنون در هیچ کدام از پتروشیمی ها این اتفاق نیفتاده است. اما قطعا پتروشیمی داراب با طرح کارشناسی و با هدف ایجاد اشتغال پیگیری خواهیم کرد.

    عملیات ساخت بیمارستان دوم در حال اجرا است و به تدریج پول تزریق خواهد شد. در درمانگاه تامین اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که این پیمانکار باید برود و این اتفاق افتاد و پیمانکار جدید انتخاب شده است.

    تصفیه خانه سد رودبال در مراحل نهایی میباشد و باید تجهیزات برقی مورد نیاز از گمرک وارد شود تا انشاالله بتوانیم این پروژه را سال ۹۶ افتتاح نماییم.

    وی در خصوص اشتغال نیز گفت: پیگیر احداث یک واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان از وزارت صنعت هستیم و برای راه اندازی یک صنعت تلاش می کنیم

    حوزه حمل و نقل هم یکی از مهم ترین مسایلی است که در حال پیگیری آن هستیم  سال گذشته ۳۰ کیلومتر از مسیر جاده فسا – داراب را قرارداد بستیم و مجوز ۲۴ کیلومتر دیگر از وزارت راه و شهرسازی گرفته ایم که ۶ کیلومتر بین داراب و فسا باقی مانده است و ۱۸ کیلومتر به سمت بندرعباس که تا نزدیکی قلعه بیابان  پیش می رود. تقاطع غیر هم سطح ورودی داراب از سمت بندرعباس با اعتبار تقریبی ۵ میلیارد تومان به زودی کلنگ زنی خواهد شد که به احتمال زیاد به پیمانکار مسیر جنت شهر واگذار می شود.

    جاده فسارود در روز اول به یک شرکت ساختمانی واگذار شد و مشکلات فراوانی به وجود آمد اما امروز پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شده است و در حال تکمیل ابنیه میباشد و در ماه های آتی سرعت اجرای پروژه بیشتر خواهد شد.

    نماینده داراب و زرین دشت گفت: پروژه بی او تی برای داراب خطرناک بود و به دلیل خصوصی بودن از جیب مردم باید پول زیادی برای آب پرداخت می شد. اما ما پروژه را به صورت دولتی اجرا کردیم و به زودی افتتاح خواهد شد.

    در حوزه راه آهن که برخی میگویند راه اهن داراب از دست ما رفت و راه آهن به نام جهرم شد، خوب است ان را بررسی کنید که راه اهن جهرم چه زمان وارد بودجه شده است، بروید و بررسی کنید. راه آهن  شیرازجهرم لار بندرعباس کی وارد پیوست ۱ قانون بودجه و دارای ردیف ملی شد؟ این پروژه سالها پیش شروع شد اما به دلیل مشکلاتی که برای بخش خصوصی مشارکت کننده بوجود آمد به اتمام نرسید. شایان ذکر است که این پروژه در مجلس هشتم دارای ردیف بودجه شد!

    راه آهن شیراز گلگهر و آنتی داراب با تلاش هایی که از قبل شده بود ردیف ملی گرفت.  پس از آن  پروژه دیگری تعریف شد که فاقد ردیف ملی است و آن راه آهن داراب زاد محمود است. پروژه آنتنی داراب وصل است به پروژه گلگهر و این پروژه به قیمت سال ۹۵ به ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد. سال گذشته برای کل پروژه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده اند یعنی تا ده سال دیگر این پروژه به اتمام نمی رسد. در حوزه راه آهن باید تلاش کنیم تا به کمک نماینده های فسا، استهبان، سروستان و شیراز اعتبار بیشتری گرفته شود و پروژه گلگهر سریع تر به سرانجام برسد و در عین حال برای پروژه داراب زاد محمود ردیف ملی بگیریم.

    در حوزه فرودگاه باید واقع بین باشیم ، متاسفانه تمام زیر ساخت های فرودگاه داراب  از بین رفته است و عملا فرودگاهی وجود ندارد و برای پیگیری این موضوع  دکتر مه آبادی را به شهرستان دعوت کردیم و تلاش میکنیم طرح فرودگاه داراب را به شورای عالی هوایی کشور ببریم و آن را عملیاتی نماییم این در حالی است که فرودگاه فسا تکمیل است فقط پروازهای آن در اوایل دهه ۸۰ به دلیل عدم وجود مسافر کافی تعطیل شد

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.