پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انتقاد شدید فرماندار داراب از شورا و شهردار/ شورای شهر و شهرداری عملکرد بودجه ۱۲ میلیاردی خودشان را اعلام کنند

    شناسه : 816 ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۳:۱۳ 1412 بازدید ارسال توسط :

    در جلسه ای که در ساختمان شورای شهر به منظور  تعیین اعضای جدید  هیأت رئیسه  این شورا در تاریخ۵ شهریور ماه برگزار شد، قاسمپور فرماندار داراب از شورا و شهردار انتقاد کرد و از آنها خواست تا در مدت باقی مانده عمر دو ساله شورا با شفافیت بیشتری عمل کنند. قاسمپور در ابتدا با اشاره […]

    انتقاد شدید  فرماندار داراب از شورا و شهردار/ شورای شهر و شهرداری عملکرد بودجه ۱۲ میلیاردی خودشان را اعلام کنند
    پ
    پ

    در جلسه ای که در ساختمان شورای شهر به منظور  تعیین اعضای جدید  هیأت رئیسه  این شورا در تاریخ۵ شهریور ماه برگزار شد، قاسمپور فرماندار داراب از شورا و شهردار انتقاد کرد و از آنها خواست تا در مدت باقی مانده عمر دو ساله شورا با شفافیت بیشتری عمل کنند.
    قاسمپور در ابتدا با اشاره بودجه ۱۲ میلیاردی شهرداری در سال ۹۳ خطاب به اعضا شورا گفت: خواهش من اینست که دوستان شورای شهر ارتباط خود را با مردم بیشتر و تقویت کنید، عملکرد و بیلان کار دو ساله خود را بصورت شفاف و روشن به مردم اطلاع بدهید، نگرانی که مردم دارند اینست که شورای شهر و شهرداری عملکرد بودجه ۱۲ میلیاردی خودشان را به ما اعلام نکرده اند، درست است کار و تلاش کرده اید اما کار برای مردم است و مردم باید بدانند که ۱۲ میلیاردی که بودجه ۹۳ بوده در چه محل هایی و برای چه کارهایی هزینه شده است، این؛ هم برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است ، هم خدمات دولت ،شهرداری و هم زحمات خودتان است و در واقع دارید از عملکرد خودتان دفاع می کنید.
    فرماندار داراب توجه به پروژه های بزرگ را مهم دانست و افزود: پروژه های بزرگ و کلان که در شهر جنبه عینی دارد را به جدّ در دستور کار خودتان قرار دهید و پی گیری کنید. بعنوان مثال شهرداری داراب با عمر ۹۰ سال هیچ معدنی نداشت و در حقیقت شهرداری یک شهر ۷۰هزار نفری یک معدن شن و ماسه نداشت، در ابتدا کار تعدادی معارض وجود داشت که ما مشکل معارضین را حل کردیم اما یکسال است که شهرداری تعلل می کند و هنوز این معدن به بهره برداری نرسیده است.
    وی به توسعه فضای سبز و تعلل شهرداری در ساخت پارک در ورودی شهر داراب اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص توسعه فضای سبز قرار شد که ساخت پارک ورودی شهر آغاز شود، با همکاری رئیس دادگستری با مالکین هم صحبت شد، ۸ ماه گذشت تا اینکه در عید نوروز مقداری مخلوط ریختید و دوباره کار تعطیل شد، گفتند باید پارک طراحی شود، اما مگر طراحی پارک چقدر زمان می برد؟ مردم و مالکین مهم هستند که ما رضایت آنها را گرفتیم؛ دستگاه قضایی که از شما حمایت می کند، اگر عملیات ساخت سرویس های بهداشتی و نمازخانه شروع شده بود مردم و مسافرین از آن استفاده می کردند و بعد مابقی طرح را کم کم اجرا می کردید و ما هم از محل ماده ۱۸۰ مبالغی را به آن اختصاص می دادیم تا طرح به سرانجام برسد زیرا این طرح آبروی داراب است، کسانی که از جاده شیراز به سمت بندرعباس در حرکتند وقتی به داراب می رسند متأسفانه در ورودی این شهر نه پارکی وجود دارد و نه امکانات رفاهی، به همین دلیل مسافرین توقف نمی کنند و سریع از محدوده شهر خارج می شوند.
    فرماندار داراب بی توجهی شهرداری به مصوبه شورای تأمین در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز را غیر قابل برشمرد و افزود: برای ساخت و سازهای غیر مجاز، ۸ ماه قبل مصوب کردیم که شهرداری به عنوان مسوول کمیته و اداره های آبفای شهری و روستایی، برق، گاز و مخابرات زیر مجموعه شما، مدیریت کنید و آنهایی که اصول فنی و ساخت و ساز را رعایت کردند شما حق مردم را بگیرید، در داراب ۳۰۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز در دریمی، شهرک بهار و جاهای دیگر داریم که اینها می تواند درآمد خوبی برای شهرداری باشد، مردم حاضرند پول بدهند بشرط اینکه شهرداری هم مراعات حال مردم کند، هم جریمه و هم عوارض را بگیرید اما طوری که مردم هم بتوانند پرداخت کنند. متأسفانه بدلیل تعلل شهرداری در مواجهه با ساخت و سازهای غیر مجاز کار بجایی رسیده که اعضا شورای تأمین هم معترض شده اند که برخی پیشنهاد داده اند در جلسه ای با اعضاء شورا تکلیف را مشخص کنیم.
    قاسمپور به عدم اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: گاهی مصوبات شورا پس از تصویب و تأئید توسط فرمانداری متأسفانه اجرا نمی شود، این برای خود شورا جالب نیست، اگر بناست چیزی مصوب شود؛ باید پس از تصویب اجرا شود، هم شهردار و هم بدنه شهرداری مکلفند مصوبات شورا را اجرا کنند ، غیر از این باید پاسخگو باشند و تخلف است.
    فرماندار داراب تصویب تخفیفات موردی را خلاف قانون بر شمرد و بیان داشت: خیلی از تصمیمات روشن است مثل عوارضی که باید به نرخ روز گرفته شود، یا تخفیفات که شما نمی توانید به شکل موردی انجام دهید اما متأسفانه بعضی از این مصوبات را دارید و توپ را در زمین فرمانداری می اندازید، شما نباید موردی چیزی را تصویب کنید؛ بعد مردم می گویند ۹ نفر شورا موافقند ؛ فرماندار مخالف است، بنا نیست ما با هم اینگونه مشکلات را داشته باشیم بنابراین ما باید قانون را مبنا قرار دهیم، اگر از همین جا و بصورت ریشه ای کار بر مبنای قانون عمل شود ما هم این معذوریت ها را نداریم هر چند در چنین مواردی ما قانونی برخورد می کنیم ولی تبعات مردمی و جو بدبینی آن به فرمانداری برمی گردد.
    قاسمپور برلزوم اصلاح برخورد کارکنان شهرداری با مردم اشاره کرد و گفت: آقای مهندس سلامی نژاد بعنوان شهردار؛ جوان و پر انرژی است اما مردم از پرسنل و بدنه شهرداری ناراضی هستند. شهرداری هم کارش را قانونمند انجام دهد و مردمی شوند، در خصوص کارکنان شهرداری هم سعی کنید مواردی که مردم به شما منعکس می کنند را به کارکنان شهرداری گوشزد کنید، به نظر من باید در برخورد کارکنان شهرداری با مردم اصلاحاتی صورت پذیرد.
    وی تأخیر در صدور پروانه ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی را غیر قابل قبول دانست و بیان کرد: مدت هاست که مردم، نماینده، امام جمعه، رسانه ها و گرو ه های مردمی پیگیر این بودند که درمانگاه تأمین اجتماعی در داراب احداث شود و همه هم زحمت کشیده اند، زمین آنهم قبلا تأمین شده، در حال حاضر اعتبار ۷٫۵ میلیاردی دارد که احتمالاً به ۱۰ میلیارد هم برسد، شهرداری داراب بابت پروانه ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی یک میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلب کرده است، در حالی که آنها حاضرند بخاطر مشکلات مالی شهرداری داراب مجموع پولی را که به شهرداری های نورآباد و ممسنی داده اند را پرداخت کنند اما مرغ شهرداری داراب یک پا دارد و مصّر است که یک میلیارد را بگیرد و تأمین اجتماعی زیر بار آن نمی رورد، دلیلی ندارد امروز ما ۱۰ میلیارد تومان اعتبار را از شهر خارج کنیم. من به عنوان نماینده عالی دولت ۴۸ ساعت فرصت می دهم اگر پروانه صادر نشد، شهردار و شورا باید پاسخگوی ظلمی که در حق مردم داراب می شود باشند.
    نماینده عالی دولت به مصوبه شورای ترافیک برای تخریب دیوار اداره برق اشاره کرد و افزود: در خصوص دیوار اداره برق؛ بارها نامه زدید که این دیوار باید تخریب شود؛ با مصوبه شورای ترافیک و امضا نماینده عالی دولت و مرجع قضایی قرار شد این دیوار تخریب شود، اما رفتند برای تخریب دیوار بعد گفتند که اداره برق جلو ما را گرفته است، شهرداری که قدرت ندارد مصوبه شورای ترافیک را اجرا کند چه جور می خواهد از حق و حقوق خودش دفاع کند. اگر می خواهید در داراب کارهای بزرگ انجام شود باید ترس و دلهره را کنار بگذارید. کار باید قانونمند و با شجاعت انجام شود. اما شرط ما هم اینست که شما اول دیوار شورای شهر را خراب کنید، ۶ ماه قبل ما دیوار فرمانداری را خراب کرده ایم اما دیوار شورا هنوز مانده است، اداره ها می گویند چرا خود شورا الگو نمی شود، به هر شکل ممکن باید ابتدا دیوار شورا را خراب کنید تا اداره های دیگر مثل دارایی و ثبت اسناد بعد از شما همین روند را طی کنند وقتی خود شورا در مقابل عقب نشسینی مقاومت می کند ما چه انتظاری از اداره برق داریم.
    قاسمپور با توصیه به شهرداری برای عدم مداخله در وظایف سایر اداره ها با اشاره به نامه شهردار به شبکه بهداشت تصریح کرد: شهرداری داراب طی نامه ای که به شبکه بهداشت نوشته است گفته است که طرح بیمارستان دوم از نظر محیط زیست مشکل دارد، اول اینکه؛ محیط زیست چه ربطی به شهرداری دارد! خود محیط زیست از حقش دفاع می کند. دوماً اگر بیمارستان مشکل دارد شهرداری نباید فوری نامه بزند به شبکه بهداشت و شبکه هم نامه را به استان ارسال کند، اگر انجمن های مردمی خبر نداده بودند همان روز مناقصه ساخت بیمارستان دوم برگزار نمی شد.
    فرماندار داراب در خصوص مدیریت واحد شهری هم گفت: اگر دوستان موافق باشند می توانیم مدیران اداره های شهرستان را هر ماه بیاوریم و با کمک شهرداری و شورا؛ در واقع مدیریت واحد شهری را تا آنجا که قانون اجازه می دهد در داراب محقق کنیم.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “انتقاد شدید فرماندار داراب از شورا و شهردار/ شورای شهر و شهرداری عملکرد بودجه ۱۲ میلیاردی خودشان را اعلام کنند”
    1. خدا خیر فرماندار بدهد که واقعا خبر از دل این مردم دارد متاسفانه نا هماهنگی و زیاده خواهی های یک سری ادارات داراب را به این روز انداخته ..از فرماندار عاجزانه میخواهیم که یک سر و سامانی به ادارات شهرستان بدهند واقعا مردم خسته شده اند هر اداره ای که میریم برخورد بسیار بدی با مردم دارند اخه چه کسی میخواد جلوی این بد اخلاقیها رو بگیره ..مثلا کشور اسلامی هستیم این رفتار رو اسلام به مسئولین یاد داده…برای نماز اول صف ولی برای خدمت به مردم اخر صف یا اصلا حضور ندارن ..از این گذشته چرا ادارات در کار هم دخالت میکنند شهرداری که سردمدار ادارات است وقتی میخوای بری شهرداری چهار ستون فقراتت باید بلرزه که واقعا باعث نا امیدیه ..بازم از نماینده عالی دولت ممنونیم ..