جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با هدف ارائه مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها؛ مرکز راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش داراب افتتاح شد

    شناسه : 8223 ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 3033 بازدید ارسال توسط :

    مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده  اداره آموزش و پرورش داراب با حضور معاون فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و فرهنگیان شهرستان در تاریخ ۱۰  دی ۹۶ افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ فیروزی مدیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تأسیس مرکز راهنمایی و مشاوره گفت: […]

    با هدف ارائه مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها؛ مرکز راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش داراب افتتاح شد
    پ
    پ

    مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده  اداره آموزش و پرورش داراب با حضور معاون فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و فرهنگیان شهرستان در تاریخ ۱۰  دی ۹۶ افتتاح شد.

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ فیروزی مدیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تأسیس مرکز راهنمایی و مشاوره گفت: یکی از مراکزی که کمبود آن در آموزش و پرورش احساس می شد مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده است. خوشبختانه با پیگیری ها و همکاری ادارات توانستیم این امکان را راه اندازی کنیم. هم مشاوره و هم خانواده مورد تأکید اسلام است. خانواده بنیان موفقیت و تربیت دانش آموزان است. برای موفقیت دانش آموزان، خانواده، مدرسه و جامعه که دو رکن آن در اختیار آموزش و پرورش است، این است که دانش آموزان هم با خانواده و هم با مدارس در ارتباط مستقیم هستند که باید برای دانش آموزان و خانواده ها خدماتی همراه و همزمان ارائه کنیم به گونه ای که  مدرسه، خانواده و جامعه با هم هماهنگ عمل کنند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به دانش آموزان ارائه نمایند. با حضور نیروی متخصص هسته مشاوره می توانیم خدمات خوبی انجام دهیم. قبلا در این مکان هسته مشاوره بود، اما مرکز راهنمایی و مشاوره که تخصصی باشد و بتواند به اولیاء دانش آموزان و دیگر اقشار جامعه خدمات رسانی کند، نداشتیم. از این به بعد این محل را  به عنوان مرکز مشاوره و روان شناختی می شناسیم چون یک درجه ارتقاء پیدا کرده است و می تواند ساعت بیشتری و همچنین نیرو و خدمات بهتری را به دانش آموزان ارائه کند.این مرکز مخصوص دانش آموزان و خدمات فنی، تخصصی در زمینه هدایت تحصیلی، مشاوره های سازشی و خانواده است.

    وی افزود: باید مکانی باشد که علاوه بر کارهای درمانی، کارهای آموزشی هم انجام دهیم. چون کار باعث پیشگیری می شود و پیشگیری بر درمان اولویت دارد و فعالیت هایی انجام دهیم که بتواند از مشکلاتی که در خانواده ها وجود دارد جلوگیری کنیم چون ممکن است بین دانش آموزان بروز پیدا کند.با حضور مدرسین آموزش خانواده، دوره های مختلف خانواده و کلاس هایی در مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده برگزار کنیم و در پایان با گذراندن این دوره ها گواهینامه هایی را به خانواده ها ارائه کنیم.مانند دوره فرزند پروری، روان شناسی نوجوان، کودک، رشد، خدماتی ارائه کنیم.

    محمد جواد عابدی نژاد کارشناس ارشد مشاوره خانواده در خصوص هدف از تأسیس این مرکز گفت:  هدف از تأسیس مرکز راهنمایی و مشاوره، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، پیشگیری بهتر از درمان است. ما باید با تأسیس هر چه بیشتر این مراکز؛ آسیب هایی که در جامعه وجود دارد و رو به رشد و پیشرفت است از جمله: مسائل خانوادگی، اعتیاد، طلاق و…را کاهش دهیم و آن را به مرحله صفر برسانیم. هدف اصلی در هسته مشاوره؛ کار با دانش آموزان است و مسائل تحصیلی، برنامه ریزی و مشکلات سازشی دانش آموزان را حل می کند و زیر نظر انجمن اولیاء و مربیان کار می کند. طبق آیئن نامه ای که طراحی شده، هدف دیگر آن مشاوره خانواده هم است، چرا که بیشترین وقت دانش آموزان در خانواده میگذرد و اگر مسائل و مشکلات خانوادگی حل شود، طبیعتا دانش آموز با آرامش فکری میتواند ادامه تحصیل دهد.پس باید مشکلات را ریشه کن کنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.