شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • استاندار فارس: همه ما در هر مقام و مسئولیتی که باشیم وامدار شهدا هستیم/ اولویت سرمایه گذاری در داراب باید صنایع تبدیلی باشد

    شناسه : 2360 ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰:۰۴ 775 بازدید ارسال توسط :

    استاندار فارس در سفر يك‌ روزه به داراب و در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور و نظام مرهون ازجان گذشتگی شهدا است گفت: آنها از تمام هستی خود و هرآنچه داشتندگذشتند تا ملت ایران امروز سربلند و آزاد زندگی کند. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری […]

    استاندار فارس: همه ما در هر مقام و مسئولیتی که باشیم وامدار شهدا هستیم/  اولویت سرمایه گذاری در داراب  باید  صنایع تبدیلی باشد
    پ
    پ

    استاندار فارس در سفر يك‌ روزه به داراب و در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور و نظام مرهون ازجان گذشتگی شهدا است گفت: آنها از تمام هستی خود و هرآنچه داشتندگذشتند تا ملت ایران امروز سربلند و آزاد زندگی کند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب؛ استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان داراب با توجه به حاشیه سازی هایی که در خصوص تشیع شهدا گمنام در استان بوجود آمده بود گفت: وظیفه ما اين است كه در همه مراحل زندگی یادمان باشد کسانی هستی خود را فدا کردند تا ما در آسایش و راحتی زندگی کنیم و همیشه باید در هر شرایطی که باشیم و به هر شكلي که می‌توانیم بخشی از دین خود را نسبت به آنها ادا کنیم.

    افشانی افزود: همه ما در هر مقام و مسئولیتی که باشیم وامدار شهدا هستیم و هرچه این مسئولیت سنگین تر باشد در مقابل پاسداری از خون آنها مسئولیت بیشتری داریم.

    وي با اشاره به سابقه مذهبي، فرهنگي و تاريخي درخشان فارس گفت: باید تلاش کنیم مراسمی باشکوه درخور شان شهیدان برگزار کنیم

    استاندار فارس با اشاره به نامه خود در خصوص تغییر زمان تشییع شهدای گمنام، با تصريح اينكه هيچگاه به‌دنبال دفاع از خود نبوده و نيست، اضافه كرد: یک نکته باعث شد در خصوص آن نامه با رسانه‌ها مصاحبه کنم و آن این بود که مبادا مادر، خواهر، پدر و برادر شهیدی، اتهاماتی را که وارد کرده‌اند باور کند .

    وي اضافه كرد: برای کسی که افتخارش گذران بخشي از زندگي در ميادين نبرد و در كنار شهدا است، مگر مي‌شود برای برگزاری باشکوه تر چنین مراسمی تلاش نکند.

    استاندار فارس با بيان اينكه شهدا متعلق به کل ملت ايران هستند، افزود: شهدا متعلق به هیچ نهاد، جناح و حزبی نیستند، آنان متعلق به تمام مردم هستند.

    افشاني گفت: شهدا انسان‌های صادقی هستند که عملشان با ایمانشان یکی هست و من به دلیل اینکه تاثیر گذاری مراسم بر روی نسل جوان بالاتر باشد تقاضای تغییر زمان مراسم را داشتم.

    استاندار فارس گفت: در کجا مرسوم است نامه رسمی و شماره‌دار یک مقام رسمی به مقام رسمی دیگر را بر روی سایت‌ها قرار دهند، من اولین بار بود که در طول عمرم چنین موردی را دیده‌ام. کسی که در کار شهدا فعالیت می‌کند باید از نظر اخلاقی و رفتاری الگو باشد.

    افشاني همچنين با اشاره به ۲ انتخابات پیش‌رو، اضافه كرد: فرمایشی جامع تر از فرمایش مقام معظم رهبری نیست که فرمودند: حتي اگر نظام و رهبری را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید.

    وي گفت: هدف اصلی ما بالا رفتن مشارکت است و برای رسيدن به اين هدف، سلایق و جریان‌های سیاسی بايد افرادی شناخته شده و توانمند را در صحنه رقابت معرفی کنند تا مردم امکان انتخاب داشته باشند.

    استاندار فارس، روند برگزاری انتخابات در استان را تا به امروز مطلوب توصیف و اضافه كرد: امیدواریم کارها در ادامه به گونه‌ای پیش رود که استان فارس در کشور جزو استان‌های برتر باشد.

    افشاني اجرای صحیح انتخابات را از جمله وظایف وزارت کشور برشمرد و افزود: مجریان و عوامل برگزاری انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنند که حتی اگر کسی از نظر فکری و جناحی با آنها مخالف باشد بتواند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

    استاندار فارس با تصريح اينكه همه باید دقت و مراقبت کنند تا انتخابات سالم و دقیق برگزار شود، خاطرنشان كرد: ما متولی آن نیستیم که چه کسی انتخاب شود، اما علاقمندیم افرادی انتخاب شوند که به توسعه و هماهنگی و همدلی بیندیشند و بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند.

    افشاني همچنين به مسئله آب و خشکسالی اشاره و اضافه کرد: مهمترین مسئله فارس به‌عنوان استاني كه كشاورزي پايه اقتصاد آن تلقي مي‌شود، بعد از آموزش و پرورش آب بوده است.

    وي لزوم توجه به تامين آب از مخازن پايدار، مهمترين اين منابع را سدها دانست و ضمن تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آبرسانی، گفت: اگر بتوانیم نگاه خود را از چاه‌های نفت برداریم و از ظرفیت و توان بخش خصوصی استفاده کنیم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استان خواهیم بود.

    استاندار فارس، با اشاره به وجود مشکلات ناشی از کم آبی در نقاط مختلف این استان، از مسئولان خواست که مدیریت آب و منابع آبی را در دستور کارخود قرار داده و به آن توجه ویژه داشته باشند.

    وی از خیرین به عنوان سرمایه‌گذاران نیک کردار یاد کرد و افزود: کسی که درحوزه تولید و عمران سرمایه گذاری می‌کند باید قدرش را بدانیم و باید حرمتش حفظ شود تا دیگران تشویق شوند.

    افشاني به وجود باغات مرکبات در شهرستان داراب اشاره و خاطرنشان كرد: با داشتن چنین ظرفیتی باید سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی در اولویت قراربگیرد و احداث سردخانه می‌تواند رنج زحمت کشاورزان را هموار و از ضرر آنها جلوگیری كند.

    استاندار فارس با بيان اينكه ايجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در الويت است، از در نظر گرفتن اعتباراتي مناسب براي احداث چنين شهرك‌هايي در هر شهرستان خبر داد.

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “استاندار فارس: همه ما در هر مقام و مسئولیتی که باشیم وامدار شهدا هستیم/ اولویت سرمایه گذاری در داراب باید صنایع تبدیلی باشد”
    1. از اینکه سایت شما که سعی می کند با نگاه منصفانه و به دور سیاست زدگی به بیان رویدادهای شهرستان داراب می پردازد سپاسگزارم.