شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اجرای پویش ملی بیماری آسم (از ۲۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه)، با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم”

    شناسه : 13042 ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ 461 بازدید ارسال توسط :

    اجرای پویش ملی بیماری آسم (از ۲۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه)، با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم” به گزارش پایگاه خبري عصر داراب نیوز، رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب از آغاز هفته ” پویش ملی آسم” با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم” به دلیل افزایش موارد ابتلا به این بیماری خبر داد. “ابراهیم […]

    اجرای پویش ملی بیماری آسم (از ۲۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه)، با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم”
    پ
    پ

    اجرای پویش ملی بیماری آسم (از ۲۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه)، با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم”
    به گزارش پایگاه خبري عصر داراب نیوز، رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب از آغاز هفته ” پویش ملی آسم” با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم” به دلیل افزایش موارد ابتلا به این بیماری خبر داد.
    “ابراهیم رسولی” گفت: آسم از جمله بیماریهای شایعی است که برای تمامی گروه‌های سنی از شیرخوارگی تا کهولت مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. در حال حاضر در حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می‌برند و طی ۲۰ سال اخیر این بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف، بخصوص کودکان افزایش چشمگیری داشته است. اگرچه آلرژی بیماری خطرناکی نیست، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای بیماران و هزینه زیادی را برای جامعه ایجاد کند و به‌طور کلی کنترل آسم در حین سادگی، احتیاج مداوم به کنترل و پیگیری دارد، که ممکن است سالها طول بکشد.
    وی ادامه داد: در سال جاری همزمان با پاندمی کووید ۱۹، *پویش ملی آسم از ۲۵-۳۱ اردیبهشت ماه با شعار “اصلاح باورهای نادرست درباره آسم”* و با اهداف حساس سازی جامعه و افزایش آگاهی عمومی، آموزش و جلب همکاری بیماران، افزایش مهارت کارکنان در پیشگیری و درمان آسم، جلب مشارکت ذینفعان و برنامه ریزی و همکاری در راستای کنترل آسم، برگزار می شود.
    رسولی توضیح داد: افراد مبتلا به بیماریهای مزمن ریوی ( به ویژه بیماری کنترل نشده ) مستعد ابتلا به اشکال شدیدتر بیماری کووید ۱۹ هستند، بنابراین درمان مناسب بیماران مبتلا به آسم و حفظ سطح کنترل بیماری در دوره شیوع ویروس کرونا در جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    وی ادامه داد: در صورت عدم کنترل بیماری آسم (تشدید علائم و یا نیاز به افزایش مصرف دارو) به ویژه در همراهی با علائمی نظیر تب، لرز، درد عضلانی، سردرد، گلودرد و سرفه‌های خشک و شدید ، باید بروز عفونتهای ویروسی و باکتریال خصوصا” ابتلا به بیماری کووید۱۹ را مد نظر قرار داده و *در اسرع وقت با پزشک خانواده خود مشورت نمایند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.