پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با حضور رئیس کل دادگستری فارس؛ آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان داراب برگزار شد/ انتخابات جشنواره ثبت نام نیست که هر کسی خواست ثبت نام کند

    شناسه : 9829 ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 3392 بازدید ارسال توسط :

    با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از معاونین و مدیران حوزه قضایی استان فارس طی مراسمی رئیس جدید دادگستری شهرستان داراب معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، آیین تکریم و معرفی ریاست دادگستری شهرستان داراب در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی با حضور حجه الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری […]

    با حضور رئیس کل دادگستری فارس؛ آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان داراب برگزار شد/  انتخابات جشنواره ثبت نام نیست که هر کسی خواست ثبت نام کند
    پ
    پ

    با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از معاونین و مدیران حوزه قضایی استان فارس طی مراسمی رئیس جدید دادگستری شهرستان داراب معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، آیین تکریم و معرفی ریاست دادگستری شهرستان داراب در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی با حضور حجه الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری و معاونین دادگستری استان فارس، دادستان استان فارس، مدیرکل زندانهای استان فارس، امام جمعه داراب و جنت شهر، اعضای شورای تأمین، نماینده مردم شهرستان درمجلس و مدیران استانی، بخشداران، شوراهای شهر و روستا و حضور جمعی از مردم شهرستان داراب برگزار شد.

    حجه الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و بسیجیان به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: با این اشرار در دادگستری استان فارس خارج از نوبت رسیدگی می شود و دو درس از این موضوع می گیریم؛ اول اینکه به معیشت مردم باید توجه کرد. مخصوصا این شهرستان که فقیر زیاد دارد و باید ادارات متولی مثل صنعت و معدن و تعزیرات به تکلیف خودشان عمل کنند. بنزین گران شده و گازوئیل که گران نشده که همه اجناس را گران می کنند و همه دستگاهها باید دست به دست هم دهند و به فرصت طلبان اجازه ندهند.

    حجه الاسلام موسوی به موضوع دوم اشاره کرد و گفت: توطئه توهم نیست. اگر کمی از خط رهبری فاصله بگیریم و غفلت کنیم دشمن غلبه پیدا می کند. رهبری در این چهل ساله که کشور را نجات دادند اینجا هم نجات دادند و با فرمایش ایشان صف مردم از اشرار جدا شد. اگر ما غفلت کنیم دشمن غلبه پیدا می کند و توطئه واقعی است و توهم نیست. قدر کسانی که برای ما امنیت ایجاد می کنند بدانیم و مبادا انتقاد بیجایی داشته باشیم.

    وی در خصوص آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه هایی به کاندیداها داشت و عنوان کرد: در اسفند ماه امسال که همزمان انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم به افرادی که می خواهند ثبت نام کنند توصیه  داریم  مواد ۲۸ -۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات را بخوانند و بعد ثبت نام کنند. ببینید چه شرایطی لازم است و بعد ثبت نام کنید. انتخابات که جشنواره ثبت نام نیست هر کسی که خواست ثبت نام کند. گفته شده حضور گسترده مردم نه حضور گسترده ثبت نام کنندگان.

    حجه الاسلام موسوی به تغییر وتحولات در قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: در زمانی که دشمن می خواست مردم را ناامید کند پرچم عدالتخواهی سید ابراهیم رئیسی بلند شد. من همه مطبوعات فارس را رصد می کنم و همه اقشار به این سید امیدوار شدند، چرا که اقدامات او سیاسی نیست و تنها می خواهد با فساد مبارزه کند. خیلی از اقدامات خوبی در این مدت کوتاه انجام شد.

    رئیس کل دادگستری استان فارس بااز خدمات سید محسن موسوی در دادگستری داراب قدردانی کرد و افزود:  ایشان کارهای خوبی داشت و از این به بعد در کنار معاونین در دادگستری استان قرار می گیرد. آقای صادقی نیز قاضی خوبی بود و همواره مورد توجه معاونین بود.

    وی چند توصیه به رئیس جدید دادگستری داشت و اظهار کرد: به یاد خدا باشید، اگر یک لحظه یاد خدا نباشد گول شیطان را می خورید. انصاف با مردم را رعایت کنید. هر قاضی که از داراب می آید از شایستگی شما تعریف می کند. انصاف رعایت کنید و انقلابی عمل کنید. در دادگستری محافظه کاری نباشد و شما منصف محض باشید. ضد فساد باشید، چه درون مجموعه و چه بیرون از مجموعه. نظارت بر زیر مجموعه را  جدی بگیرید و کارهای کسانی که از مناطق دور می آیند را به فردا موکول نکنید.

    حجه الاسلام موسوی در خصوص تعیین تکلیف دادستان جایگزین نیز گفت: در حال مطالعه هستم تا بهترین گزینه انتخاب شود؛ چرا که جایگاه مهمی است. مطمئن باشید این موضوع را تعیین تکلیف می کنم تا گزینه ای باشد که مردم بگویند احسنت.

    در این مراسم حجه الاسلام محسن موسوی رییس اسبق دادگستری شهرستان داراب، مردم داراب را مردمی ولایتمدارعنوان کرد و گفت: هر چه بخواهیم در وصف این مردم بگوییم کم است؛ مردم داراب مردمی با اخلاق، باوفا، ارزشی و دوست داشتنی هستند. وقتی شش سال پیش از من خواستند که برای ریاست دادگستری آماده شوم به خاطر مشکلات عدیده ای که دادگستری شهرستان داراب داشت و همه مردم داراب مشکلات و معضلات را به خوبی به یاد دارند، به خاطر اینکه بومی این شهرستان بودم گفتم که اجازه دهند در جای دیگری خدمت کنم اما وقتی پذیرفتم و به داراب آمدم خدا را شکر کردم.

    موسوی به وضعیت دادگستری شهرستان داراب در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: همه اذعان دارند که وضعیت عجیب و غریبی وجود داشت و مثلا در یک شعبه داراب ۱۳۵۰ فقره پرونده وجود داشت یعنی به اندازه چندین برابر پرونده استان، اما امروز به ۳۰ پرونده تقلیل یافته یا در شعبه دیگری ۷۵۰ پرونده وجود داشت و امروز ۵۰ فقره شده  و دادگاه انقلاب ما که ۲۰۰ پرونده بلاتکلیف وجود داشت، امروز به  ۴ فقره پرونده رسیده است.  دادگاه کیفری ما که مهمترین دادگاه بود قریب به ۱۵۰ پرونده بلاتکلیف موجود بود.

    وی افزود: در سال اول و دوم ۴۵ هزار پرونده بود و امروز با همت و تلاش همکاران قضایی و اداری و همت و حمایت اعضای محترم شورای تأمین و نهاد امر به معروف و نهی از منکر یک وضعیت بسیار مطلوبی در دادگستری حاکم است و ورودی پرونده ها از ۴۵ هزار پرونده  به ۲۵ هزار پرونده کاهش داشته است.

    رییس اسبق دادگستری شهرستان داراب به همکاری و حمایت همه اقشار اشاره کرد و گفت: با شناختی که از مردم، نخبگان، همه قضات شریف و کارکنان شریف داشتم نمی خواهم بگویم من کار کردم نه. یکی از اعضای دادگستری با عظمت بودم که امروز یکی از پاک ترین دادگستری ها است و همین کارهایی که آیت الله رئیسی شروع کردند ما از ۶ سال پیش شروع کردیم.

    وی در خصوص تکریم ارباب رجوع گفت: درب اتاق قضات  ما بر روی ارباب رجوع باز است. امروز در بحث تکریم ارباب رجوع اگر قاضی یا کارمند ما کوچکترین بی احترامی به ارباب رجوع داشت قطعا به گونه شدیدی با او برخورد می شد. قدرت قضات ما در قلم آنها بود  و در دست و زبانشان نبود. مهمترین احکام در دادگستری داراب صادر شد و اخلالگران نظم وامنیت سر جای خود نشستند؛ اگر وضعیت به گونه ای بود که اگر اشرار تبر به دست در خیابان ها به دنبال مردم می دویدند امروز به حمدالله جرایم خشن به صفر رسیده است. برخورد خوبی با فساد انجام شد هم فساد درون دستگاهی و هم فساد برون دستگاهی و ما ابتدا از دادگستری خودمان شروع کردیم و آن کسانی که داشتند با همکاری یک عده دیگری با آبروی دادگستری بازی می کردند با آنها برخورد کردیم.

    موسوی با بیان اینکه باید به گونه ای رفتار کرد که مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشند گفت: مردم دیدند برای اینکه بخواهند با عالی ترین مقام قضایی دیدار کنند به هیچ پارتی و لابی نیازی نیست. امروز آیت الله رئیسی در دستور کار خود قرار دادند و ما از شش سال قبل شروع کردیم و قضات را به دورترین نقاط شهرستان فرستادم و با مردم آشنا کردم. مردم بدانند می توانند با قاضی و رئیس دادگستری صحبت کنند. می شود به گونه ای رفتار کرد که مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشند.

    وی افزود: اخلاق و روش خوب تأثیر گذار است؛ ما مسئولان باید به تأسی از پیامبر گرامی اسلام به گونه ای عمل کنیم که مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی که محصول خون شهدای ما است امیدوار شوند. ما نباید خود را تافته جدا بافته بدانیم.

    وی در خصوص رعایت حقوق عامه و احکام صادره از سوی قضات دادگستری شهرستان داراب گفت: احکامی در داراب صادر شد که در کشور بی نظیر بود و در بخش های مختلف خبری پخش و زیر نویس شد؛ برخوردهایی با متجاوزین عرصه های ملی صورت گرفت چراکه  آتش سوزی های عرصه های ملی در سال اول اسفناک بود و آنقدر آتش سوزی بود که همه می آمدند تا جنگل ها را تصرف کنند، اما احکام قانونی صادر شد و جلوی آنها گرفته شد و امروز کمترین آتش سوزی ها در عرصه های ملی و کمترین تصرفات داریم.

    رییس اسبق دادگستری شهرستان داراب در خصوص انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی به کاندیداها توصیه ای داشت و عنوان کرد: بعضی از کاندیداها گلایه داشتند که سفارش افرادی را کردم؛ من از همین جا به همه شما و مردم عرض می کنم هر کسی که از قول من سخنی یا کلامی در رابطه با حمایت از کاندایداها نقل کرد اصلا اعتباری ندارد و همه افراد محترم هستند.

    وی افزود: کاندیداهای محترم با هم کنار بیایند و و متحد شوند. نیرویی پاک و متعهد انتخاب کنند و به نفع دیگری کنار بروند؛ جناح ها و گروهها با هم کنار بیایند و یکپارچه شوند.

    وی ضمن توصیه به مردم اظهار داشت: در انتخابات حضور فعال و پرشور داشته باشید و به هر کسی که دوست دارید رای دهید. هر کسی که می دانید خادم است و برای شما کاری می کند رای دهید.

    در این مراسم نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به جایگاه خودم در مجلس و ماجرای افزایش بنزین و رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب ارائه کردند باید عرض کنم این بحث از سال ۹۶ در مجلس مطرح بود و مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد اما تصمیم سران سه قوه بود. این ماجرا به ما نشان می دهد که ما مردم ایران عزیز باید قدردان طراحی و معماری امام خمینی (ره) باشیم و آن بحث ولایت فقیه و رهبری است. همه بدانیم راه توسعه کشور در حمایت از رهبری نظام و پشتیبانی از جایگاه رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات است.

    رضا انصاری افزود: در دولت های مختلف خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده ولی احساس رضایت نداریم؛ به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه می گویم رفتار ما مجلسی ها مهم است؛ بحث مبارزه با فساد دو رکن اساسی دارد. با سریع ترین وجه اعمال شود و از آیت الله رئیسی و مجموعه قضایی فارس صمیمانه  تشکر می کنم و در مبارزه با فساد آنچه که اهمیت دارد مطالعات دانشگاهی و تجربه من به من این را می گوید که اصلاح ساختارها و فرایندها در کشور اگر در اولویت اول دستگاه های مختلف کشور قرار نگیرد باز هم این محیط، مفسد تولید می کند. ساختار اقتصاد و صنعت ما رانت تولید و توزیع می کند؛ ساختاری که تولید کننده و توزیع کننده رانت باشد می تواند پرورش دهنده میکروب فساد باشد.

    وی افزود: من توصیه می کنم به همه مقامات قضایی استان با توجه به تجربیات ی که در زمینه مبارزه با فساد دارند؛ جلسه ای  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قضات محترم داشته باشند تا این تجربه منتقل شود تا ما بتوانیم در بحث قانونگذاری مورد توجه قرار دهیم و نیاز است به انتقال دانش تجربی. اصلاح فرایندها و قانون ها ضروری است.

    رضا انصاری به ویژگی مشترک حجه الاسلام موسوی و آقای صادقی اشاره کرد و گفت: ویژگی مشترک هر دو بزرگوار مردم دار بودن آنهاست؛ از حجه الاسلام موسوی نیروی پاک و متعهد و نیز آقای صادقی تشکر می کنم.

    در ادامه مراسم فرمانداری ویژه شهرستان داراب، علی مظفری ضمن خیر مقدم به مهمانان شهر امام حسن مجتبی(ع)، بیان داشت: امروز شهرستان داراب شاهد تکریم از تلاشهای سیدی بزرگوار، پرتلاش، صادق و بی ریا از منسب ریاست دادگستری شهرستان است که همیشه یار و یاوری برای مجموعه مدیریتی و شورای تامین شهرستان بوده است و همچنین خوشحال و خورسندیم که جایگزین ایشان شخصی وارسته، مدیر، پرتلاش و مسلط به علم قضا در شهرستان معارفه می شود.

    فرماندار ویژه داراب با اشاره به تشکیل هیأت اجرایی انتخابات عنوان کرد: ثبت نام از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده، اما هنوز حق تبلیغات ندارند. زیرا تبلیغات زود هنگام و برگزاری جلسات هنجارشکنانه انتخاباتی تخلف محرز است و با قانون شکنان برخورد قاطع خواهیم کرد، همچنین همزمان ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان جهت تشکیل هیات اجرایی معرفی شدند و با تایید هیات نظارت شروع بکار خواهند نمود.

    در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان داراب، حجه الاسلام صادقی، ضمن خیر مقدم به همه حاضران گفت: قضات متدین و شایسته کار شما سنگین است و با فضیلت ترین عمل ها این است که کارشان سخت تر باشد. دستگاه قضایی باید به جایی برسد که هر کسی که در این کشور تظلمی به او شد و ستمی شد بداند که جایگاهی هست که حق او را بگیرد. این شغل مقدس است و هیچ شغلی نداریم که خداوند به او عنایت داشته باشد.

    امام جمعه داراب در خصوص تکریم رییس دادگستری شهرستان داراب گفت: امروز یکی از قضاتی که از شش سال قبل کارهای ارزشمندی انجام دادند و توصیه می کنم همه قضات مثل ایشان باشند از اینجا می روند. با معرفی ایشان ۱۰ نفر به استان معرفی شدند و نیروپروری از کارهای خوب ایشان است. ایشان از نیروهای شایسته ای هستند که همه قشرهای شهرستان با او همکاری می کنند شهرستان داراب خیلی مشکل داشت ولی با حضور ایشان بهترین موقعیت یش آمد و نباید فراموش کرد که همراهان و قضات شریف شهرستان به او کمک کردند.

    امام جمعه شهرستان داراب با اشاره به فرارسیدن انتخابات مجلس گفت: هیأت اجرایی، مراجع تأیید صلاحیت، قوه قضاییه  و وزارت اطلاعات از امروز که انتخابات سی و پنجمین انتخابات بعداز پیروزی انقلاب اسلامی کلید خورد بدانید که همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی و برخی دوستان ناآگاه شما را تحت شبهه افکنی قرار میدهند؛ با تمام قدرت در مقابل آنها بایستید. یکی از راههای جلوگیری از نفوذ دشمن شما هستید که کارهای کلیدی را انجام می دهید.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.