چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آیت‌الله سید احمد خاتمی: با اسم داراب توسط شیح یحیی انصاری آشنا شدم/ طاغوتی ها؛ ۴۰ سال است که خمیازه می کشند

    شناسه : 8693 ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 2204 بازدید ارسال توسط :

    آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح دوشنبه یک مرداد ماه۹۷ در جشن میلاد امام رضا و گرامی داشت دهه کرامت در داراب حضور یافت و در حسینیه المهدی و در جمع مردم داراب سخنرانی کرد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ اما جمعه موقت تهران به آشنایی خود با برخی از بزرگان علمی داراب […]

    آیت‌الله سید احمد خاتمی: با اسم داراب توسط شیح یحیی انصاری آشنا شدم/ طاغوتی ها؛  ۴۰ سال است که خمیازه می کشند
    پ
    پ

    آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح دوشنبه یک مرداد ماه۹۷ در جشن میلاد امام رضا و گرامی داشت دهه کرامت در داراب حضور یافت و در حسینیه المهدی و در جمع مردم داراب سخنرانی کرد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ اما جمعه موقت تهران به آشنایی خود با برخی از بزرگان علمی داراب در قم اشاره کرد وگفت: با اسم داراب توسط شیح یحیی انصاری شیرازی آشنا شدم، وقتی به قم رفتم ایشان از تبعید برگشته بود، قبل از انقلاب از همان زمان ایشان را عارف انقلابی ولایی تا آخر عمر می شناختیم. وی به برخی با معرفی برخی  مفاخر داراب گفت:   مفاخر این دیار ر هم امام جمعه آقای صادقی معرفی کردند از جمله  از بزرگ محبوب این دیار  که در غربت امام از امام دفاع کرد از ایت الله نسابه گفتند؛ از مرحوم شرعی که قدرش ناشناخته ماند؛ عمرش در حال دوندگی برای خدمت بود، جامعه الزهرا قم و حوزه علمیه خواهران مدیون اوست؛ در نهضت امام سر از پا نمی شناخت، در اینجا یاد می کنم از نویسنده متعهد و عضو جامعه مدرسین؛ مرحوم امامی شیرازی که اهل اینجاست. مفاخر  این دیار فراوانند و بسیاری از آن بزرگان در جمع حاضرند و  گویای این است که شهر شهر ولایی استو استخوان بندی این شهر با ولایت بسته شده است.

    آیت ا… خاتمی سپس با ورود به بحث فرصت ها گفت: در رابطه با فرصت ها آدم ها پنج جورند؛ نوع اول آدم هایی هستند که از فرصت ها استفاده می کنند از فرصت جوانی و از فرصت عمر و سلامتی درست استفاده می کنند. همه آنهایی که به جایی رسیده اند مدیون همین استفاده  صحیح از فرصت ها هستند، مرحوم بروجردی فرمود من هر چه دارم در فرصت جوانی تحصیل کردم.  دوم گروه کسانی هستند که فرصت ساز هستند فرصت سازان تاریخ انبیا و اولیا و جانشنینان آنها هستند؛ حضرت نوح پیامبر ۹۵۰ سال تبلیغ می کرد؛ ۸۰ نفر به او ایمان آوردند، حض ت محمد(ص) روز اول دو مرید داشت حضرت علی و خدیجه. امروز بیش از یک میلیارد و پانصد هزار نفر اسلام دارند این یعنی فرصت سازی در شرایطی که دنیا غرق در ظلمت بود؛ دنیا را روشن کرد و امام راحل در عصر و زمان در زمره فرصت سازان است. در اوج خفقان طاغوت گفت من سینه ام را برای گلوله های شما اماده کرده ام. گروه سوم آنهایی که  بحران را تبدیل به فرصت می کنند. ولایت جبری برای امام رضا بحران بود؛ بحرانی مثل زندان بود امام رضا از همین فرصت استفاده کرد. نکته ای که در مورد امام رضاست همین نکته است که امام رضا بحران را تبدیل به فرصت کرد.

    گروه چهارم فرصت طلبانند؛آدمهای رندی که دور از گود ایستادند تا ببیند چه می شود هر که برد و هر طرفی که باد وزید به همان طرف می روند. مرحوم مطهری در کتاب نهضت های اسلامی در  صد سال اخیر می گوید؛ بسیاری از نهضت ها دچار این آفت شدند، فرصت طلبانی که در انقلاب نبودند و  همراهی نداشتند، بعد از پیروزی انقلاب خود را شریک می دانستند و تا جایی پیش رفتند که صاحبان انقلاب را کنار زدند؛علما بودند که مردم  را ضد استبداد قاجار به صحنه آوردند  و مشروطیت مشروعه را فریاد زدند اما همین فرصت طلبان وارد میدان شدند، خروجی آن این بود که مجتهد بزرگ؛ شیخ فضل الله نوری را به دار کشیدند و مرحوم آخوند خراسانی را مسموم کردند، در ایران شیخ فصل الله به دار آویخته شد، همان کسانی که شیخ را به دار کشیدند آخوند خراسانی را مسموم کردند و کشتند. فرصت طلبان به جان انقلاب بیفتند همین می شود. پیرمرد ۸۰ ساله به جرم دم زدن از اسلام به دار زدند و تا جایی که می توانستند به او اهانت کردند. اینکه رهبر انقلاب فریاد می زد که نگران نفوذی هاست قصه این است. کسانی که هیچ رنجی در  انقلاب نکشیدند، باید مراقب ورود نفوذی ها بود که این سرنوشت را به دنبال دارد.

    پنجمین گروه آدمهایی هستند که فرصت سوزند و فرصت های طلایی را از دست می دهند. همان که بعد از وجود مقدس نبی اکرم اتفاق افتاد. اگر امام علی(ع) در جایگاه حق قرار می گرفت خیلی چیزها را عوض می کردند و خروجی این شد فرصت سوزی یعنی همین.

    عضو مجلس خبرگان رهبری نظام اسلامی را نعمت خداوند دانست و افزود: خداوند لطف کرده و نعمت بزرگ و ارزشمند نظام مقدس جمهوری  اسلامی به ماد داده است و این را نسل اول  انقلاب خوب می فهمند یعنی چه؛ چون خفقان طاغوت را دیده اند. همه نگران سخن چینان ساواک بودند، نمایندگی مجلس فرمالیته بود، سازمان ساواک مشخص می کرد که چه کسانی نماینده کجا باشند. ایران چنین وضعی داشت. نسل دوم و نسل سوم اگر کتاب خوانده باشند آنها هم می فهمند اما درست منتقل نشده و فکر می کنند فقط دولتی عوض شده؛ این نبود؛ ۵۷ سال بردگی محض بود. ورود ایرانی و سگ در تهران به باشگاههای خارجی ها ممنوع بود، خود شاه مکه می رفت و زیارت امام رضا می رفت همه آنها منافقانه و ریاکارانه بود. رژیم شاله رژیم شیعه نبود، رژیم لائیک بود؛ دین برایشان مهم نبود. شخصیت دوم رژیم می گفت راز بدبختی ما اسلام است و اگر دینی به درد مردم بخورد اولش زرتشتی گری است و بعد از بهائیت، این وضع ایران و اسلام بود. برخی از این ها می گفتند شش ماه و دوسال دیگه برمی گردیم، حتما کتب ذربار به روایت دربار که ۳ جلد است را بخوانید، در این کتاب حرف هایی که خودشان راجع به دربار گفته اند چاپ شده است و مستند است.  روزهای اول بعد از انقلاب؛ طاغوتی ها می گفتند ۶ ماه، یکسال، دو سال دیگر بر می گردیم؛ ولی ۴۰ سال است که خمیازه می کشند، علیرغم تبلیغات و شیطنت ها؛ هر بلایی که میشد در این ۴۰ سال سر انقلاب بیارند؛ آوردند. جنگ قومیت ها، جنگ تحمیلی، نفوذی ها، کودتا و این اواخر تحریم ها و سرکارآمدن رئیس جمهور دیوانه به معنای واقعی در  آمریکا، رئیس جمهور محترم موضع خوبی گرفت و در مقابل آمریکائی ها گفت؛ اگر تسلیم  این جماعتی که امروز در آمریکا سرکار هستنتد شویم  تمام کشور را غارت می کنند و ما تا اخرین قطره خون در برابر آنها ایستاده ایم، این موضع انقلاب اسلامی است و دوست داریم همیشه مواضع رئیس جمهور اینگونه باشد. همچنین ایشان گفتند؛ بازی با ایران بازی با دم شیر است. هم  ترامپ و هم وزیرخارجه در توئیت شان شبیه لات های گفته اند که کاری نکنید که پشیمانتان می کنیم. آقای  ترامپ؛ ۴۰ سال است که ما شما را پشیمان کرده ایم و پشیمان خواهیم کرد. دشمنان شما در پی براندازی اند می خواهند این فرصت طلابی از دست شما گرفته شود؛  قبل از اینکه راه های خود را بگویند؛ به صراحت می گویم؛ این تلاش بیهوده است؛ این انقلاب خدایی است؛ چهل سال است که این انقلاب ادامه داشته و باز هم ادامه خواهد داشت و شماها گور به گور خواهید شد.

    دشمنان با چه شیوه ای می خواهند با نظام مقابله کنند. یکی از راه های مقابله با نظام مقابله با دین و ارزش هاست، اینها فهمیده اند که شالوده انقلاب؛ دین و ارزش ها بوده و به جان دین و ارزش ها  افتاده اند. یک جلوه آن بی حجابی و  بدحجابی است. شبکه های ماهواره ای غوغا می کنند، در فضای مجازی  با پخش شایعات دروغین با متزلزل نشان دادن نظام؛ هدفشلن این است که شالودها را بزنند، نمی گویم هر زن بی حجاب یا بد حجاب ضد انقلاب است ولی زن بی حجاب حداقل فریب خورده است. آنها نمی خواهند جلوه های دین در این نظام وجود داشته باشد به همین خاطر بنیان های دینی را تضعیف می کنند.

    دوم تضعیف ولایت فقیه است؛ در روزنامه ها در فضای مجازی رندانه و شیطنت آمیز می خواهند مشکلات را پای رهبری بنویسند ما عکس آن مدعی هستیم؛ اگر این چهل سال حرف امام  و رهبر کاملا شنیده می شد این مشکلات را نداشتیم. امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند ما هر موقع پشتیبان بودیم به فضل خدا بهره بردیم مقام معظم رهبری ۹ شرط برای پذیرش برجام بیان کردند؛ یکی این بود که اوباما تضمین کتبی برای لغو تحریم ها بدهد؛ او تضمین کتبی نداد و برخی از مسئولان گفتند تمام تحریم ها یک جا لغو شد؛ روزنامه هایی که بعضا پایگاه دشمن بودند تیترها زدند؛ روز بدون تحریم و ازاین نوع تیترها. رهبری گفت تضمین بگیرید؛ نخواستند یا نتوانستند؛ منصفانه می گویم می خواستند ولی نتوانستند.

    سومین راه مقابله با نظام پمپاژ ناامیدی در جامعه است؛  جوری در این فضاها نشان می دهند که فردا انقلاب و نظام در حال فروپاشی است. تبلیغات می کنند که مردم؛ زود آذوقه بخرید تا تحریم نشده و چرا که اگر تحریم بیاید قحطی می شود،  نظام ساقط می شود. فضای دروغ  و جنگ روانی ایجاد می کنند اما نمی دانند که  انقلاب شجره طیبه است که تند بادها حتی نمی توانند یک شاخه آن را تکان بدهند تا چه رسد به اینکه به اصل آن آسیب برسانند.

    چهارمین خطی که دشمن دنبال میکند ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسئولان نظام است. ما یک رهبر داریم سه قوه داریم؛ نهادهایی مثل نیروی مسلح و انتظامی داریم این مجموعه  مورد تایید اند. اپوزیسیون بودن در نظام اسلامی معنا ندارد؛ رئیس جمهور تنفیذ آقا را دارد؛ رییس قوه قضاییه حکم آقا را دارد مجلس شورای اسلامی شش فقیه شورای نگهبان را دارد؛ اینها قوای مشروع نظام هستند، باید کمکشان کرد و اگر نقدی است به صورت سازنده باشد، جوری وانمود می کنند که  مردم را به همه نهادها بی اعتماد کنند.

    پنجمین راه مقابله با نظام  گسترش فساد و گناه در جامعه است. همه مسئولان متوجه باشند  آندولس یک کشور اسلامی بود همین اسپانیای کنونی با گسترش فساد ظهور کرد ما سر دین خود با کسی تعارف نداریم به مسئولان می گویم در بحث حجاب انگیزه داشته باشند. رییس اداره انگیزه داشته باش. در این مجموعه رعایت حجاب و عفاف داشته باش. پدر و مادر تاثیر گذار باشید گناه در جامعه نقشه دشمن است.

    ششمین راه مقابله با نظام گسترش فرهنگ ما نمی توانیم است. این هم تزریق دشمن است. ما می توانیم خوب هم میتوانیم. از شاه همه حکومت ها حمایت می کردند. اما دیدیم این حکومت سرنگون شد به تعبیر رهبر در ناباوری تمام حکومتشان فروریخت.

    هفتمین راه دشمن برای مقابله با نظام  سیاه نمایی است. سیاه نمایی مطلق گناه است وسفید نمایی مطلق هم تملق است هر دو غلط است . مشکلات را بیش از آنچه هست نشان می دهند اسمش سیا ه نمایی و بعضی می گویند هیچ مشکلی نیست مشکلات و گرانی و عدم ثبات در بازار وبی کاری هست ولی به فضل خدا وعده داده صبوری پیشه کنید و تقوا که کید دشمنان بی اثر خواهد ماند.

    گفتنی ست پیش از سخنرانی آیت ا… خاتمی؛ امام جمعه داراب در سخنان مبسوطی با معرفی مفاخر داراب همچنین انتساب آن به امام مجتبی توضیحاتی ارائه کرد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.