جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آیا مغازه داران هم به پاکیزگی و زیبایی اهمیت می دهند؟

    شناسه : 9934 ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 1323 بازدید ارسال توسط :

    ما همیشه عادت کرده ایم از مسئولین انتقاد کنیم. اما برای یک بار هم که شده خودمان از خودمان انتقاد کنیم. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، معضل زباله ریختن در جوی آب در فصل زمستان یک حکایتی دارد و در فصل تابستان حکایتی دیگر؛ در تابستان بوی تعفن می دهد و در فصل […]

    آیا مغازه داران هم به پاکیزگی و زیبایی اهمیت می دهند؟
    پ
    پ

    ما همیشه عادت کرده ایم از مسئولین انتقاد کنیم. اما برای یک بار هم که شده خودمان از خودمان انتقاد کنیم.
    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، معضل زباله ریختن در جوی آب در فصل زمستان یک حکایتی دارد و در فصل تابستان حکایتی دیگر؛ در تابستان بوی تعفن می دهد و در فصل زمستان و هنگام بارش باران، باعث آب گرفتگی معابر می شود. خیلی از مغازه داران این اتفاق را رقم می زنند و گویا برایشان هم اهمیتی ندارد.
    ریختن زباله در جوی آب بویژه در حدفاصل سه راه کمربندی تا باغ ملی سبب شده تا در این ناحیه که بیشترین میزان تردد هم در آن صورت می گيرد نه تنها چهره شهر را نازیبا نماید بلکه سبب شده تا بوی تعفن و نامطبوع بسیار آزار دهنده باشد؛ هر چند ابن بوی نامطبوع در تمام طول سال وجود دارد که برای شهری چون داراب که امروزه یکی از مدعیان توسعه یافتگی و پشرفت در استان فارس است بسیار نگران کننده می باشد.

    در حل این معضل شهرداری و شورای شهر با کمک اصناف می توانند مغازه داران را ملزم کنند تا سطل زباله به اندازه مناسب تهیه نمایند و حتی زباله های تر را از زباله های خشک تفکیک کنند.
    متأسفانه در این زمانی که تدبیر دولت و امید مردم راه به جایی نبرده، تعداد دوره گردها نیز رو به افزایش است. همه ما شاهد افرادی بودیم که در سطل های زباله به دنبال زباله های بازیافتی هستند تا از طریق فروش آنها امرار معاش کنند؛ در بعضی مواقع هم به خاطر برخورد با زباله های آسیب زا، صدمه می بینند و زباله ها را به بیرون می ریزند.
    با تفکیک زباله از مبدأ، علاوه بر اینکه حواسمان به معیشت دوره گردها است، باعث زیبایی و پاکیزگی شهر خود هم می شویم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.