شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۳۴۳۲۰۳ نفر / در استان فارس: ۳۸۵۹۵ نفر/ داراب: ۸۲۱ نفر

    شناسه : 11682 ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 710 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۳۴۳۲۰۳ نفر / در استان فارس: ۳۸۵۹۵ نفر/ داراب: ۸۲۱ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

    وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

    سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۹۷ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند؛ ضمن اینکه ۳۸۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    لاری متذکر شد: تا کنون دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمار روزانه وضعیت کروناویروس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۳۵ هزار و ۹۶۴ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان بررسی شده است که از این تعداد، ۳۸ هزار و ۵۹۵ مورد مثبت بوده است.

    دکتر «علی اکبری» مجموع بهبود یافتگان در مراکز درمانی استان فارس و یا افرادی که از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۳۵ هزار و ۴۰۶ نفر اعلام کرد.

    وی افزود: با جان باختن ۱۲ شهروند استان فارس طی روز گذشته تاکنون، آمار جانباختگان کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری در استان، به ۷۰۱ نفر رسیده و هم اکنون نیز از مجموع ۷۶۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به بیماری که در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۱۰۸ نفر در بخش های مراقبت ویژه، تحت مراقبت های جدی قرار دارند.

    او اظهار کرد: اگرچه بر اساس شرایط کلی استان، فارس در وضعیت هشدار قرار دارد، اما شهر شیراز و تعدادی از شهرستان های استان به دلیل تعداد بالای موارد مثبت و بستری، در وضعیت قرمز است که بر همین اساس از عموم مردم می خواهیم رعایت توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

    دکتر اکبری یادآور شد: بر اساس آخرین آمارهای استان، از هر سه مورد نمونه گیری، یک مورد مثبت قطعی شناسایی شده و همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت ها را افزایش می دهد.

    بر اساس آخرین گزارش ها، یک مورد جدید مبتلا به کرونا در شهرستان داراب شناسایی شد. بدین ترتیب آمار کل مبتلایان به ۸۲۱ نفر رسید.

    آمار مبتلایان به تفکیک بخش ها:

     ۱ نفر بخش فسارود ( ۱ نفر روستای علی آباد)

    آمار بیماران در حال بستری در بخش مراقبتهای ویژه امام حسن مجتبی علیه السلام، ۱۰ نفر می باشد که ۶ نفر مثبت قطعی، ۲ نفر منفی و ۲ نفر پیگیر جواب آزمایش هستند.

    آمار فوتی قطعی تاکنون ۲۵ نفر می باشد.

    به بیماران دارای بیماری زمینه ای ( دیابت، قلبی، فشارخون، آسم، سرطان و…) اکیدا توصیه می شود که در خانه بمانند و حضور در خارج از خانه را به حداقل برسانند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.