سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۳۷۷۲۴ نفر / در استان فارس: ۵۵۶۶ نفر / در داراب: ۶۱ نفر

    شناسه : 11148 ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 647 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکترجهانپور درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت:  تا  ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۳۷۷۲۴ نفر / در استان فارس: ۵۵۶۶ نفر / در داراب: ۶۱ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکترجهانپور درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت:  تا  ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

    وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

    دکتر جهانپور با اشاره به مجموع بیماران کووید ۱۹ گفت:، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

    وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

    وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

    دکتر جهانپور افزود: ۲۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    جهانپور گفت: تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.

    دکتر عبدالرسول همتی گفت: از هزار و ۶۸۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ استان، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

    وی افزود: از ۷۴ مورد جدید در استان، شیراز ۵۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ مرودشت، ممسنی و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ خرم بید و لامرد هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

    دکتر همتی گفت: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، بنابراین از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۱۰۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

    دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون چهار هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

    معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان  و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در گروه سنی زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت، مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است و این امر نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

    بر اساس گزارشات رسیده، با افزوده شدن یک کرونایی دیگر آمار مبتلایان در شهرستان داراب به ۶۱ نفر رسید. در پنجمین روز از خرداد ماه، تست کرونا یک مرد ۲۹ ساله مثبت اعلام شد.

    کاهش فاصله اعلام تست های مثبت، زنگ خطر را برای شهرستان داراب به صدا درآورده است و شاید وضعیت از حالت سفید خارج و به وضعیت خطر نزدیک شود.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.