چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آغاز واکسیناسسیون کرونا به مدافعان سلامت در داراب

    شناسه : 12692 ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 758 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، اولین مرحله از تزریق واکسن کرونا به مدافعان سلامت در کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در این آیین گفت: در مرحله اول اختصاص سهمیه واکسن به شهرستان داراب، ۴۰ دوز به شهرستان اختصاص داده شد ولی چون […]

    آغاز واکسیناسسیون کرونا به مدافعان سلامت در داراب
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، اولین مرحله از تزریق واکسن کرونا به مدافعان سلامت در کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در این آیین گفت: در مرحله اول اختصاص سهمیه واکسن به شهرستان داراب، ۴۰ دوز به شهرستان اختصاص داده شد ولی چون زیرساخت آماده نبود همراه با پک دوم که ۳۵ واحد بود با هم تحویل گرفتیم.

    دکتر ارجمند افزود: امروز ۴۰ دوز واکسن را به نیروهایی که از قبل مشخص شده و طبق دستورالعمل های وزارتی است، تزریق خواهیم کرد و فردا هم ۳۵ واحد دیگر را که در حوزه بهداشتی است و کسانی که در تماس با این بیماری هستند، انجام خواهیم داد.

    وی در خصوص نوع واکسن اختصاص یافته به شهرستان داراب عنوان کرد: این سهمیه از نوع واکسن روسی و دو دوزی است که بیست و یک روز بعد مرحله دوم آن تزریق می شود. پروسه تولید واکسن پیچیده است که انواع و اقسام مختلفی دارد اما این نوعی که الان ساخته شده از نوع تکثیر ژنوم است و باید در دمای خیلی پایین نگهداری شود.

    رییس بیمارستان امام حسن مجتبی در این مراسم، ضمن نوید به همه مدافعان سلامت با پوشش ۹۵ درصدی از واکسیناسیون، اولویت گروههای هدف در آغاز واکسیناسیون عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قولی که وزیر بهداشت داده اند تا شهریور ماه آینده حدود ۸۰ دصد از کل جامعه واکسینه خواهند شد.

    دکتر عوض زاده با درخواست از رئیس شبکه بهداشت مبنی بر، به امانت گرفتن ۲۰ دوز از سهمیه حوزه شبکه بهداشت اظهار داشت: با توجه سخنان وزیر بهداشت مبنی بر شروع طوفان کرونا از ایام عید، درخواست دارم ۲۰ دوز از ۳۵ دوز سهمیه واکسن که در اختیار حوزه شبکه بهداشت است به حوزه درمان اختصاص یابد تا بتوانیم همه همکاران را تا قبل از عید به طور کامل واکسینه کنیم؛ طبق گفته ی ریاست دانشگاه این اختصاص سهمیه ها ادامه پیدا می کند و از سهمیه ما به همکاران حوزه بهداشت اختصاص دهند.

    وی افزود: همه همکاران در حوزه درمان را به دو دسته تقسیم کردیم یک دسته شامل همکارانی هستند که مستقیما با کرونا در ارتباط بودند که سه بخش اورژانس کرونا، آی سیو کرونا و بخش جنرال کرونا که مجموعا شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص داخلی و عفونی، پرسنل و متخصص طب اورژانس می شوند و مواجه مستقیم با بیماری کرونا دارند؛ مجموعه دیگری از همکاران که به نوعی درگیر می شوند و مجموعا ۳۸۵ نفر پرسنل هستند که شامل این واکسیناسیون می شوند و امیدواریم بتوانیم ۱۴۴ نفر که مواجه مستقیم دارند، تا قبل از عید کامل واکسینه شوند.

     

     

     

     

    خبرنگار: اقسانه قرایی

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.