پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آغاز برداشت گندم در داراب/ تولید گندم داراب دو برابر نیاز جمعیت شهرستان

    شناسه : 3104 ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲:۰۳ 659 بازدید ارسال توسط :

      در آستانه برداشت محصولات شتوی اولین جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان داراب برگزار شد. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به بارندگی های موثر در اوایل سال و تغییرات دمایی مناسب گفت:  پیش بینی می شود ۶۰ هزارتن گندم […]

    آغاز برداشت گندم  در داراب/ تولید گندم داراب دو برابر نیاز جمعیت شهرستان
    پ
    پ

     

    در آستانه برداشت محصولات شتوی اولین جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان داراب برگزار شد.

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به بارندگی های موثر در اوایل سال و تغییرات دمایی مناسب گفت:  پیش بینی می شود ۶۰ هزارتن گندم  از مزارع شهرستان برداشت شود که این میزان دو برابر نیاز شهرستان می باشد .

    سیدی سطح قابل برداشت گندم را ۱۳۵۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان از سطح برداشت  نسبت به سال گذشته ۲۷۰۰ هکتار کاهش نشان می دهد. مدیر جهاد کشاورزی داراب  در ادامه افزود:  شرایط خاص آب و هوایی و بحران آب  علت اصلی کاهش سطح زیر کشت گندم شهرستان است.

    وی   در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت:  خرید گندم سال زراعی ۹۵- ۹۴   بر عهده اداره غله بوده و اداره تعاون روستایی بعنوان مباشر عمل می کند.  وی با تشکر از حضور کلیه اعضاء ستاد برداشت گندم شهرستان، از همکاری فعال فرمانداری، اداره غله، تعاون روستایی، نیروی انتظامی و سایر اداره های مرتبط  در برداشت گندم سال گذشته تقدیر و تشکر نمود.

    عاشوری کارشناس مکانیزاسیون نیز در این جلسه از شروع برداشت گندم از منطقه آبرود شور  فورگ  در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۳۱ خردادماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: در جهت جلوگیری از ریزش گندم ۱۷ اکیپ فنی ، آماده نظارت بر عملیات برداشت می باشد و تمامی کمباین ها نیز کارت معاینه فنی دریافت کرده اند .

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.