پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سفرنامه پیاده روی مراد قربانی از داراب تا شاهچراغ شیراز

    شناسه : 14452 ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 448 بازدید ارسال توسط :

    سفرنامه پیاده روی مراد قربانی از داراب تا شاهچراغ شیراز   پیاده روی اربعین فرصتی برای عرض ارادت دلدادگان حضرت دوست است و هر کسی به اندازه توان خود، ابراز ارادت می کند و مراد قربانی، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش، با پیاده روی از داراب به شیراز، به ساحت مقدس اباعبدالله حسین(ع) عرض ارادت […]

    سفرنامه پیاده روی مراد قربانی از داراب تا شاهچراغ شیراز
    پ
    پ

    سفرنامه پیاده روی مراد قربانی از داراب تا شاهچراغ شیراز

     

    پیاده روی اربعین فرصتی برای عرض ارادت دلدادگان حضرت دوست است و هر کسی به اندازه توان خود، ابراز ارادت می کند و مراد قربانی، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش، با پیاده روی از داراب به شیراز، به ساحت مقدس اباعبدالله حسین(ع) عرض ارادت کرد.

    او در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز ، سفرنامه خود از داراب تا شیراز را اینگونه تشریح کرد.

    مراد قربانی هستم و ۵۳ سال سن دارم، پیاده روی را در سال ۷۸ هم انجام داده بودم.

    روز پنج شنبه، ساعت ۴صبح، از داراب حرکت کردم و نهار را بالای گردنه بیخه دراز خوردم شام را امامزاده شمس الدین بودم، کمی استراحت کردم خوابم نبرد و به نوبندگان آمدم، یکی دو ساعت خوابیدم و باز حرکت کردم. تقریبا ساعت ۲وخورده ای نزدیک به ۳ فسا بودم و ساعت ۵ونیم از ایستگاه صلواتی ابتدای فسا حرکت کردم. ساعت یک امامزاده اسماعیل نهارخوردم و ساعت دو و نیم حرکت کردم. ساعت ۸ سروستان بودم و ۹/۳۰ از سروستان حرکت کردم که پس از طی ۱۰ الی ۱۲ کیلومتر متاسفانه کنارجاده نور ماشینهای مقابل باعث شد زمین خوردم و از ادامه راه باز ماندم و مابقی راه تا پلیس راه شیراز با وسیله نقلیه آمدم و از آنجا صبح دوباره پیاده طی مسیر کردم و در مراسم اربعین حدود ساعت ۱۱ به شاه چراغ رسیدم.

    به طور متوسط در هر ساعت حدود ۵ تا ۷ کیلومتر میزان حرکت و در روز حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر متوسط حرکت است، اما چون شب هم تا پاسی از شب هوا مساعد است می توان حرکت کرده و بسته به توان افراد متغیر است.

    این مسیر را به تنهایی سفر کردم و مرحله بعدی سفرم به استهبان، نی ریز و زرین دشت بوده و قصد سفر به مشهد مقدس را دارم که تا کنون همراهی پیدا نکردم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.