شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2029 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رسول امیری بیان کرد: هنر مثل عشق است و مرز و محدوده نمی شناسد/ همه جای ایران سرای من است

    شناسه : 14952 ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 256 بازدید ارسال توسط :

    به بهانه اکران مستند قفل ها ساخته رسول امیری، گفتگوی کوتاهی با این مستند ساز دارابی داشتیم.   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز  رسول امیری، کارگردان و نویسنده مستند راز قفل ها در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز به تشریح این مستند پرداخت امیری با بیان اینکه معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی […]

    رسول امیری بیان کرد: هنر مثل عشق است و مرز و محدوده نمی شناسد/ همه جای ایران سرای من است
    پ
    پ

    به بهانه اکران مستند قفل ها ساخته رسول امیری، گفتگوی کوتاهی با این مستند ساز دارابی داشتیم.

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز  رسول امیری، کارگردان و نویسنده مستند راز قفل ها در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز به تشریح این مستند پرداخت

    امیری با بیان اینکه معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی داراب اولویت اول در ساخت مستند بود تصریح کرد: ما در تدارک ساخت یک فیلم کوتاه مستند از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان داراب بودیم اما به هر حال شرایط و امکانات به هر دلیلی فراهم نبود؛ تا اینکه والدین یک هنرآموز به نام تانیا فتحی با سفارش یکی از دوستان به ما برخورد کردند و گفتند که دوست داریم فرزندمان در اجرا و گزارشگری دیده شود و گویا موفق هم هست؛ ما از او تست گرفتیم و عالی بود.

    رسول امیری با اشاره به اینکه در منطقه نی ریز ضبط انجام شده است، افزود: هنرجو ساکن منطقه نی ریز بود، بنابراین جاذبه های تاریخی آن منطقه را ضبط کردیم. این موضوع را با اداره ارشاد مطرح کردیم و با استقبال خوبی مجوز را صادر کردند. فرماندار نی ریز، آقای مختار یوسفی که دارابی بودند اما تعلق خاطری خوبی به نی ریز داشتند و معتقد بودند هر کسی که به هر نوعی پتانسیل های شهرستان نی ریز را معرفی کند در هر شرایطی با آن مجموعه همکاری می کنند و نهایت همکاری و هماهنگی را به عمل آوردند. اداره های میراث فرهنگی و آموزش وپرورش هم حمایت کردند و در اکران و رونمایی این فیلم استقبال خوبی به عمل آمد. تانیا فتحی، نونهال هنرمند و موفق نی ریزی نقش مجری و گزارشگر فیلم به عهده داشتند. در قسمتی از فیلم هم نریشن (متن خوانی) را خودم اجرا کردم.

    نویسنده و کارگردان دارابی به ابعاد دیگری از مستند راز قفل ها پرداخت و افزود: یک نمایشگاه در موزه برگزار شده بود و یوسف آذریان برادر شهید آذریان، پس از ۳۵ سال تلاش، انواع و اقسام قفل و کلیدهای ادوار مختلف تاریخی را به یاد شهدا و برادر شهیدش در موزه احمد نی ریزی جمع آوری کرده بود و به عنوان سوژه فیلم انتخاب کردیم.

    وی افزود: تصویربردار و تدوینگر خانم عاطفه مهرزاد، صدابردار و مشاور کارگردان آقای مهدی فلاحتی بودند و قسمتی از موسیقی متن توسط استاد حسین خورشیدی نوازنده خوب دارابی اجرا شد و با ما همکاری کردند.

    رسول امیری با بیان اینکه حمایت مسئولان شهرستان نی ریز باعث دلگرمی مجموعه ما بود اظهار داشت: مسئولان آن منطقه دوباره ما را دعوت به فعالیت هنری کردند. امیدواریم که در شهر خودمان هم به همین صورت از طرح و ایده های هنرمندان استقبال شود. البته به برخی مسئولان داراب تا کنون پیشنهادهایی داده ایم اما بنا به هردلیلی موفق نبوده ایم؛ شاید ایراد از ما باشد. اما مهم نیست هنر مثل عشق مرز و محدوده نمی شناسد؛ همه جای ایران سرای من است.

    لازم به ذکر است پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه از مستند کوتاه راز قفل ها با حضور مختار یوسفی فرماندار نی ریز و جمعی از هنرمندان رونمایی شد.

    اولین برداشت این مستند کوتاه با ادای احترام به مقام بلندمرتبه شهدای شهرستان آغاز و پس از آن به معرفی گوشه ای از جاذبه های این شهرستان به ویژه نمایشگاه قفل و کلید که پیشتر توسط آقای آذریان برپا گردیده بود، پرداخته شده است.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.