شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس دادگستری داراب: توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت و تصادفات از پرونده های شاخص دادگستری داراب است/ دادستان داراب: ۷۰ درصد از تصادفات به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است

    شناسه : 14169 ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ 609 بازدید ارسال توسط :

    رئیس دادگستری داراب: توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت و تصادفات از پرونده های شاخص دادگستری داراب است/ دادستان داراب: ۷۰ درصد از تصادفات به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه صبح سه شنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور خبرنگاران […]

    رئیس دادگستری داراب: توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت و تصادفات از پرونده های شاخص دادگستری داراب است/ دادستان داراب: ۷۰ درصد از تصادفات به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است
    پ
    پ

    رئیس دادگستری داراب: توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت و تصادفات از پرونده های شاخص دادگستری داراب است/ دادستان داراب: ۷۰ درصد از تصادفات به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است

    نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه صبح سه شنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور خبرنگاران رسانه های شهرستان برگزار شد.

    به گزارش عصر داراب نیوز، صادق صادقی رئیس دادگستری شهرستان داراب با بیان اینکه مردم بی واسطه با رئیس و دادستان دادگستری در ارتباط هستند اظهار داشت: به یاری خدا توانسته ایم دست کارچاق کن ها را در دادگستری قطع کنیم و با افتخارمی گوئیم که واسطه ها و کارچاق کن ها در دادگستری نقش و حضوری ندارند و مردم بی واسطه با رئیس دادگستری و دادستان در ارتباط هستند.

    صادق صادقی در خصوص بیشترین میزان شکایات عنوان کرد: شکایات مربوط به توهین و افترا بیشترین میزان ورودی پرونده های شکایت در دادگستری داراب را از آن خود کرده است که این مهم؛ نشان دهنده ی پائین بودن آستانه تحمل مردم در این شهرستان است که باید در این زمینه گام های فرهنگی روشنگرانه ی بسیاری برداشته شود.

    وی میزان پرونده های ورودی در سال گذشته در این واحد قضایی را ۲۱۵۹۰ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: این پرونده ها تماما مورد رسیدگی قرارگرفته است.

    صادقی افزود: از ۱۰ مورد پرونده های خاص می توان به ترتیب به: مطالبه وجه، درخواست سازش، تامین خواسته، اثبات مالکیت، مطالبه خسارت دادرسی، الزام به تنظیم مدارک خودرو و ملک و مطالبه مهریه اشاره نمود.

    رئیس دادگستری داراب افزود: بعد از توهین که ۳۲۴۴ مورد از پرونده های سال جاری را به خوداختصاص داده، ضرب و جرح عمدی ۲۱۳۵ مورد، سرقت ۱۸۴۱ مورد و تصادفات ۱۴۸۹مورد از پرونده های شاخص را از آن خود نموده است.

    صادق صادقی اضافه کرد: در شوراهای حل اختلاف شهرستان داراب نیز در طی این مدت، ۱۲۵۵۷ پرونده ی ورودی داشته ایم.

    رئیس دادگستری داراب با اظهار تأسف از افزایش ۸۰۰ موردی پرونده های مربوط به دعاوی خانواده گفت: امسال قریب به ۲۰۰۰ پرونده ورودی مربوط به دعاوی خانواده داشته ایم که زنگ خطر و بحران محسوب می شود که بسیارنگران کننده و اندوهبار است و باید خانواده ها در تحکیم بنیان خانواده بیشتر کوشش کنند و اجازه ندهند مشکلات و اختلافات کوچک و قابل حل به بحران و طلاق منتهی شود.

    رئیس دادگستری داراب تصریح کرد: ۵۰ درصد از پرونده های وارد شده به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شده اند. همچنین ۳ پرونده قتل منجر به سازش در این مدت داشته ایم.

    صادقی با بیان این نکته که درسال گذشته، باهمکاری اداره امور اراضی، از تغییر کاربری ۸ هکتار از اراضی شهرستان جلوگیری شده است، گفت: ۱۲۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی درسال گذشته و ۲۹ هکتار امسال رفع تصرف شده است.

    وی اضافه کرد: تعداد ۱۳ نفر از زندانیان در داراب با استفاده از پابند الکترونیک درمحدوده خاص خارج از زندان، دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

    صادقی با اشاره به کمبود ۳۰ درصدی نیرو در دادگستری تصریح کرد: دادگستری داراب، جزء سالمترین دستگاههای قضایی کشور است و برآنیم تا این مهم حفظ و در جهت تقویت آن کوشش شود. اگرچه این واحد با کمبود ۳۰ درصدی نیرو مواجه است اما به خوبی از عهده رسیدگی به پرونده ها برآمده است.

    نظافت دادستان داراب هم در این نشست خبری گفت: ۷۰ درصد از تصادفات در این شهرستان، به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است و دستگاه قضایی بنا را بر برخورد جدی و شدید با مصرف کنندگان مشروبات الکلی گذاشته است.

    محمدرضا نظافت افزود: اگر راننده ای در حال مستی و شرب خمر به رانندگی اقدام نماید، وسیله نقلیه او به مدت دو ماه توقیف خواهد شد و اگر در حالت مستی تصادف نماید با اشد مجازات با او برخورد خواهد شد.

    دادستان داراب تصریح کرد: متأسفانه ضعف فرهنگی، ضعف اعتقادی و فراموشی معنویات در برخی افراد سبب بروز ناهنجاری ها و جرائم شده است که باید مورد توجه مراجع فرهنگی و تصمیم گیرندگان قرارگیرد.

    نظافت ضمن بیان این نکته که روزانه بیش از ۱۵۰مراجعه کننده به دادگستری داراب داریم گفت: مردم توقع دارند حرفشان شنیده شود و به نظر و سخنشان توجه شود و ما در دادگستری تاکنون بدین نیاز مردمی بخوبی پاسخ داده ایم و رضایت مردم بر این مدعا صحه می گذارد.

    دادستان داراب اضافه کرد: زیبنده نام این دیار مقدس نیست که توهین و افترا پرونده ی اول در دادگستری این منطقه باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.