پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس دادگستری داراب: از سخنان امام جمعه لذت بردیم اما بیانیه نماینده همه ما ناراحت کرد

    شناسه : 7314 ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 1468 بازدید ارسال توسط :

    حجه الاسلام موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب به مناسبت هفته قوه قضائیه در پایان خطبه های نماز جمعه نهم تیرماه ضمن اعتراض به بیانیه دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس که پس از خطبه های نماز عید فطر منتشر شد برخی فعالیت های دادگستری داراب در سال گذشته را تشریح کرد. به گزارش پایگاه تحلیلی […]

    رئیس دادگستری داراب: از سخنان امام جمعه لذت بردیم اما بیانیه نماینده همه ما  ناراحت کرد
    پ
    پ

    حجه الاسلام موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب به مناسبت هفته قوه قضائیه در پایان خطبه های نماز جمعه نهم تیرماه

    ضمن اعتراض به بیانیه دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس که پس از خطبه های نماز عید فطر منتشر شد برخی فعالیت های دادگستری داراب در سال گذشته را تشریح کرد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ موسوی با اشاره به سخنان امام جمعه داراب در روز عید فطر گفت:  زمانی که ما خطبه های جنابعالی در عید فطررا شنیدیم  و تذکراتی که واقعا لازم بود در  رابطه با وضعیت شهرستان بیان کردید، لذت بردیم اما زمانی که آن بیانیه را در فضای مجازی دیدیم همه ما ناراحت شدیم؛ چرا که اجازه نخواهند داد که یک نفر زبان گویای مردم و مسائل و مشکلاتشان باشد، واقعا وضعیت شهرستان باید اینگونه باشد، که یک نفر مثل امام جمعه که نماینده ولی فقیه هستند و بالاترین مقام معنوی شهرستان هستند،  نتوانند مشکلات مردم را بیان کنند؟ کجا میخواهند بروند آنهایی که اینگونه فکر می کنند؟ و اینگونه می اندیشند که باید همه سکوت کنند؟

    رئیس دادگستری داراب با مباحث مطرح شده در جریان انتخابات اشاره کرد و گفت: ما برای نماینده محترم احترام قائلیم اما باید خوب خاطرشان باشد زمانی که بعد از انتخابات که شائبه های زیادی هم در بحث انتخابات بود، تنها کسی که باعث شد انتخابات داراب تأیید شود، شخص امام جمعه بود، مگر فراموش کرده اند، هنگامی که این همه شکایت ها و اما و اگرها در بحث انتخابات مجلس بود، سخنان امام جمعه محترم بود که مهر تأیید بر انتخابات زدند و گفتند که انتخابات داراب صحیح  و سالم برگزار شده است.  آن موقع هم کسانی انتقاد داشتند، اما به حرف امام جمعه احترام گذاشتند و هیچ شکایتی مطرح نکردند.

    موسوی در ادامه افزود: نماینده محترم در بیانیه خودشان گفتند که مشکلات داراب به خاطر این است که نماینده یک مرحله است. چرا نماینده محترم به این زودی تبلیغات را شروع کردید؟ اگر یک مرحله ای سخت است؛پس چرا آمدید؟ نمی آمدید تا همان نماینده قبل دو مرحله ای شود. اگر خوب است برای دیگران هم خوب است. اگر بد است برای شما هم بد است. ما حمایت و تکریم کردیم و اعلام کردیم هر کجا نیازی برای خدمتگزاری به مردم باشد؛ آماده هستیم. اما چرا اینگونه برخورد می شود؟ واقعاً داراب مشکل دارد. داراب مایه آبروریزی شده، ما خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال نمی بریم اما مشکلات و گرفتاری ها را می بینیم؛ دغدغه های مردم را می بینیم، می بینیم پرونده های زیادی که در دادگاه است. همه ما مسؤلیم. باید پاسخگو باشیم . کاش امام جمعه زودتر این تذکرات را می دادند  و مسولین هم به فکر مردم بودند، چرا وضعیت شهرستان ما به گونه ای باشد که انسان وقتی وارد داراب می شود که گویی وارد افغانستان می شود؟ وضعیت زیبایی شهر به این گونه، وضعیت جاده ها هم به این گونه، وضعیت آب در شهرستان که باید با تانکر آبرسانی کنند. در شهرستان لامرد سالها رئیس دادگستری بودم از استان کهکلویه و بویر احمد آب لوله کشی برای مردم لامرد آورده بودند. ایا برای داراب نمی شود آورد؟ نظام نظام توانمندی است، اما جاهایی که ما مشکل داریم خودمان نخواستیم و دنبال آن نرفتیم، ما پیگیری نکردیم، ما کوتاهی کردیم، ما مشکلات مردم را مشکلات خودمان ندانستیم.

    کدام امام جمعه  را می شناسید که اینقدر به فکر مردم باشد و از کار آنها بگوید . البته مردم خوب می دانند و خدمتگزاران خود را خوب می شناسند به جای اینکه ما بیائیم برای مردم توضیح بدهیم که چه کار کردیم صورت مسئله را پاک می کنیم. چرا باید  به کسی که از گرفتاری ها و مشکلات مردم می گوید حمله کنیم؟ هر کجا مشکل داریم من مسؤل نخواستم. نظام ما نظام توانمند و مقتدری است. چرا باید ۴۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها داشته باشیم؟ آیا همه این مشکلات که امروز سرآزیر داراب می شود به خاطر کوتاهی مسئولان در سنوات گذشته نیست ؟ اشتغال ایجاد نکردند، چرا جوان دارابی در لامرد کارگری کند؟ ما نمی خواهیم و پیگیری نمی کنیم. فقط به دنبال کارهای دوست و رفیق خودمان نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “رئیس دادگستری داراب: از سخنان امام جمعه لذت بردیم اما بیانیه نماینده همه ما ناراحت کرد”
    1. حرف حساب