جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • میزان مدیر بنیادمسکن داراب: بزرگترین هدف بنیاد مسکن اینست که بتوانیم روستاییان را در روستا نگه داریم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم

    شناسه : 4784 ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 1742 بازدید ارسال توسط :

    محمد هادی میزان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ بخشی از فعالیت های این نهاد انقلابی  در شهرستان داراب را تشریح کرد.  وی در ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: عرض تسلیت به […]

    میزان مدیر بنیادمسکن داراب: بزرگترین هدف بنیاد مسکن اینست که بتوانیم روستاییان را در روستا نگه داریم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم
    پ
    پ

    محمد هادی میزان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ بخشی از فعالیت های این نهاد انقلابی  در شهرستان داراب را تشریح کرد.

     وی در ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به همه ی روستانشینان غیور، متدین، زحمتکش و با فرهنگ شهرستان داراب و همچنین گرامی داشت پانزدهم مهر ماه ( روز ملی روستا). امیدوارم در سایه ی تدابیر مقام معظم رهبری با اجرای سیاست های دولت محترم به زودی شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهر ها و تثبیت هر چه بیشتر جمعیت روستاها و بهره مندی روستاهای شهرستان از برکات برنامه های توسعه ی کشور و استان باشیم.

    میزان هدف از تشکیل بنیاد مسکن را کاهش مهاجرت روستائیان برشمرد و افزود: بنیاد مسکن برای خدمت به محرومین و افراد بی بضاعت که فاقد مسکن هستند با همت و درایت امام راحل تأسیس شد و از ابتدای انقلاب تا کنون خدمات شایانی به روستاییان عزیز ارائه کرده است و بزرگترین هدف این است که بتوانیم روستاییان را در روستا نگه داریم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم. چون تا زمانی که در روستا هستند خدمات بهتر و بیشتری  ارائه می دهند. در همین راستا بنیاد مسکن داراب گام های بزرگی برداشته خدمات زیادی ارائه داده و خوشبختانه رضایت نسبی روستاییان جلب شده است.

    وی   بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد عمرانی شکل گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت:  در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور تأمین مسکن محرومان و همچنین بعنوان متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردید درحال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اولین نهاد عمرانی شکل گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل است که خدمات مهمی را به مردم علی الخصوص محرومین و روستائیان ارائه نموده است.

    مدیر بنیاد مسکن داراب مهمترین فعالیت های این نهاد را برشمرد و افزود: طرح تأمین مسکن محرومان از حساب ۱۰۰ امام(ره)، تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، ساخت و سازهای واحدهای مسکونی شهری، طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی (طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی)، بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی (سیل ، طوفان وزلزله و…)، طرح نظام فنی روستایی شامل دفاترفنی و ناظرین آموزش دیده، سنددارکردن خانه های روستایی وشهرهای ۲۵ هزارنفر، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی و طرح واگذاری زمین جهت مسکن روستایی وهمچنین صدور خدمات پروانه ساختمان روستایی  بخشی از حوزه های فعالیت این مجموعه است.

    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب در خصوص واگذاری زمین به روستائیان داراب گفت:  از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن در شهرستان داراب تا کنون  ۱۳ هزارو۱۹۷ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجدین شرایط در سطح روستاهای شهرستان واگذار و ۱۰ هزار جلد سند به مالکین اعطاء شده است که در سال ۹۵ این ارقام ۴۰۰ قطعه زمین واگذاری و ۱۱۴۱جلد صدور سند بوده است.

    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب ادامه افزود: مراسم اعطای نمادین ۱۰هزارمین سند مالکیت شهری و روستایی یکی  از برنامه های بنیاد مسکن به مناسبت روز روستا است که طی مراسمی این اسناد تحویل مالکین خواهد شد.

    وی در خصوص حوزه بازسازی و مسکن روستایی گفت : طرح ویژه بهسازی ونوسازی مسکن روستایی : از ابتدای طرح تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۲۹۰میلیون ریال در سطح روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده است

    میزان فعالیت های حوزه مسکن شهری را برشمرد و افزود:  : پیگیری و ساخت پروژه ۹۰ واحدی نارنجستان با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد ؛ تا کنون  از مجموع ۱۷۰۶ قطعات تک واحدی و دو واحدی ۱۰۰۰ نفر به بانک مسکن معرفی واز تسهیلات مسکن مهر استفاده نموده اند و تاکنون ۱۰۰۰واحد تحویل متقاضیان گردیده است.

    مدیر بنیاد مسکن داراب در خصوص فعالیت های حوزه عمران روستایی بیان داشت: مطالعه، تهیه و تصویب طرح های هادی روستایی  برای روستاهای بالای۲۰ خانوار شهرستان انجام شده و  در ۱۲۸روستا انجام شده است همچنین  به منظور هدایت توسعه کالبدی روستاها طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار شهرستان اجرا شده است در سال ۹۵نیز تهیه و تصویب ۹ طرح هادی در روستاهای (بیخ و بنگل ،شهرک سید الشهدا،حسن آباد پدم،حسن آباد درنگانه،قلعه سنگ ،پاسالاری ،ده ملکو،استخر و باغ ملا ) انجام شده است 

    وی اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها را مهم ارزیابی کرد و گفت :  به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران و آبادانی روستاها، سال ۹۵ در۹ روستا بهسازی صورت گرفته که شامل روستاهای (دولت آباد اعراب چگینی دنگان قلعه بیابان شهرک غدیر شهرک ولی عصر شهرک شهدای عشایر قلعه نو فورگ و محمد آباد فورگ) می باشد واز ابتدای تأسیس تاکنون  در شهرستان ۶۸ روستا اجرای طرح شده است، این طرح شامل : زیرسازی، آسفالت، اجرای جدول، کانیو دال بتنی تک لبه پیاده رو سازی جابجایی تیرهای برق و شبکه آب و …

    میزان  در خصوص  واگذاری زمین به روستائیان گفت : در سال ۹۵: به تعداد ۴۰۰ قطعه  واز ابتدا تا کنون ۱۳۱۹۷ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده است .

    وی با اشاره به  صدور سند مالکیت خانه های روستایی و شهری گفت: در سال ۹۵تعداد ۱۱۴۱ جلد سند صادر شده که این تعداد از ابتدا ی طرح تاکنون به تعداد ۱۳۱۹۷ جلد سند صادر شده است.

    مدیر بنیاد مسکن داراب در خصوص تملک زمین  های روستایی گفت : در سال ۹۵ متراژ زمینی که تملک شده ۴۹هکتار می باشد  که  که این طرح نیز از ابتدا تأسیس به متراژ ۱۳۴۹هکتار رسیده  است .

    وی  در خصوص خدمات فنی و صدور پروانه ساختمان ارائه شده به روستاها گفت : در سال ۹۵  تعداد ۲۸۱ فقره با میانگین ۱۰۵ مترمربع  و از ابتدای تاسیس ۱۵۰۷۸ فقره خدمات تحت نظارت ۲۰ ناظر صورت گرفته است.

    مدیر بنیاد مسکن داراب افزود: بنیاد مسکن در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در سال جاری  اقدام به ساخت ۲۰ واحد تجاری جهت اشتغال زایی اهالی شهرک ثارالله نموده است که هم اکنون در حال اجرا می باشد

    وی  با اشاره به نصب آبگرمکن های خورشیدی گفت: یکی دیگر از خدمات بنیاد مسکن به مردم در روستاها در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل استفاده از انرژی خورشیدی در مسکن روستایی می باشد که تا کنون بیش از ۱۰دستگاه  آبگرم کن های خورشیدی در سطح روستاهای شهرستان با قیمت یارانه ای و حمایتی برای متقاضیان نصب شده است .

    photo_2016-10-07_09-36-02-copy photo_2016-10-07_09-35-51-copy photo_2016-10-07_09-35-42-copy photo_2016-10-07_09-35-28-copy photo_2016-10-07_09-35-22-copy photo_2016-10-07_09-34-22-copy photo_2016-10-07_09-34-15-copy photo_2016-10-07_09-34-06-copy photo_2016-10-07_09-33-42-copy photo_2016-10-07_09-33-19-copy photo_2016-10-07_09-33-04-copy photo_2016-10-07_09-34-40-copy

     

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “میزان مدیر بنیادمسکن داراب: بزرگترین هدف بنیاد مسکن اینست که بتوانیم روستاییان را در روستا نگه داریم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم”
    1. واقعاً بنیادمسکن تو روستاها خیلی زحمت می کشه و کارمنداش هم تواداره خیلی خوب جواب ارباب رجوع رو میدن،من ازشون تشکر میکنم.

    2. سلام.بازهم تشکر

      بی تر دید مدیر بزرگوار به خاطر خبر خودشان هم.که شده به سایت سر می زند وکامنت ها را می خواند
      بزرگوار لطف کنید پاسخ خانه های غیر مقاوم دوبرجی را بدهید

    3. سپاس از پاسخ بنیاد مسکن
      انشالا در اسرع وقت مزاحم خواهیم شد واز تسهیلات وهمکاری شمابرای مقاوم سازی استفاده می کنیم.